اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه بسترن B30 با ام جی 350

مقایسه بسترن B30 با ام جی 350

یکی از مقایسه های خودرویی پرمخاطب بازار ، مقایسه بسترن B30 با ام جی 350 است . در ادامه با ماشین 3 همراه باشید تا به مقایسه ام جی 350 بپردازیم.

Besturn b30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی بسترن B30

mg350

ام جی 350

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
6
امتیاز کل
43
بررسی ام جی 350
انتخاب ماشین 3

Besturn b30

بسترن B30

Top car

Besturn b30

بسترن B30

مقایسه بسترن B30 با ام جی 350

بسترن B30

بسترن از نظر طراحی و بسیاری از بخش ها هنوز به طور کامل مستقل نشده است اما بسترن B30 در این زمینه حتی از بسترن B50F هم بهتر عملکرده است زیرا در ساخت B30 کمپانی بسترن از تکنولوژی و تجربیات بهترین ها بهره برده است و به همین علت بسترن B30 جزء ماشین‌های‌ کامل در کلاس خودش محسوب می‌شود. بسترن B30 را موسسه معتبر ایتال دیزاین طراحی و پیکربندی کرده است که وظیفه خود را به طور کاملا صحیحی انجام داده است. بسترن B30 از دیگر ماشین های هم کلاس خودش طراحی گیرا تر، حجیم تر و جذاب تری دارد، از استایل چینی و شرقی پیروی نمی کند و افراد با سلایق مختلف که با بودجه کم به دنبال چهره خشن و لوکس هستند به راحتی جذب بسترن B30 می شوند. بسترن B30 به لطف ویژگی هایی چون کاپوت بلند با خطوط عضلانی یا خطوط سر تا سری چهره جذابی دارد که نمرات خوبی را به خودش اختصاص می دهد.

 

بسترن B30

 

با قدم گذاشتن به داخل کابین بسترن B30 سبک طراحی را با ظاهر ماشین یکسان می بینیم و با کمی دقت در جزئیات به راحتی متوجه می‌شوید که بسترن B30 حداکثر تلاش خود را انجام داده است تا با وارد شدن به کابینش حس سوار شدن به یک ماشین لوکس به شما دست دهد. بسترن B30 یک سدان چینی با کیفیت در مورد متریال و ساخت است که از نظر آپشن هم وضعیت مناسبی دارد و در کل تا اینجا بسترن B30 یک ماشین با کیفیت که چهره جذابی دارد، ابعاد آن خوب ارزیابی می‌شود و از نظر آپشن هم در رنج قیمت خودش یکی از بهترین‌هاست. 

 

کابین بسترن B30

 

بسترن B30 در سینه خود یک موتور 4 سیلندر با آرایش خطی جای داده است که 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد. بسترن B30 با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 107 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه را دارد. بسترن B30 همانند برادر بزرگ تر خود از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AISIN ساخت ژاپن برای انتقال قدرت به چرخ های جلو ماشین سود می برد که عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد و تعویض دنده های نرم و سریعی دارد که در شهر و استفاده روزمره سطح هماهنگی گیربکس و موتور بسترن B30 خوب و ایده آل است اما زمانی که در جاده هایی با شیب زیاد حرکت می کنید و وزن زیادی بر روی شاسی بسترن B30 قرار داشته باشد و مدام نیاز به تعویض دنده و حرکت پر گاز داشته باشید بسترن B30 کمی از خودش ضعف نشان می دهد.

 

بسترن B30

 

بسترن B30 در ساخت و آرایش سیستم تعلیقش از مزدا کمک گرفته است و بر روی پلت فرم فولکس واگن جتا ساخته شده است و اینها به معنی این هستند که بسترن B30 سواری نرم و راحتی دارد که هندلینگ خوب، پایداری و تقسیم وزن مناسب هم از ویژگی های آن است.

گروه بهمن برای بسترن B30 تبلیغات گسترده ای انجام داده است و این ماشین در مدت کوتاه فروش خوبی را نجربه کرده است. در این بازه قیمتی بسترن B30 انتخاب مناسب و قابل اعتمادی است که از ام جی 350 کارکرده به دلایل زیادی از جمله فروش بهتر و استهلاک کمتر و مهم‌تر از همه خدمات پس از فروش مناسب‌تر، گزینه معقول‌تری به شمار می رود.

mg350

ام جی 350

مقایسه بسترن B30 با ام جی 350

ام جی 350

ام جی یک برند انگلیسی است اما سال‌هاست که مالکیت چینی دارد و یکی از کمپانی های خوب و با کیفیت تولید ماشین در چین محسوب می‌شود اما در مورد ام جی 350 که در زمان عرضه ارزان ترین ماشین ام جی بود، نتوانست زیاد موفق عمل کند. از اینرو ام جی 350 ضعف‌های مختلفی دارد. نسل جدید ام جی 350 با نام ام جی 360 در ایران تولید شد اما آن هم شرایط خوبی را تجربه نکرد.

از ظاهر که شروع کنیم ام جی 350 هم مانند بسیاری دیگر از ماشین های چینی طراحی مستقلی ندارد و در قسمت‌های مختلف از اتومبیل های متفاوت طراحی کپی شده دارد. ام جی 350 ظاهر ساده و قابل قبولی دارد که به دور از هر حاشیه شکل گرفته است و در کل از نظر زیبایی ظاهری وضعیت ام جی 350 مناسب به نظر می رسد.

 

ام جی 350

 

داخل کابین ام جی 350 طراحی ساده و بسیار شبیه به دیگر ماشین‌های چینی هم کلاس خودش است که هم سعی در رعایت ارگونومی دارد و هم در تلاش است تا کابین ام جی 350 را لوکس نشان دهد. ام جی 350 وضعیت مناسبی از نظر آپشن دارد اما کیفیت ساخت متوسطی دارد و در کل تا این جا در مقایسه با بسترن B30 ام جی 350 در کیفیت ضعیف تر عمل کرده است و از نظر ظاهری هم قدیمی تر به نظر می رسد.

 

ام جی 350

 

ام جی 350 بزرگ ترین ضعفی که دارد مربوط به بخش مولد قدرت است که توانایی های حرکتی کاملا متوسطی را برای آن رقم زده است . پیشرانه ام جی 350، 4 سیلندر با آرایش خطی و حجم دقیق 1497 سی سی است که در 6000 دور در دقیقه 107 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4500، 135 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می شود که در ایران تنها نمونه اتوماتیک و ضعیف و کم کشش آن عرضه شده است. توانایی های حرکتی و شتابگیری ام جی 350 متوسط است اما با مصرف سوخت 6.5 لیتر در سیکل ترکیبی نشان می دهد که مصرف سوخت و آلایندگی کمی دارد. ام جی 350 با پیشرانه 1.5 لیتری و گیربکس 4 سرعته AMT که ایرادهای زیادی دارد برای مصارف شهری و رفع نیازهای روزمره کاربرد دارد اما با رانندگی پر فشار در جاده یا حتی شهر کاربرد ندارد و تنها قابلیت رفع نیاز های روزمره را دارد.

 

ام جی 350

 

ام جی 350 به عنوان یک سدان شهری جمع و جور سواری قابل قبولی ارائه می دهد اما بیشتر از آن بر روی قابلیت های ام جی 350 نمیتوان حساب کرد و رانندگی اسپرت با توجه به کوچک بودن شاسی و سیستم تعلیق متوسط با آرایش قدیمی با ام جی 350 شامل لذت چندانی نیست.

بعضی از ماشین های چینی حتی وقتی که صفر هم هستند استهلاک بالایی دارند و ام جی 350 هم جزء این دسته از ماشین هاست و حالا کارکرده آن ارزش خرید پایینی دارد. ضمن اینکه ام جی 350 در برابر بسترن B30 از نظر فنی و کیفیت و ... ضعیف تر عمل کرده است و همه اینها ارزش خرید آنرا مقدار زیادی کاهش می دهند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : نیک
    تاریخ : 1396/11/06

    سلام
    بسترن b30در مقابل ام جی۳۵۰که خیلی سرتره من ام جی ۳۶۰رو هم دیدم بسترن از ام جی ۳۶۰ هم بهتره ولی با اختلاف کم ولی تفاوت زیادی که با این دو ماشین داره خدمات پس از فروش و نمایندگی های بهمن هست و ام جی پشتیبانی بسترن رو نداره.

  • user icon
    نویسنده : شاهين
    تاریخ : 1396/11/10

    سلام
    اينجور ك نوشتين انگار از كيفيت ام جي٣٥٠ اصلا خبر ندارين؟
    لطفا عكساي كابين دو مدل را ميذاشتين ك كاملا مشخص بشه
    و اينكه اين بسترن بايد با ام جي٣٦٠منتاژ مقايسه بشه نه ام جي ٣٥٠ك وارداتي و كيفيت فوق العاده عالي داره و كلي امكانات رفاقي بيشتر صندلي برقي داره صندلي چرم با كيفيت ايربگ٦عدد سيستم صوتي xbm ٤تا ساب ووفر و ٤تا تويتر،مانيتور با كيفيت با كلي امكانات ديگه داره نميدونم چجوري نوشتين كيفيت و امكانت رفاهي و كيفيت سواري ام جي٣٥٠ با بسترن b30يكيه حالا٣٦٠توليد داخل هس يكيه با بي٣٠ولي بازم ام جي برند معروف تريه فك ميكنم اينجا خيلي زياد پارتي بازي شده در اين مورد هيچ جا نديده بودم ام جي وارداتيو با توليد داخل مقايسه كنن يكم واقعيت نوشتن بد نيس اخه با تشكر

  • user icon
    نویسنده : حامد معصومی
    تاریخ : 1397/01/18

    بنظر من نمویسنده این مطلب اضلا و ابدا ام جی سوار نشده.. استهلاک بالا داره؟؟؟ 5 ساله دارم سوار میشم فقط و فقط سرویس های دوره ای انجام دادم با اینکه حدود 150 تا باهاش کار کردم و اکثرا هم توی جاده هستم

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1397/01/29

    سلام
    مقایسه کار بسیار خوبی است ولی اگر بر اساس انصاف و حقیقت باشد. من ام جی ۳۶۰ دارم از لحاظ سواری و کیفیت کابین و تجهیزات اصلا قابل مقایسه با بی ۳۰ نیست شما فقط اگر تفاوت صفر تا ۱۰۰ این دو خودرو را مقایسه کنید یکی ۸ ثانیه و یکی ۱۴.۵ ثانیه کیفیت موتور و گیربکس و هماهنگی آنها مشخص می شود
    با تشکر

  • user icon
    نویسنده : رحمانی
    تاریخ : 1398/05/17

    سلام ظاهرانویسنده این مطلب ارادت خاصی به برندبسترن دارن .هرکس این دوخودرو روازنزدیک دیده باشه متوجه تفاوت اونهامیشه ونیازی به تعریف وتمجیدالکی نداره.ام جی یک ماشین کم استهلاک واقتصادی وهمچنین ازلحاظ زیبایی خیلی سرترازبرندهای چینی هست.یکم انصاف داشته باشید وواقعیتهاروبرای مردم بیان کنید.
    همچنین اگربازاردست دوم این خودرو زیادپررونق نیست بخاطرتعدادکم وناشناخته بودن اون هست واینکه دارندگان ام جی زیادتمایلی برای فروش این خودروندارندباتشکر

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1398/06/25

    انگار نگارنده بسترن b30 داره‌ . و دشمن خونیش هم ام جی ۳۵۰ . دیگه فاحش تر از این نمیشد یه ماشین رو تخریب کرد‌.

  • user icon
    نویسنده : میکائیل
    تاریخ : 1398/06/27

    از نظر اینکه عملکرد گیربکس بسترن و به طبع کشش خوب موتور فولکس واگنش در جاده ها و گردنه ها فراتر از تصور از یک موتور هزاروششصد سی سی هست و توی رنج قیمتی خودش در کنار آبشنهای ایمنی و رفاهی و سواری نرم و جادار بیشتر از انتظاره شکی نیست
    ولی توی آیتم خدمات پس از فروش هر دو یه نمره دادین که به نظر من که دو سال بسترن دارم و خرابی تو کارش نیست اما خدمات و پشتیبانی بهمن موتور حتی از خودروسازهای دولتی ایران هم بهتره و من همیشه پیش فرض خدمات برا خرید ماشینهای آینده رو ترجیحا بهمن موتور میذارم

  • user icon
    نویسنده : جمال محمدپور
    تاریخ : 1400/09/14

    متاسفانه نویسنده مطلب باتوجه به اینکه ام جی را با پراید اشتباه گرفته و ناشی از دریافتی تبلیغاتی از بهمن موتور میباشد یکروز بیاد من هم ۳۵۰ دارم هم ام جی سیکس هم بسترن صفر

  • user icon
    نویسنده : حیدری
    تاریخ : 1402/03/04

    ام جی کمپانی انگلیسی ایمنی بالا ۸ایربک و....رو با بسترن مونتاژ بهمن خودرو مقایسه می‌کنند؟؟واقعا ؟؟

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading