اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه پورشه باکستر و ب ام و Z4

مقایسه پورشه باکستر و ب ام و Z4

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پورشه باکستر و ب ام و Z4 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه پورشه باکستر و ب ام و Z4 بپردازیم .

PORSCHE BOXTER

پورشه باکستر

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی پورشه باکستر

BMW Z4

ب ام و Z4

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی ب ام و Z4
انتخاب ماشین 3

PORSCHE BOXTER

پورشه باکستر

Top car

PORSCHE BOXTER

پورشه باکستر

مقایسه پورشه باکستر و ب ام و Z4

Porsche Boxer پورشه باکستر  

 

در میان تمام خودرو های اسپرت تولید انبوه جهان شاید تعداد خودروهایی که همانند پورشه باکستر فرمان پذیری دقیق ، هندلینگ بی عیب و نقص و صدای جذاب باکستر را داشته باشد از انگشتان یک دست نیز کمتر است .

پورشه باکستر که ارزان ترین مدل اسپرت پورشه میباشد صرفا برای لذت بردن در داخل شهر طراحی شده است اما با مهندسی شگفت انگیز شما را به یاد سرعت و شتاب حیرت انگیز ۹۱۱ و ابهت و پایداری پانامرا می اندازد . قلب تپنده این رودستر چموش یک موتور ۲.۹ لیتری تخت (Boxer) می باشد که قدرت خود را به یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته PDK  منتقل می کند .

 

پورشه باکستر

 

Porsche Boxer در دور موتور ۶۴۰۰ دور بر دقیقه ۲۵۵ اسب بخار نیرو و از دور موتور ۴۴۰۰ دور بر دقیقه ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار میدهد که با گیربکس دستی شتاب صفر تا صد کیلومتر ۵.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می کند . البته لازم به ذکر است که با گیربکس PDK  شتاب صفر تا صد کیلومتر بهبود یافته و به ۵.۷ ثانیه می رسد . هم چنین پورشه باکستر با وزن خالص ۱۳۹۵ کیلوگرم میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر را بر جای می گذارد .

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی پورشه باکستر در مدل پایه بیش ترین کیفیت و عملکرد را نسبت به رقبا در اختیار شما میگذارد . این امکانات نظیر : ۶ ایربگ ، سیستم صوتی Bose، سنسور نور و باران ، صندلی ها با تنظیم برقی ، حافظه ، گرمکن ،سردکن و ... می باشد .

 

پورشه باکستر

 

پورشه باکستر در بخش ایمنی نیز از موسسه اروپا ۵ ستاره دریافت کرده است که خود گواه بر ایمن بودن آن میباشد .هندلینگ مثال زدنی ، گیربکس کاملا هماهنگ و کوپل با پیشرانه ، شتاب فوق العاده ، ترمز عالی و امکانات قابل قبول نقاط مثبت باکستر میباشد و در مجموع به  دلیل اینکه باکستر یک مجموعه کامل از  عملکرد قوای فنی و لذت رانندگی است انتخاب ما Boxter  می باشد .

 

پورشه باکستر

BMW Z4

ب ام و Z4

مقایسه پورشه باکستر و ب ام و Z4

 BMW Z4

 

بی ام و Z4  یک رودستر جذاب و زیبا است که با پیشرانه های متنوع بازده و شتاب رضایت بخشی دارد .بی ام و Z4  در کابین خود محدودیت فضا دارد و البته در مدل های غیر سفارشی  کیفیت کلی داشبورد و تودوزی چنگی به دل نمی‌زند . اما کابینش ارگونومی خوب و خاص BMW را دارد که حس آرامش داخل کابین را رضایت بخش کرده و دسترسی به کلید ها و ادوات نیز بسیار سهل و آسان ایست .رایج ترین مدل بی ام دبلیو Z4  در کشور ما 28 میباشد که انجین N20B20  را در  سینه خود گنجانده است .۲۴۵ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر از دور موتور ۱۲۵۰ دور در دقیقه از مهم ترین مشخصه های این پیشرانه تویین توربو است .هم چنین لازم به ذکر است که گیربکس ۸ سرعته ZF  این ماشین از بهترین قسمت هایش است که به طرز فوق العاده ای با پیشرانه کوپل شده است . با همه این تفاسیر شتاب صفر تا صد Z4  ۵.۷ ثانیه است و حداکثر سرعت بی ام و z4 بر روی ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است .

 

 BMW Z4

 

بی ام و Z4 نیز همانند Boxter در بخش ایمنی سنگ تمام گذاشته و ۵ ستاره ایمنی موسسه EURONCAP  را دریافت کرده است .در BMW Z4  به دلیل طراحی خاص شاهد کاپوت طویلی هستیم که دید جلوی مناسبی را به ارمغان آورده است اما عادت کردن به ابعاد آن به کمی زمان نیاز دارد ‌.بی ام دبلیو Z4  در بین رقیبان خود در مدل پایه از کمترین آپشن ها بهره میبرد و فاقد امکانات نظیر صندلی گرمکن و سردکن دار ، گرم کن غربیلک فرمان ، سیستم صوتی Harmon kardon  و ... است .

 

بی ام و Z4

 

حال اگر نقاط قوت و ضعف BMW Z4  را در یک نگاه کوتاه بیان کنیم باید بگوییم که خودرویی است با طراحی اصیل و جذاب ،هندلینگ عالی ، دارای گیربکس خوب و هماهنگ با موتور ، موتور خوب با طراحی عالی و کمترین تاخیر در بخش پر خوران ، سواری نسبتا نرم و راحت و خدمات پس از فروش خوب .البته محدود بودن فضای اتاق ، حساس بودن موتور نسبت به سرویس های دوره ای و خشک و کوبنده بودن سواری با لاستیک های ران فلت نیز از معایب آن به شمار می رود.

 

 BMW Z4

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading