اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با تیوولی

مقایسه هاوال H2 با تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای کوچک بازار است که در چند سال گذشته حضور موفقی را در ایران تجربه کرده. اما یک خودرو دیگر هم جدیدا به لیست کراس اوورهای موجود در بازار اضافه شده که هاوال H2 است و در یک کلاس بالاتر قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تیوولی قیمت بالاتری در مقایسه با هاوال H2 دارد و منظور ما در این مقایسه، نسخه‌های دست دوم تیوولی است تا قیمت دو خودرو مد نظر به هم نزدیک باشد.

SsangYong Tivoli

سانگ یانگ تیوولی

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی سانگ یانگ تیوولی

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی هاوال H2
انتخاب ماشین 3

SsangYong Tivoli

سانگ یانگ تیوولی

Top car

SsangYong Tivoli

سانگ یانگ تیوولی

مقایسه هاوال H2 با تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

 

سانگ یانگ تیوولی یک مینی کراس اوور و یا یک کراس اوور ساب کامپکت است که نسخه تولیدی آن در سال 2015 معرفی شد. کمپانی سانگ یانگ چندی پیش و پس از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان، به مالکیت ماهیندرا هند درآمد که تیوولی نخستین محصول پس از این اتفاق است.

سانگ یانگ تیوولی در سال 2016 توسط رامک خودرو وارد بازار ایران شد و به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. تیوولی را باید یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی دانست و به دلیل رقابت سختی که با رنو کپچر و پژو 2008 داشت، به خوبی در میان ایرانی‌ها شناخته شد.

 

مقایسه سانگ یانگ تیوولی

 

تیوولی باوجود توقف واردات خودرو همچنان هم در مدل‌های صفر کیلومتر به فروش می‌رسد اما باتوجه به جهش قیمت آن، ما در مورد مدل دست دوم صحبت می‌کنیم که قیمت نزدیک‌تری به هاوال H2 دارد. البته تیوولی در ابتدا با قیمت بسیار پایین‌تری خرید و فروش می‌شود اما در نهایت تب افزایش قیمت خودرو تاثیر زیادی بر روی قیمت آن داشت و موجب شد قیمت آن چند برابر شود.

تیوولی طراحی خوبی دارد و هماهنگی میان بخش‌های مختلف بدنه دیده می‌شود و می‌توان گفت اتاق آن حالتی مکعبی شکل دارد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که تیوولی در کشور کره جنوبی، در یک نسخه دیگر هم به نام XLV به تولید می‌رسد که فضای بار بیشتری دارد و شکل چراغ‌های عقب در آن متفاوت است. باید بگوییم که تیوولی طراحی پخته‌تر و جذاب‌تری در مقایسه با هاوال H2 دارد و باید آن را بهتر دانست.

 

سانگ یانگ تیوولی

 

طراحی کابین سانگ یانگ تیوولی خوب است هرچند که می‌توانست کمی مدرن‌تر باشد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوا به صورت عمودی در دو طرف آن و کلیدهای کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع در زیر آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از جنس پلاستیک تشکیل شده ولی کیفیت این متریال در مجموع بالاست. در مورد کیفیت سواری تیوولی باید بگوییم که وضعیت مناسبی دارد اما فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب چندان زیاد نیست و نمی‌توان گفت فضایی در حد یک شاسی بلند بزرگ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سانگ یانگ تیوولی ویژگی‌هایی چون 6 ایربگ، ایموبلایزر، نمایشگر 7 اینچی، چراغ‌های جلو هالوژنی مجهز به دیلایت، سانروف، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها و خروجی 12 ولتی برق را در خود گنجانده که از این حیث با هاوال H2 در یک سطح قرار می‌گیرد.

 

کابین سانگ یانگ تیوولی

 

سانگ یانگ تیوولی به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 128 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. عملکرد این قوای محرکه قابل قبول است و برای حرکت در مسیرهای شهری کافی به نظر می‌رسد.

سانگ یانگ تیوولی بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد و افت قیمت زیادی را به هنگام فروش در مدل‌های دست دوم تجربه نمی‌کند. به علاوه اینکه ارزش خرید آن در مقایسه با رقیب چینی بالاتر است و می‌توان نسبت به کیفیت و قابلیت اعتماد آن، اطمینان داشت.

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با تیوولی

هاوال H2

 

هاوال H2 یک کراس اوور کوچک چینی است که به تازگی و توسط گروه بهمن وارد بازار شده. البته اجازه دهید به این نکته اشاره کنیم که H2 یک بار دیگر در سال 95 و توسط عظیم خودرو آماده ورود به بازار ایران شد اما باتوجه به عملکرد نامناسب عرضه کننده، این خودرو هم وضعیت چندان مناسبی را تجربه نکرد تا اینکه یک بار دیگر گروه بهمن دست به کار شد و تولید هاوال H2 را در ایران بر عهده گرفت.

هاوال یکی از خودروسازان خوشنام چینی است که زیرمجموعه‌ای از گریت وال به شمار می‌رود. هاوال حتی موفق شده تا یکی از بالاترین آمار فروش خودرو در کشور چین را به خود اختصاص دهد. هاوال H2 در نمایشگاه خودرو تهران به صورت رسمی از سوی بهمن موتور معرفی شد تا چندی بعد هم وارد بازار شود.

 

مقایسه هاوال H2

 

هاوال H2 با ورود به بازار، نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کرد و توانست در میان چینی‌ها به عنوان یک خودرو قابل اعتماد تبدیل شود. این محبوبیت یکی از دلایل بالا رفتن قیمت آن بود به طوری که هاوال رشد قیمت بیش از 2 برابری را البته تا به امروز تجربه کرده است.

هاوال H2 با توجه به اینکه یک خودرو چینی است، طراحی خوبی دارد البته شباهت آن با برخی دیگر از خودروهای چینی غیر قابل انکار است. البته باید بگوییم که درست است که ما از خوب بودن طراحی هاوال H2 حرف می‌زنیم اما این خوب بودن یک امر نسبی است و اگر بخواهیم آن را با تیوولی مقایسه کنیم، باید محصول کره‌ای‌ها را بهتر و زیباتر بدانیم. هرچند که این دو خودرو در یک کلاس قرار نمی‌گیرند ولی هدف ما مقایسه از نظر قیمتی است.

 

هاوال H2

 

طراحی کابین هاوال H2 مدرن و ساده است و با استفاده از المان‌های کوچک ساخته شده. داشبورد طراحی یکنواختی دارد و در مرکز آن یک نمایشگر جای گرفته است. در بالا و پایین این نمایشگر ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی جای گرفته‌اند و این کلیدهای کنترلی بر روی فرمان هم دیده می‌شوند. متریال به کار رفته در کابین با اینکه بیشتر از پلاستیک تشکیل شده، ولی کیفیت نسبتا بالایی دارد.

هاوال H2 از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد و امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر تصفیه هوا، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، سانروف، سنسور و دوربین دنده عقب و کروز کنترل اشاره کنیم.

 

کابین هاوال H2

 

هاوال H2 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 148 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده. عملکرد این مجموعه قابل قبول است و برای استفاده از خودرو در مسیرهای شهری نیازهای شما را برطرف می‌کند.

هاوال H2 یکی از معدود خودروهای باکیفیت چینی موجود در بازار ایران است و فروش خوبی را در بازار تجربه می‌کند اما نه به خوبی تیوولی. بنابراین توصیه ما خرید یک نمونه دست دوم کم کارکرد از تیوولی است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : دکتر
    تاریخ : 1397/06/19

    تیولی اصلا قابل مقایسه با هاوال نیست.با توجه به قیمت قطعا هاوال برندست

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading