اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هاوال H2 با کوپا T210

مقایسه هاوال H2 با کوپا T210

خودروهای شاسی بلند در حال حاضر از محبوب‌ترین کلاس‌ها محسوب می‌شوند و بسیاری از مشتریان خرید یک شاسی بلند را به هر خودرو دیگری ترجیح می‌دهند. با گران شدن خودروهای شاسی بلند ژاپنی و کره‌ای زمینه برای فعالیت چینی‌ها بیش از پیش فراهم شد و اکنون می‌توان گفت بیشتر خریداران خودرو به سمت آنها میل می‌کنند چراکه امکان خرید خودروهای گران قیمت باکیفیت را ندارند. هاوال H2 و کوپا T210 از جدیدترین شاسی بلندهای بازار هستند که اکنون قصد داریم مقایسه‌ای میان آنها داشته باشیم.

Haval H2

هاوال H2

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
9
امتیاز کل
45
بررسی هاوال H2

Coupa T210

کوپا T210

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی کوپا T210
انتخاب ماشین 3

Haval H2

هاوال H2

Top car

Haval H2

هاوال H2

مقایسه هاوال H2 با کوپا T210

هاوال H2

 

هاوال H2 در میان دو خودرو یادشده، بدون شک شناخته شده‌تر است چراکه زودتر به بازار عرضه شده و باتوجه به کیفیت بالای خود توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. هاوال H2 توسط گروه بهمن در ایران تولید و عرضه می‌شود هرچند که چند سال قبل هم توسط عظیم خودرو در حال ورود به بازار بود که باتوجه به عملکرد نامطلوب این شرکت، عرضه H2 به تاخیر افتاد و یک شرکت دیگر مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

 

مقایسه هاوال H2

 

هاوال H2 در سال 97 وارد بازار شد و از همان ابتدا توانست نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند و به عنوان یک چینی باکیفیت معرفی شود. البته معرفی H2 در کشور چین به سال 2014 بازمی‌گردد و در همان سال هم در کشورهایی چون چین و روسیه عرضه شده است.

هاوال H2 از نظر طراحی وضعیت مطلوبی دارد و نشان می‌دهد که چینی‌ها در مسیر رشد در طراحی قرار دارند. البته این به معنای پختگی در طراحی نیست بلکه نشان از حرکت رو به جلو چینی‌ها دارد. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده می‌شود که چراغ‎‌ها به آن متصل شده‌اند. این جلو پنجره از خطوط افقی تشکیل شده. در نمای عقب هم یک دیفیوزر مشکی رنگ و نیز یک اسپویلر متصل یه سقف جلب توجه می‌کنند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که ابعاد چرخ‌ها با بدنه تناسب دارند و از این جهت نقصی در خودرو دیده نمی‌شود.

 

هاوال H2

 

طراحی کابین هاوال H2 ترکیبی از سادگی و مدرن بودن است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوا در بالای آن جای گرفته‌اند. پلاستیک اصلی‌ترین بخش تشکیل دهنده متریال کابین است ولی کیفیت مطلوبی دارد. هاوال H2 فضای داخلی مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و سرنشینان در عقب، فضای کافی را در اختیار دارند.

هاوال H2 امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، ایموبلایزر، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی صندلی راننده و گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر تصفیه هوا، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، کروز کنترل، سانروف، دوربین و سنسور دنده عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین هاوال H2

 

هاوال H2 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند 148 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده و H2 با استفاده از این قوای محرکه، عملکرد متوسطی از خود ارائه می‌دهد. در مجموع باید گفت که هاوال H2 خودرویی مناسب برای مسیرهای شهری است و انتظارات شما را از یک خودرو کراس اوور کوچک برآورده می‌کند.

Coupa T210

کوپا T210

مقایسه هاوال H2 با کوپا T210

کوپا T210

 

شاید این نام چندان برای شما آشنا نباشد اما باید بگوییم کوپا T210 هم یک کراس اوور چینی دیگر است که البته سابقه چندان زیادی هم ندارد و به تازگی وارد کشور شده هرچند که در حال حاضر روند تحویل آن به مشتریان با مشکلاتی مواجه شده است.

کوپا یکی از زیرمجموعه‌های برند زوتی چین محسوب می‌شود که به عنوان یکی از بهترین کپی کاران چینی شناخته می‌شود. زوتی بسیاری از خودروهای خود را بر اساس برترین خودروهای جهان طراحی کرده و البته تمرکز خود را بر روی یک برند نذاشته و همه آنها را مد نظر قرار می‌دهد.

 

مقایسه کوپا T210

 

کوپا T210 در کشور چین با نام زوتی T600 شناخته می‌شود و همان طور که اشاره کردیم، این خودرو هم از کپی کاری ماهرانه مهدسین زوتی بی نصیب نمانده. کوپا T210 بر اساس نسل‌های قبلی فولکس واگن توارگ و آئودی Q5 طراحی شده و با نگاهی ساده به آن، این حرف را تایید خواهید کرد. در مجموع طراحی این خودرو را باید قابل قبول بدانیم و حتی می‌توان آن را بهتر از رقیب چینی‌اش دانست.

در مورد طراحی کابین کوپا T210 هم حرف‌های بالا صادق است و کوپا موفق شده با الگوبرداری از برخی خودروهای مطرح جهان، یک کابین بی نقص را تحویل دهد. کیفیت متریال به کار رفته در کابین خوب به نظر می‌رسد اما باید ببینیم در دراز مدت این کیفیت را حفظ خواهد کرد و یا اینکه همانند سایر خودروهای چینی دچار افت کیفیت خواهد شد.

 

کوپا T210

 

کوپا T210 در سه نسخه عرضه می‌شود که از نظر تجهیزات رفاهی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. فول‌ترین مدل تسخه رویال است که ویژگی‌هایی چون 6 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور و دوربین دنده عقب، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو، آینه‌های جانبی برقی تاشو مجهز به گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های LED، سانروف پانوراما، کروز کنترل و خروجی 12 ولت برق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کابین کوپا T210

 

کوپا T210 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 156 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. به این ترتیب دو خودرو مذکور یعنی کوپا T210 و هاوال H2 از نظر فنی در یک سطح قرار می‌گیرند و هر دو عملکرد مشابهی ارائه می‌دهند.

در میان این دو خودرو، کوپا T210 از نظر طراحی و تجهیزات رفاهی عملکرد بهتری دارد اما اگر بخواهیم از نظر ارزش خرید این دو خودرو را بررسی کنیم، بدون شک هاوال وضعیت بهتری دارد چراکه بازار خرید و فروش مناسبی داشته و از نظر خدمات پس از فروش شرایط بهتری دارد.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1397/06/22

    کوپا ارزش خریدش صفر هست
    چون پلاک نمیشه مگه واسه دکور حیاط بخری

  • user icon
    نویسنده : بهزاد
    تاریخ : 1397/06/23

    نخرید ای ملت فهیم، یکم حافظه تاریخی کوتاه مدت داشته باشید، ۴ ماه پیش با ۲۰۰ میلیون اپتیما و سوناتا ۲۰۱۶ میخریدیم. الان همین هاوال چینیرم باید ۲۰۰ و خورده ای بزور تو آگهیا پیدا کنین. انقدر تو خرید ماشین حرص نزنید، این بازار تا ۲ ماه دیگه قفل میشه و خرید فروش ماشین افتضاح میشه.

  • user icon
    نویسنده : amir
    تاریخ : 1399/09/24

    دوستی عزیزی که این متنو نوشتی واقعا براتون متاسفم شما که هنوز نمیدونید فولترین نسخه کوپا چه مدلیه چرا اقدام به نوشتن این مقایسه میکنید
    فولترین نسخه کوپا فلگشیپ هست در ضمن شما امکاناتی نظیر صندوق برقی، رادار خطی و نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و... نگفتید
    نظراتتون در مورد این مقاله واقعا مغرضانه اس

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading