اینجا هستید: صفحه اصلی فیلم های تست و بررسی خودروفیلم های کیاویدئو دوبله فارسی تست درایو کیا اپتیما

ویدئو دوبله فارسی تست درایو کیا اپتیما

کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط کره‌ای است که از سال 2000 بر روی خط تولید دارد و در حال حاضر در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد. چهارمین نسل از کیا اپتیما در سال 2016 معرفی شد که با نام اپتیما JF شناخته می‌شود. این نسل از اپتیما هم همانند برادران بزرگ‌تر خود، توسط اطلس خودرو وارد بازار ایران شد و توانست مسیر موفقیت آنها را ادامه دهد. اپتیما بدون شک یکی از جذاب‌ترین خودروهای حاضر در این کلاس است و رقابت سختی با هیوندای سوناتا در داخل ایران و حتی در بازارهای جهانی دارد.

 

طراحی ظاهری کیا اپتیما

 

کیا اپتیما

 

اپتیما JF از پلتفرم مشترکی با هیوندای سوناتا استفاده می‌کند و این دو خودرو، به نوعی اصلی‌ترین رقیب برای همدیگر محسوب می‌شوند. هرچند انتخاب بین طراحی ظاهری آنها، یک امر سلیقه‌ای است ولی اپتیما بیشتر مورد توجه قشر جوان قرار می‌گیرد چراکه ظاهر اسپرت‌تری دارد. اپتیما JF را باید در واقع یک به‌روزرسانی در مقایسه با نسل قبلی بدانیم چراکه کلیت طراحی بدنه حفظ شده و کیا سعی کرده بهبودهایی را اعمال کند چراکه طراحی اپتیما کاملا مورد پسند کاربران قرار گرفته بود.

به همین جهت، کیا نواقص موجود را برطرف کرد و محصول بهتری را روانه بازار نمود. در نمای جلو، جلو پنجره معروف کیا موسوم به Tiger Nose دیده می‌شود و در نمای عقب، چراغ‌های کشیده‌ای وجود دارد که در مقایسه با قبل کمی باریک شده‌اند.

 

طراحی داخلی کیا اپتیما

 

کابین کیا اپتیما

 

با ورود به داخل کابین اپتیما، عملکرد خوب مهندسین طراح کیا، مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. کیا در بیشتر محصولات خود، از یک زبان طراحی واحد برای کابین استفاده می‌کند و اپتیما را می‌توان در این زمینه یکی از بهترین‌ها بدانیم چراکه از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات کیا به شمار می‌رود.

در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی لمسی وجود دارد که باوجود ابعاد نه چندان بزرگ، کارایی لازم را ارائه می‌دهد. ورودی‌های کشیده هوا در زیر این نمایشگر، و کلیدهای کنترلی در زیر آنها قرار گرفته‌اند. صندلی‌های کیا اپتیما از راحت‌ترین نمونه‌ها هستند و صندلی‌های عقب، برای استفاده در مسیرهای طولانی، سفر راحتی را ارائه می‌دهد.

 

تجهیزات رفاهی کیا اپتیما

 

کابین کیا اپتیما

 

کیا اپتیما همواره به عنوان یکی از خودروهایی شناخته می‌شده که امکانات رفاهی زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. اما بد نیست بدانید بسیاری از اپتیماهای وارد شده به ایران، از طریق کشورهای همسایه وارد شده‌اند و جز مدل‌های کم آپشن هستند. اما واردکنندگان پیش از فروش رسمی، آپشن‌های دیگری را بر روی آن نصب می‌کنند تا به عنوان مدل‌های فول آپشن خودرو خود را به فروش برسانند.

از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن می‌توانیم به نمایشگر 7 اینچی لمسی و سیستم صوتی Infinity 5.1 surround sound audio system با 8 بلندگو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو مجهز به حافظه و گرمکن و سردکن، سانروف پانوراما، چراغ‌های جلو اتوماتیک زنون، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه و کروز کنترل اشاره کنیم.

 

مشخصات فنی کیا اپتیما

 

مشخصات فنی کیا اپتیما

 

کیا اپتیما در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که مدل در نظر گرفته شده برای ایران، به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده است. این موتور توانایی تولید 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده که هماهنگی خوبی با موتور دارد. مصرف سوخت کیا اپتیما JF چیزی در حدود 7.8 لیتر است و باید بگوییم اپتیما از نظر فنی عملکرد خوبی دارد و شما را ناامید نخواهد کرد. البته نمی‌توان انتظار یک خودرو اسپرت را از آن داشت ولی هندلینگ مطلوب، موجب رضایت راننده خواهد شد.

 

قیمت کیا اپتیما

 

کیا اپتیما

  

نتیجه گیری نهایی کیا اپتیما

 

کیا اپتیما یکی از برترین خودروهای حاضر در این کلاس است که علاوه بر آپشن‌های فراوان، عملکرد فنی خوبی هم دارد و کیفیت سواری بالایی ارائه می‌دهد. اما یک نکته مهم وجود دارد و آن هم قیمت فعلی کیا اپتیما است که ارزش خرید آن را کاهش می‌دهد. اپتیما رقبایی چون هیوندای سوناتا، تویوتا کمری، رنو تلیسمان و هوندا آکورد را در مقابل دارد.

بررسی و مشخصات خودرو



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ورعی
    تاریخ : 1396/01/17

    با سلام خدمت شما من همیشه دنبال اینجور سایت تخصصی در مورد نقد و بررسی خودرو می گشتم تا با سایت شما روبه رو شدم واقعا از هر لحاظ عالی هست دستتون درد نکنه همیشه برپا باشید

  • user icon
    نویسنده : ورعی
    تاریخ : 1396/01/17

    با سلام خدمت شما من همیشه دنبال اینجور سایت تخصصی در مورد نقد و بررسی خودرو می گشتم تا با سایت شما روبه رو شدم واقعا از هر لحاظ عالی هست دستتون درد نکنه همیشه برپا باشید

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading