اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با سراتو آپشنال سایپا

مقایسه هاوال H2 با سراتو آپشنال سایپا

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هاوال H2 با سراتو آپشنال سایپا می باشد که در ادامه با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هاوال H2 با سراتو آپشنال سایپا بپردازیم.

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
49
بررسی هاوال H2

Cerato Saipa

سراتو سایپا

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
48
بررسی سراتو سایپا
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با سراتو آپشنال سایپا

هاوال H2

 

گریت وال را می توان جزء بهترین خودروسازهای کشور چین دانست که زیر مجموعه های زیادی دارد و هاوال یکی از آنها است که در صنعت تولید ماشین های کراس اوور و شاسی بلند به فعالیت می‌پردازد و هاوال h2 یکی از موفق ترین ماشین های هاوال است که به محبوبیت زیادی در بازار های مختلف رسیده است و در بازه قیمتی خود حرف های زیادی برای گفتن دارد. ظاهر هاوال H2 مدرن، جذاب و زیبا است که با توجه به المان های به کار رفته از نظر اصول طراحی بسیار هماهنگ است و با توجه به هارمونی و تضاد های به کار رفته در شکل دادن قطعات بدنه هاوال H2 آن را باب میل سلایق گوناگون می توان دانست.

 

haval h2

 

به داخل کابین هاوال H2 که قدم می گذاریم یک طراحی لوکس و ارگونومیک مشاهده می شود که در ابعاد یک کامپکت کراس اوور فضای جاداری به وجود آمده است و اگر به طراحی کابین هاوال H2 دقیق نگاه کنیم می بینیم که المان ماشین های گران قیمت تر در هاوال H2 پیاده شده تا بتواند جلوه بهتری در دید طرفدارانش ایجاد کند. یکی از بهترین ویژگی های هاوال H2 که همگان به اذعان دارند کیفیت عالی هاوال H2 در همه بخش ها است که با توجه به کلاس و قیمت ویژگی درخور تعریف و عالی محسوب میگردد. همانطور که هاوال H2 در بحث ظاهر و کیفیت و جذابیت تا اینجا موفق عمل کرده است از نظر آپشن هم وضعیت خوبی دارد و به صورت کلی هاوال H2 یک ماشین خوب تا به اینجا مقایسه ارزیابی می گردد.

 

داخل کابین هاوال H2

 

وظیفه تولید نیرو در هاوال H2 بر عهده یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که با کد فنی GW4G15B شناخته می شود. هاوال H2 با تکیه بر این پیشرانه که به طور دقیق 1497 سی سی حجم دارد قابلیت تولید 148 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در دور موتور های 2200 الی 4500 دور در دقیقه را دارا میباشد که این اعداد برای یک کامپکت کراس اوور مناسب و کافی به نظر می‌رسند هرچند که نباید انتظار اتفاق فوق‌العاده‌ای را از آن داشت. هاوال H2 با حدود 1500 کیلوگرم وزن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 10 ثانیه زمان نیاز دارد و سوابق هاوال H2 نشان می دهد که با توجه به تکنولوژی به کار رفته و در صورت انجام سرویس دوره ای های منظم، یک ماشین کم خرج و کم استهلاک است که تا چندین سال می تواند بدون هزینه اضافی به روال کاری خود ادامه دهد.

نیروی تولیدی پیشرانه هاوال H2 توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک یا گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ های جلو ماشین یا هر چهار چرخ منتقل میشود که نمونه های وارد شده به کشورمان از گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک سود می برند. بر اساس تجربه این جعبه دنده عملکرد متوسطی دارد و گاهی با ضربه دنده را تعویض می‌کند. قرار بود این مشکل توسط گروه بهمن حل شود ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده. مصرف سوخت هاوال H2 در سیکل ترکیبی در حالت استاندارد حدود 7 لیتر به ثبت رسیده است که با در نظر گرفتن ضریب آیرودینامیک، وزن، قدرت موتور و ... این عدد مناسبی است و در مسافت های طولانی هاوال H2 به لطف ضرایب مناسب گیربکس با پایین ترین دور موتور ممکن حرکت می کند تا حداقل آلایندگی را به جا بگذارد.

 

هاوال H2

 

هاوال H2 یک کراس اوور جمع و جور با سواری لذت بخش است که در طراحی سیستم تعلیق ، شاسی ، تقسیم وزن و حتی انتخاب نوع آج لاستیک مهندسان هاوال راحتی ، هندلینگ و لذت رانندگی را برای هاوال H2 را در نظر گرفته اند.

هاوال H2 یک کامپکت کراس اوور دوست داشتنی و جذاب و محبوب در بازارهایی چون چین، استرالیا و ... است که با توجه به مسائلی چون لذت بالای سواری ، کیفیت عالی ، پیشینه خوب و بسیاری نقاط مثبت دیگر گزینه بسیار ارزشمندی برای خرید در این بازه قیمتی محسوب می‌شود. نکته مهم در مورد هاوال H2 این است که در حال حاضر قطعات آن به سختی در بازار پیدا می‌شود و از نظر خدمات پس از فروش شرایط مناسبی ندارد.

 

تجربه رانندگی با هاوال H2 را در اینجا مشاهده کنید 

 

هاوال H2

Cerato Saipa

سراتو سایپا

مقایسه هاوال H2 با سراتو آپشنال سایپا

 کیا سراتو سایپا

 

کیا سراتو سایپا یک ماشین موفق و پر فروش است که مهم ترین دلیل آن سوار شدن بر یک ماشین سدان با برند کره ای کیا است. کیا سراتو تولید شده در سایپا نسل دوم این ماشین است که چندین سال از زمان شروع تولید آن میگذرد و در زمان معرفی چهره خوب، جذاب و با شخصیتی را به نمایش میگذاشت و هنوز هم چهره کیا سراتو از بسیار رقبایش بهتر است اما هاوال h2 با توجه به زمان عرضه و ظاهری که به نمایش می گذارد چهره جدیدتری از کیا سراتو مونتاژ سایپا دارد.

 

 کیا سراتو سایپا

 

الگوی طراحی ظاهری سراتو در داخل کابین هم به کار رفته است و در عین سادگی، جذاب و اسپرت است هرچند که گرد کهنگی بر آن نشسته و کابین آن قدیمی به نظر می‌رسد. نسل دوم کیا سراتو زمانی که در سایپا مونتاژ شد ارزان سازی هایی بر روی آن صورت گرفت و بدین سبب کاهش کیفیت را شاهد هستیم. کیفیت متریال اتاق در سطحی متوسط ارزیابی میشود و در جاهای مختلف کابین استفاده زیاد از پلاستیک خشک آزار دهنده میباشد و در واقع بیشتر از اینکه متریال پلاستیک مرغوب باشد از نوع بی کیفیت درون کابین ماشین استفاده شده است اما کیفیت ساخت و مونتاژ کیا سراتو سایپا با وجود افت هایی که پیدا کرده مناسب و قابل قبول ارزیابی می‌شود. از نظر ابعادی اما در سراتو با توجه به کلاس خود با کابینی نسبتا جادار رو به رو می شویم. در نهایت بحث آپشن در کیا سراتو سایپا است که نمونه های ساده بسیار متوسط هستند اما نمونه آپشنال کیا سراتو سایپا وضعیت بهتری دارند. از نظر کیفیت هاوال h2 بهتر از کیا سراتو سایپا می باشد از نظر ابعاد هر دو فضای جاداری دارند و در بحث آپشن هم با توجه به قیمت لیست تجهیزات هاوال H2 و کیا سراتو آپشنال را با کمی اغراق می توان برابر دانست.

 

کیا سراتو آپشنال

 

کیا سراتو مونتاژ سایپا در دو مدل دنده ای 1600 سی سی و اتوماتیک 2000 سی سی  تولید میشود که با توجه به رنج قیمت ماشین مورد نظر ما از نوع 2000 سی سی اتوماتیک میباشد. این پیشرانه 4 سیلندر است و قابلیت تولید 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب گیری کیا سراتو خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف سوخت نسبتا اقتصادی آن است. برای انتقال قدرت پیشرانه سراتو به چرخ ها از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که از پس وظیفه خود به خوبی بر می آید. گیربکس سراتو سایپا هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده هایش با دقت، سریع و بدون ضربه است. کیا سراتو مونتاژ سایپا در بخش فنی قطعات کیفیت متوسطی دارند اما با توجه به طراحی و تکنولوژی خوب قابلیت های حرکتی مناسب است اما راندمان هاوال H2 با توجه به استفاده از سامانه پرخوران بالاتر می باشد.

 

کیا سراتو

 

کیا سراتو مونتاژ سایپا هندلینگ خوبی دارد و سواری جذابی به نمایش میگذارد اما با توجه به کلاس ماشین و طراحی سیستم تعلیق و کیفیت لاستیک سواری خشک و کوبنده را ارائه می کند که برای بعضی خوشایند نیست اما فرمان پذیری دقیق و قابلیت مانور عالی کیا سراتو حاصل همین طراحی سیستم تعلیق ، شاسی و ... است.

کیا سراتو مونتاژ سایپا در نمونه آپشنال یا معمولی یک ماشین پرفروش است که در بازار ایران شرایط نسبتا خوبی از لحاظ فروش دارد ،اما هاوال H2 ویژگی هایی چون کیفیت عالی ، راندمان بالا و ... را ارائه می کند که ارزش خرید آن را بالاتر از کیا سراتو قرار می دهد. در مورد هر دو خودرو این نکته وجود دارد که قطعات آنها کمی سخت در بازار یافت می‌شود و ممکن است از این جهت مالک خود را به دردسر بیندازند.

 

کیا سراتو

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : شهریار
    تاریخ : 1397/01/30

    سلام:
    آیا مونتاژ ماشین چینی در ایران مقرون بصرفه است با توجه به اینکه اکثر برندا در چین مونتاز دارن

  • user icon
    نویسنده : یاشار
    تاریخ : 1397/03/28

    هاوال رو با سراتو مقابسه کرده........خخخخخخ....سراتو حتی در بعضی ویژگیها از مزدا ۳ و النترا بهتره اونوقت با هاوال چینی مقایسش کرده....

    • نویسنده : sam
      تاریخ : 1397/03/30

      چ ربطی داره :|

    • نویسنده : درایور
      تاریخ : 1397/03/31

      دید کهنه و متعصبانه خود را اصلاح بفرمایید!

  • user icon
    نویسنده : نیما
    تاریخ : 1397/05/13

    جالبه
    شما سوار ماشین چینی بشی قشنگ حس مواد کهنه و بوی بد و زمخت در پلاستیک و مواد به کار رفته رو قشنگ حس میکنی.مقایسه ماشین کره ای و چینی ذاتا اشتباهه.

  • user icon
    نویسنده : Amir
    تاریخ : 1397/05/13

    اين چه مقايسه اي هست ماشين كره اي رو مياين با چيني مقايسه ميكنيد سراتو كجا اين چيني كجا

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1397/05/13

    واقعا از نظر ویژگی های حرکتی این دو قابل مقایسه نیستن
    شما درگ های رسمی سراتو با مزدا 3 را ببینید(با سرچ ساده تو نت میاد) سراتو مزدا را هم توی حالت d میزنه
    اونوقت نقدو برسی هاوال را ببنید
    دقیقا مثل لاکپشت راه میوفته
    از نظر جای پای عقب صندوق عقب هم برتری با سراتوعه

    از نظر ترمز هم دوستان ببیند الان شما سراغ بچه دبستانی هم برید میگه چون سراتو کاسه چرخه فایده نداره

    حالا دلم میخواد دلیلشو بپرسی
    صرفا پلک میزنه و توی چشمات نگاه میکنه
    نهایتش میگه چون روی پراید کاسه چرخه پس کاسه ای فایده نداره
    اولا که سایپا این ماشینو کاسه ای نکرده و1000 جای کاسه چرخش نوشته kia
    دوما که کاسه ای قدرتش بخاطر سطح تماس بیشتر نسبت به دیسک زیادتره
    حالا چرا ازترمز کاسه استفاده نمیشه چون خیلی ب سرعت نسبت ب دیسک داغ میکنه
    توی تمامی تست بررسی سراتو چون لاستیک مزخرف ایرانی زیرشه نتیجه جالب نیست حالا همون لاستیکو شما زیر ماشینی مثل مزدا بندازید ببیند هندلینگ ترمز چقدر ضعیف میشه
    شما 4حلقه لاستیک میشلن که روی مزدا بصورت فابریک هست روی سراتو بزارید اونوقت میبنید که از نظر ترمز هم عالی هستش
    و

    • نویسنده : مهران
      تاریخ : 1397/05/14

      اصلاح میکنیم
      سراتو مزدا را توی حالت d میزنه

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1397/05/13

    مقایسه مسخره و خنده دار ماشین چینی اسباب بازی با سراتو

  • user icon
    نویسنده : سام
    تاریخ : 1397/05/14

    معلومه که سراتو ارزش خریدش خیلی بالاتر از هاوال است..هاوال چه اسم مسخره ای هم داره....خخخ....هاوال....چینیه...هرجا هم تشریف ببرید میگن پول نداشته بدبخت چینی سوار شده...باور کنید.....

  • user icon
    نویسنده : mohamad
    تاریخ : 1397/05/14

    ماشین چینی با کره ای مقاسه میکنید🤔🤔 سراتو یه چرخش به کل اون چینی داغون شرف داره

  • user icon
    نویسنده : امیرحسام
    تاریخ : 1397/08/07

    به نظر بنده اصلا این دو باهم قابل قیاس نیستند نه به خاطر چینی و کره ای بودنش بلکه بخاطر کلاس خودروها که یکی سواری و دیگری کراس اوور می باشد. از لحاظ آپشن بنده فکر میکنم هاوال برتره ولی موتور و گیربکس سراتو اصلا قابل قیاس نیست.
    و در کل بر میگرده به سلیقه و انتخاب که ماشین چینی و بروز سوار شی یا ماشین اصیل و قدمی تر
    بنده به شخصه اصالت رو ترجح میدم اما انتخاب بقیه هم قابل احترامه.

  • user icon
    نویسنده : محسن
    تاریخ : 1397/08/25

    مقایسه هاوال به عنوان کراس اور با سراتو مقایسه خوبی نیست چرا که در یک کلاس قرار ندارند. باید نظر کاربران هاوال را در مقایسه با جک اس فایو یا تیگو فایو جستجو کرد. از تمامی عزیزانی که نظر میدهند خواهش میکنم که اگر تجربی رانندگی با ماشینی را ندارند نظر ندهند چرا که باعث انحراف اذهان عمومی میشود. در شرایط تحریم و افزایش قیمتها مردم به ناچار سراغ ماشینهای چینی رفتند و اطمینان دارم که در چنین شرایطی هموطنان عزیز بیشتر از ماشینهای چینی استقبال خواهند کرد. سایتهای اینترنتی مثل mashin3.com هاوال اچ 2 را بهتر از جک اس فایو معرفی کرده است. کاربران جک اس فایو و تیگو بصورت اینترنتی تجربیات خود را بیان کرده اند اما هنوز کاربران هاوال به دلیل اینکه این ماشین بتازگی عرضه شده هنوز به حد کافی نرسیده است. پس باید منتظر شد تا تجربیات رانندگی با هاوال توسط آن عزیزان ارائه شود.

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1398/01/08

    کاملا درسته مقایسه پولی هست نه کلاس موتوری
    در ضمن اسب بخری هم حساب کنید نزدیکن به هم

  • user icon
    نویسنده : سعيد
    تاریخ : 1398/05/01

    فكر كن سراتو داري دنده پشت فرمون داره
    ولي چرا عقبت كاسه اي واقعا😂😂😂👏

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading