اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه مزدا 3 با ماکسیما

مقایسه مزدا 3 با ماکسیما

از جمله خودروهای قدیمی و باکیفیت در بازار ایران می‌توانیم مزدا 3 و نیسان ماکسیما را نام ببریم که هر دو ژاپنی هستند و در زمره باکیفیت‌ترین خودروهای تولید شده در تاریخ خودرو ایران قرار می‌گیرند. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان مدل‌های کارکرده این دو خودرو داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید هر کدام را بررسی کنیم.

MAZDA 3

مزدا 3

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی مزدا 3

Nissan Maxima

نیسان ماکسیما

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
7
امتیاز کل
44
بررسی نیسان ماکسیما
انتخاب ماشین 3

MAZDA 3

مزدا 3

Top car

MAZDA 3

مزدا 3

مقایسه مزدا 3 با ماکسیما

مزدا 3 جدید

 

مزدا3 جدید یک خودرو کامپکت ژاپنی است که نسل اول آن در سال 2003 معرفی شد و در حال حاضر هم در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد اما ما اینجا در مورد همان نسل اول صحبت می‌کنیم که در ایران توسط گروه بهمن به تولید رسید و به فروش بالایی هم دست پیدا کرد.

این مدل از مزدا 3 در سال 1389 وارد خط تولید گروه بهمن شد و در 4 تیپ به تولید رسید. مزدا 3 با ورود به بازار توانست نظر مثبت بسیاری از خریداران را جلب کند به ویژه مشتریان جوانی که به دنبال خرید یک خودرو نسبتا لوکس در آن زمان بودند. مزدا 3 جدید نقاط قوت زیادی داشت که آن را به خودرو محبوبی تبدیل می‌کرد از جمله طراحی جذاب بدنه و ویژگی‌های فنی خوب.

 

مقایسه مزدا3 جدید

 

طراحی مزدا 3 را باتوجه به سالی که در آن طراحی شده باید خوب ارزیابی کرد و این طراحی به شکلی بود که بیشتر مشتریان جوان را هدف قرار می‌داد. البته این بدین معنی نیست که سایر خریداران به این خودرو علاقه‌مند نمی‌شوند چراکه بسیاری از خانواده و دیگر افراد، مزدا 3 را از میان گزینه‌های دیگر انتخاب می‌کنند.

 

مزدا3 جدید

 

طراحی کابین مزدا3 جدید نسبتا ساده است که باتوجه به اینکه یک خودرو نسبتا قدیمی است، چندان هم عجیب نیست. کلیدهای کنترلی ظاهر معمولی دارند و البته کار کردن با آنها راحت است. یک مشکل در سواری مزدا 3 وجود دارد و آن این است که به هنگام سنگین بودن خودرو و عبور از موانع مسیر، ممکن است کف خودرو با سطح زمین تماس پیدا کند. این اتفاق شایعی در مزدا 3 است و ممکن است کمی ناخوشایند باشد اما در مجموع سواری خودرو را باید خوب و باکیفیت بدانیم.

مزدا3 جدید در تیپ‌های مختلفی تولید شد که بیشترین تعداد به تیپ 4 مربوط می‌شود. این تیپ‌ها از نظر فنی و ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارد به جز وجود یک نمایشگر در مرکز داشبورد در تیپ‌ 4 و برخی آپشن‌های دیگر.

 

کابین مزدا3 جدید

 

موتور به کار رفته در مزدا 3 جدید حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و قادر است 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با استفاده از این قوای محرکه مزدا 3 عملکرد خوبی دارد و می‌تواند در مدت زمانی کمتر از 10 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مزدا3 جدید همواره بازار خرید و فروش خوبی داشته و باتوجه به استهلاک پایین خودرو، گزینه قابل اعتمادی است.

Nissan Maxima

نیسان ماکسیما

مقایسه مزدا 3 با ماکسیما

نیسان ماکسیما

 

نیسان ماکسیما یک سدان فول سایز یا بزرگ است که نسل اول آن در سال 1981 معرفی و عرضه شد و در حال حاضر در هشتمین نسل خود به تولید می‌رسد. اما ماکسیما در ایران تنها با یک مدل شناخته می‌شود و آن هم مربوط به نسل پنجم است که در سال 2000 معرفی شد.

این نسل از ماکسیما مدت زیادی بر روی خط تولید نبود و تولید آن در سال 2003 توسط نیسان خاتمه پیدا کرد و نسل بعدی جایگزین آن شد. شاید اگر تصاویر این مدل از ماکسیما را در سایر کشورها ببینید، تفاوت ظاهری آن با مدل موجود در ایران نظر شما را به خود جلب کند. باید بگوییم این تفاوت به کشور و منطقه تولید ماکسیما بستگی دارد و مدل در نظر گرفته شده برای ایران، یکی از بهترین‌ها بود.

 

ماکسیما

 

ماکسیما در سال 1381 وارد خط تولید پارس خودرو شد و تولید آن تا 10 سال بعد ادامه پیدا کرد. این در حالی است که پارس خودرو می‌توانست نسل‌های جدید ماکسیما را به عنوان یکی از برترین خودروهای تولیدشده در ایران جایگزین این نسل کند اما نمی‌توان چندان هم به آن خرده گرفت چراکه ماکسیما به خودرو محبوبی در میان ایرانی‌ها تبدیل شده بود و فروش خوب آن تا همان سال‌های آخر تولید هم ادامه پیدا کرد.

 

مقایسه نیسان ماکسیما

 

ماکسیما یک طراحی پخته و جذاب داشت و هماهنگی خوبی میان بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که ماکسیما ابعاد نسبتا بزرگی دارد و باتوجه به هندلینگ و پایداری خوبی که دارد، در سال‌های ابتدایی القاب مختلفی را به خود اختصاص داد از جمله سلطان جاده که این نام به دلیل سواری باکیفیت برای آن انتخاب شد. البته باید گفت مزدا 3 از نظر طراحی کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد هرچند انتخاب بین این دو بیشتر به سلیقه مشتری بستگی دارد.

طراحی کابین ماکسیما ساده است و پلاستیک بیشتر متریال به کار رفته در کابین را تشکیل می‌دهد. روکش صندلی‌ها از جنس پارچه است و در مجموع کیفیت متریال کابین خوب ارزیابی می‌شود. ماکسیما یک ویژگی مثبت دارد که آن هم فضای بزرگ داخل کابین است که فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 

کابین نیسان ماکسیما

 

نیسان ماکسیما به یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 227 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور را دارد. شاید فکر کنید که ماکسیما به دلیل قدرت بیشتری که دارد، سریعتر از مزدا 3 است اما باید بگوییم که وزن زیاد آن مانع از شتاب گیری سریع می‌شود به ویژه در مدل اتوماتیک. اما در مدل دستی با خودرو چالاک‌تری روبه‌رو هستیم.

نیسان ماکسیما در حال حاضر بازار خرید و فروش چندان خوبی ندارد و در مقابل مزدا 3، شرایط ضعیف‌تری را تجربه می‌کند که عواملی چون عمر بیشتر، استهلاک بالاتر و نیز مشکلاتی که در خدمات پس از فروش آن وجود دارد در این اتفاق تاثیرگذار هستند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امير حسين
    تاریخ : 1397/06/18

    من ٥٠ ٪‏ اين حرفا مثل شتاب كم ماكسيما نسبت به مزدا ٣ و بازار خريد و فروش بد و قبول ندارم جفت ماشينارم داشتم ماكسيما از همه لحاظ سرتر .

  • user icon
    نویسنده : حميد
    تاریخ : 1398/05/16

    خنده داره كه ميگيد شتاب ماكسيما ضعيف تره

  • user icon
    نویسنده : مصطفی خبازکار
    تاریخ : 1399/10/06

    با اونکه از مزدا بیشتر خوشم میاد .. اما ماگسیما سواریش خیلی بهتره .. شتابش هم کمتراز ماکسیما هست ..

  • user icon
    نویسنده : محمدامین
    تاریخ : 1400/06/06

    خب پایین 3تانظرداریم که مشخصه بچن وماکسیمارودوسدارن
    کمی واقع بین اگه باشیم میبینیم که مزداسرتره

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading