اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه استپ وی با آریزو 5

مقایسه استپ وی با آریزو 5

رنو ساندرو استپ وی و چری آریزو 5 از خودروهایی هستند. البته این دو خودرو مورد اشاره در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند اما به دلیل قیمت مشابه، قصد داریم مقایسه‌ای میان آنها داشته باشیم و ارزش خرید هرکدام را بررسی کنیم.

Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
43
بررسی ساندرو استپ وی

Chery Arrizo 5

چری آریزو 5

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
6
امتیاز کل
41
بررسی چری آریزو 5
انتخاب ماشین 3

Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

Top car

Sandero Stepway

ساندرو استپ وی

مقایسه استپ وی با آریزو 5

رنو ساندرو استپ وی یک خودرو فرانسوی است که توسط پارس خودرو در ایران تولید می‌شود و از سال 1395 بر روی خط تولید قرار دارد. استپ وی نسخه‌ای از ساندرو است که کمی بعد از معرفی رسمی ساندرو در بازارهای جهانی و در سال 2008 معرفی شد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که رنو ساندرو و ساندرو استپ وی در حال حاضر در دومین نسل خود به تولید می‌رسند ولی در ایران همچنان شاهد تولید نسل اول هستیم.

 

مقایسه ساندرو استپ وی

 

ساندرو استپ وی با ورود به بازار ایران شرایط مناسبی را تجربه کرد و به خودرو محبوبی تبدیل شد. علت این محبوبیت کیفیت بالای آن است که در کمبود خودرو باکیفیت در کشور گزینه مناسبی به شمار می‌رود. استپ وی تفاوت‌هایی با ساندرو معمولی دارد از جمله اینکه ارتفاع آن بیشتر شده و قطعات پلاستیکی مشکی رنگ بر روی بدنه آن اضافه شده است.

البته خانواده ساندرو همواره به دلیل طراحی قدیمی مورد انتقاد بوده‌اند و اگر بخواهیم طراحی استپ وی را با رقیب چینی یعنی چری آریزو 5 مقایسه کنیم، محصول چری وضعیت به مراتب بهتری دارد. رنو در نسل جدید ساندرو که در سال 2012 معرفی شد، تغییرات زیادی را به وجود آورد و چه در بدنه و چه در داخل کابین، طراحی بهتری را بر روی بدنه اعمال کرد.

 

ساندرو استپ وی

 

طراحی کابین ساندرو استپ وی هم کاملا ساده و به دور از هیجان است. باید گفت رنو برای طراحی کابین ساندرو به خود زحمت نداده و همان کابین خانواده لوگان و یا تندر 90 را برای ساندرو هم مورد استفاده قرار داده است. داشبورد، فرمان و کنسول وسط با استفاده از پلاستیک ساخته شده‌اند ولی کیفیت این پلاستیک قابل قبول است. به علاوه اینکه ساندرو آپشن خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد که این هم خود یک نکته منفی محسوب می‌شود.

رنو ساندرو استپ وی به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که پیش از این در خانواده تندر 90 به کار رفته بود. این موتور توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارد. استپ وی در کنار ساندرو، با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک عرضه شده که ما در اینجا در مورد مدل اتوماتیک صحبت می‎‌کنیم. این جعبه دنده 4 سرعته است و عملکرد نسبتا خوبی دارد هرچند که مصرف سوخت آن در مقایسه با مدل دستی بیشتر است.

 

کابین ساندرو استپ وی

 

استپ وی کیفیت سواری خوبی دارد و در مسیرهای شهری عملکرد کاملا مناسبی دارد. البته استپ وی در مسیرهای جاده‌ای و مسافت‌های طولانی هم راحتی سرنشینان را تامین می‌کند و می‌توان با خیال آسوده با آن به سفر رفت. موتور و جعبه دنده در استپ وی هماهنگ هستند و کیفیت قابل قبولی دارند. به علاوه ساندرو استپ وی به دلیل کیفیت ساخت بالا، کمتر ممکن است شما را به دردسر بیندازد و پای شما را به تعمیرگاه باز کند. به همین دلیل بدون شک پیشنهاد ما این است که بین رنو ساندرو استپ وی و چری آریزو 5، محصول رنو یعنی استپ وی را در اولویت خرید قرار دهید.

Chery Arrizo 5

چری آریزو 5

مقایسه استپ وی با آریزو 5

چری آریزو 5 یک خودرو سدان کوچک چینی است که در سال 2015 در کشور چین معرفی شد و با فاصله کمی، در ایران توسط مدیران خودرو بر روی خط تولید قرار گرفت. چری آریزو 5 در سال 1395 به دست مشتریان ایرانی رسید و همچنان بر روی خط تولید قرار دارد.

البته پس از اینکه انتقاداتی بر عملکرد آریزو 5 وارد شد، مدیران خودرو یک نسخه قدرتمندتر از این خودرو را برای بازار خودرو کشورمان در نظر گرفت که آریزو 5 توربو نام دارد و موتور آن به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. به هر حال ما در اینجا در مورد همان مدل معمولی صحبت می‌کنیم چراکه قیمتی مشابه رنور ساندرو استپ وی دارد.

 

مقایسه آریزو 5

 

چری آریزو 5، از نظر طراحی در مقایسه با استپ وی عملکرد بهتری دارد و خودرو به‌روزتری به نظر می‌رسد. در طراحی بدنه آن از خطوط شکسته استفاده شده که در نمای جلو، جانبی و عقب دیده می‌شود. در نمای جلو، جلو پنجره به چراغ‌ها متصل شده و ورودی‌های هوا بر روی سپر دیده می‌شوند. چراغ‌های عقب کمی کشیده به نظر می‌رسند و در مجموع می‌توان گفت هماهنگی در بدنه آن خوب است.

آریزو5 در طراحی کابین هم عملکرد مناسبی دارد و بهتر از رقیب فرانسوی خود طراحی شده است. در مرکز داشبورد، یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا به صورت عمودی در کنار آن جای گرفته‌اند. البته از نظر فضای داخلی، چری آریزو 5 برتری به ساندرو استپ وی ندارد و حتی می‌توان گفت کیفیت سواری استپ وی بیشتر است.

 

آریزو 5

 

چری آریزو5 تجهیزات رفاهی بیشتری در مقایسه با استپ وی در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به استارت دکمه‌ای، نمایشگر 7 اینچی، سانروف، چراغ دیلایت، کروز کنترل و ورود بدون کلید اشاره کنیم.

چری آریزو 5 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شاید به نظر برسد که قدرت بیشتر در آریزو 5 در مقایسه با استپ وی، به معنای عملکرد بهتر است اما اینگونه نیست و ساندرو استپ وی وضعیت بهتری دارد و در شتاب گیری عملکرد مناسب‌تری از خود نشان می‌دهد.

 

کابین آریزو 5

 

در مجموع باید بگوییم ساندرو استپ وی با وجود اینکه طراحی قدیمی دارد، از نظر عملکرد فنی، کیفیت سواری، خدمات پس از فروش و بازار خرید و فروش و نیز ارزش خرید گزینه به مرابت بهتر و معقول‌تری در مقایسه با چری آریزو 5 به شمار می‌رود و ماشین3 خرید استپ وی را در مقابل آریزو5 پیشنهاد می‌کند.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ماهان
    تاریخ : 1397/10/07


    من هیچ کدومو رو ندارم اما خداییش طراحی فاجعه استپ وی با آریزو عروسک یکیه؟؟ حالا اصلا آریزو کند و لش، خب وقتی از یک موتور 1500 سیسی تونسته 116 اسب بگیره خب نشون می ده از تندر به زعم شما اروپایی به لحاظ فنی بهتره که از موتور 1600 فقط 105 اسب گرفته.
    فرق امکانات رفاهی آریزو و ساندرو استپ وی یک امتیازه؟؟؟؟ خب اصلا امکانات رفاهی استپ وی چیه؟ گاز؟ کلاج، فرمان؟ داشتن چهار تا چرخ؟؟!!

  • user icon
    نویسنده : منوچهر
    تاریخ : 1398/07/23

    درود و سلام به همه عزیزان
    از گرداننده های محترم و عزیزم در کانال میخوام حتما آریزو رو توربو و معمولی رو مشخص کنن!
    این مقایسه با آریزو 5 معمولی چون آریزو توربو شتابش ۹ و بسیار قوی و پُر قدرت
    جدا از برند رنو که میتونیم بگیم برند هست
    باید با احترام بگم آریزو توربو از هر جهت یه سر و گردن بالاتره فقط اون رنو رو یدک میکشه و اسمه!
    باید بگم من آریزو مدل نود و هفت دارم و ۴۶کیلومتر کار و ازش واقعا راضی هستم بدون هیچ مشکل و خرج با این توضیح که قبلا آوانته و اپتیما ۲۰۱۰ داشتم
    عزیزانی که تردید دارن روش آب نخورن تو اون قیمت فقط موقع فروش متاسفانه بد شاید بخرن که اونم از ذهنیت بد جامعه ماست که اشتباه جا افتاده از محصولات چین!
    الان تمام گوشی ها و لوازم خونه و ...چینی عزیزان
    درجه بندی داره!

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading