اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه خودرو سانگ یانگ تیوولی با رنو داستر

مقایسه خودرو سانگ یانگ تیوولی با رنو داستر

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه سانگ یانگ تیوولی با رنو داستر می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه سانگ یانگ تیوولی با رنو داستر بپردازیم .

SSANGYONG TIVOLI

سانگ یانگ تیوولی

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
9
امتیاز کل
49
بررسی سانگ یانگ تیوولی

RENAULT DUSTER

رنو داستر

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47
بررسی رنو داستر
انتخاب ماشین 3

SSANGYONG TIVOLI

سانگ یانگ تیوولی

Top car

SSANGYONG TIVOLI

سانگ یانگ تیوولی

مقایسه خودرو سانگ یانگ تیوولی با رنو داستر

سانگ یانگ تیوولی

 

کراس اوور سانگ یانگ تیوولی متفاوت ترین محصول شرکت سانگ یانگ تحت تملک ماهیندرای هند میباشد که به نحو خارق العاده ایی جذاب میباشد . طراحی مستقل و حساب شده و جوان پسند سانگ یانگ تیوولی اما با کمی الگو برداری از کانسپت های اروپایی  نتیجه بخش بوده و به برند سانگ یانگ یک هویت  کره ایی  با چاشنی اروپایی بخشیده است.

در سال 2014 سانگ یانگ تیوولی در قالب یک کانسپت  با نام x100  رونمایی شد. و با نقدهای مثبت و امیدوار کننده  کارشناسان مواجه شد تیوولی از سال 2015 به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و خیلی زود توانست به فروش قابل توجه ایی دست پیدا کند . سانگ یانگ تیوولی از یک پلت فرم کاملا جدید بهره میبرد که در نوع خود جز بهترین و صلب  ترین  پلت فرم های طراحی شده در این کلاس میباشد. بر عکس دیگر محصولات کره ایی بازار  که در این کلاس  در کیفیت متریال داخلی خودرو کم توجه میباشند.تیوولی درکیفیت متریال درون کابین و ادوات داخلی  کوتاهی نکرده و با نشستن پشت فرمان این کره ایی بی شک از کیفیت ساخت داخل کابین و چرم صندلی ها راضی خواهید بود.

 

سانگ یانگ تیوولی

 

در بخش فنی  این زیبای کر ه ایی مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر با آرایش خطی به حجم 1597 سی سی میباشد که دارای حداکثر توان خروجی 128 اسب بخار  و گشتاور مناسب 160 نیوتن متر میباشد. اما این به معنای یک رانندگی کسل کننده نیست .چراکه  گیربکس دقیق 6 سرعته تیپ ترونیک  ساخت شرکت ژاپنی AISIN  به خوبی از توان 128 اسب بخاری خودرو استفاد میکند .

درکل باید گفت سانگ یانگ تیوولی SSANGYONG TIVOLI با شتاب اولیه 12 ثانیه ای خودروی تند و تیزی نیست.اما به راحتی از پس رقبای چینی خود بر می آید .سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون استرات و در عقب از نوع اتصال چندگانه یا MULTILINK میباشد.فاصله بین دو محور یا  WEELBASE  این کراس اوور 2600 میلی متر میباشد که در مقایسه با رنو کپچر 6 میلی متر کوتاه تر است .فضای  صندوق عقب خودرو با 423 لیتر گنجایش خیال شما را برای سفر های طولانی  آسوده می کند .استاندارد آلایندگی یورو 6  و مصرف سوخت ترکیبی 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر تیوولی را تبدیل به یکی از بهترین کراس اوور های کم مصرف بازار مینماید.

 

 

سانگ یانگ تیوولی

 

دربخش ایمنی سانگ یانگ بازهم سنگ تمام گذاشته و از  6 کیسه هوا در 10 نقطه استفاده کرده است و از سیستم های کمکی پیشرفته  ایی مانند سیستم ضد هرزگردی چرخ ها موسوم به TCS سیستم کمکی جهت شروع به حرکت در سربالایی موسوم به HSA سیستم ضد واژگونی خودرو  موسوم به ARP  و سیستم های پیشرفته دیگری نظیر HBA ASR EBD ESS استفاده شده است.

لازم به ذکر است که خودرو سانگ یانگ تیوولی SSANGYONG TIVOLI در تست های تصادف KOREAN NCAP موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی شده است .در بخش امکانات  رفاهی شاهد استفاده از لیست بلند بالایی از آپشن ها هستیم که بخشی از آن شامل صفحه نمایش 7 اینچی لمسی به همراه دوربین عقب و پورت های USB , HDMI با قابلیت پشتیبانی از محصولات APPLE .کروز کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان.سیستم هوشمند ورود به خودرو SMART KEY  به همراه قفل فرمان برقی .سانروف. فرمان برقی سه حالته با قابلیت تغییروضعیت الکترونیکی در سه حالتSPORT/NORMAL/COMFORT .سیستم تهویه مطبوع.سیستم روشنایی هالوژن به  همراهDRL و... میباشد.

با توجه به امکانات رفاهی بیشتر و خدمات پس از فروش بهتر شرکت رامک خودرو  سانگ یانگ تیوولی بهترین و منطقی ترین  کراس اوور در این بازه قیمتی میباشد. پس اگر در دو راهی خرید رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی مانده اید گزینه پیشنهادی ما به شما سانگ یانگ تیوولی است. 

 

سانگ یانگ تیوولی

 

RENAULT DUSTER

رنو داستر

مقایسه خودرو سانگ یانگ تیوولی با رنو داستر

رنو داستر

 

رنو داستر بر اساس پلتفرم B0  شکل گرفته است که با لوگان و ساندرو مشترک است. رنو داستر با طول 4.31 متر و عرض 1.82 متر  خودروی جمع و جوری است. ظاهر رنو داستر RENAULT DUSTER به لطف هنرمندی طراحان رنو چندان ارزان قیمت به نظر نمی رسد. طبق گفته طراح این خودرو، خطوط بدنه داستر تا حدودی با الهام از رنو 4 شکل گرفته اند. طرح داخل کابین RENAULT DUSTER ساده است و بیشتر به کاربردی بودن آن  توجه شده است. داشبورد و کنسول وسط بسیار شبیه به لوگان و ساندرو به نظر می رسد. در ارگونومی داخل بهبودهایی انجام شده است که انتقال دکمه های شیشه بالابر از کنسول وسط به پنل درها از جمله آنهاست. داشبورد و کنسول رنو داستر RENAULT DUSTER از جنس پلاستیک سخت است و ظاهر جذابی نیز ندارد.

 

رنو داستر

 

 در بخش فنی رنو داستر RENAULT DUSTER مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر با آرایش خطی به حجم 1998 سی سی میباشد که دارای حداکثر توان خروجی 135 اسب بخار  و گشتاور مناسب 195 نیوتن متر میباشد که با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک کوپل شده است که اگر بخواهیم این جعبه دنده را با جعبع دنده استفاده شده در تیوولی مقایسه کنیم باید بگوییم که گیربکس رنو داستر خیلی نا امید کننده می باشد .مصرف سوخت ترکیبی این قد بلند فرانسوی 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش می باشد. 

اگر بخواهید رنو داستر و تیوولی را در مسیرهای ناهموار خارج جاده ایی  امتحان کنید باید بگوییم که رنو داستر به دلیل ارتفاع بالاترنسبت به سطح زمین شرایط مساعد تری دارد.رنو داستر در بخش امکانات ایمنی و رفاهی دارای امکاناتی نظیر : 2کیسه هوا-آینه های جانبی برقی- تهویه مطبوع دستی- صندلی ها با روکش پارچه ایی -تنظیم دستی صندلی های - دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان و..میباشد.

 

رنو داستر

 

 رنو داستر به دلایل زیر نتوانست در برابر فرزند زیبای سانگ یانگ قد علم کند :

 امکانات رفاهی کم و نا امید کننده دراین بازه قیمتی

 هندلینگ پایین و خشکی سیستم تعلیق

 ظاهر قدیمی

 استفاده از مواد بی کیفیت درون کابین

 

رنو داستر

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : reza
    تاریخ : 1395/07/16

    سلام لطفا مقایسه تیوولی با گرند ویتارا هم بزاریید ممنون

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1396/04/29

    اصلا با این مقایسه موافق نیستم .داستر چند سر و گردن از تیوولی بالاتره . مقایسه خودرو اروپایی با خودرو کره ای که پیشینه ای هم نداره کاملا بیجاست. ضمنا موتور چهار سرعته داستر بخاطر خاصیت آفرودی بالای اونه که حتی از نمونه های با قیمت دو برابر این خودرو هم بهتره . این موتور چهار سرعته بهینه شده هست که بدلیل گیربکس اتوماتیک ، عملکرد گیربکس روان تر و موتور خودرو قدرتمندتر عمل میکنه خصوصا در حالت آفرودی .

    • نویسنده : ahm
      تاریخ : 1396/07/30

      حرفت کاملا اشتباهه. سانگ یانگ پیشینه نداره؟؟؟؟؟؟؟ برو پیشینشو بخون ببین از چه سالی داره ماشین میزنه و اینکه تخصص سانگ یانگ فقط شاسی بلنده یعنی فقط suv و cuv میزنه. تا حالا سدان نزده. تخصصش توی اینه و از همه لحاظ بالاتر از داستر. البته داستر 4wd باز یه مقدار قابل تحمل تره

  • user icon
    نویسنده : ميلاد اكبري
    تاریخ : 1396/09/02

    داستر نرميش به حديه كه فكر مي كني رو ابرهايي... قدرت موتورش فوق العاده بالاست. فقط عشق كلاس نيست كه ساندروف و صندلي گرم كن و ... بذاره.
    رنو براي شكت نگين خودرو معتبريه كه تا پنج سال پشتت هستن و تيوولي اين ويژگي رو نداره
    خلاصه داستر دو دينفراسيل ٢٠١٨ خيلي امكانات اضافه شده و ماشيني كه تو خارج از جاده هم خيلي نرم و پر قدرت حركت مي كنه...

  • user icon
    نویسنده : mtanha
    تاریخ : 1397/06/29

    کارشناس محترم نمی‌دونم شما چه مشکلی با رنو دارید اما اینو مطمئن هستم شما تا حالا سوار داستر هم نشدی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading