اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه فاو بسترن و سراتو سایپا 2 لیتری

مقایسه فاو بسترن و سراتو سایپا 2 لیتری

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه فاو بسترن و سراتو سایپا 2 لیتری می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه فاو بسترن و سراتو سایپا 2 لیتری بپردازیم .

SAIPA CERATO

سراتو سایپا موتور2

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی سراتو سایپا موتور2

FAW Bestrun B50 f

فاو بسترنB50f

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
6
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
6
ارزش خرید
6
امتیاز کل
40
بررسی فاو بسترنB50f
انتخاب ماشین 3

SAIPA CERATO

سراتو سایپا موتور2

Top car

SAIPA CERATO

سراتو سایپا موتور2

مقایسه فاو بسترن و سراتو سایپا 2 لیتری

سراتو سایپا

 

طراحی ظاهری سراتو ساده ، زیبا و هماهنگ است . طراحی جذاب سراتو با توجه به مبلغش باعث میشود تا همیشه از خرید خود راضی بمانید .درست است که طراحی اش به جذابی نسل جدیدش نیست اما زیبایی و تناسب خاص خود را دارد که باعث میشود طرحی ماندگار داشته باشد و در مدت کوتاه تکراری و خسته کننده به نظر نرسد . در داخل کابین هم الگوریتم طراحی خوبی به کار رفته است و با ظاهر جذاب بیرونی اش هماهنگی دارد .کیفیت متریال به کار رفته در اتاق متوسط ارزیابی میشود و استفاده از پلاستیک سخت در بعضی نقاط چندان خوشایند به نظر نمیرسد . فضای داخل کابین جادار ، منطقی و مناسب است . کیفیت مونتاژ قطعات هم خوب و مناسب است وبا دقت انجام شده است .از نظر تجهیزات سراتو سایپا پایین ترازنمونه های وارداتی قرار میگیرد و تجهیزاتی مانند سانروف که در رقبا وجود دارد در سراتو موجود نیست .

 

سراتو سایپا

 

سراتو اتوماتیک از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1998 سی سی سود میبرد که 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور تولید می کند . شتاب و چالاکی این پیشرانه خوب و راضی کننده است و در عین حال از مصرف سوخت پایینی هم بهره می برد .  انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که به خوبی از پس وظیفه خود بر می آید .

 

سراتو سایپا

 

سراتو سواری مناسب ولی خشکی دارد . این تعلیق در عوض سواری خشک یک هندلینگ عالی و پایداری خوب را برای سراتو به ارمغان آورده است . فرمان سراتو هم بسیار نرم و دقیق عمل میکند که در افزایش لذت رانندگی کمک بسزایی می کند .

در کل می توان گفت که برای افراد با بودجه 90 میلیون تومان که یک سدان صفر کیلومتر میخواهند خرید کنند سراتو گزینه مناسبی خواهد بود . قدرت بالای پیشرانه و گیربکس خوب ، کیفیت مناسب مونتاژ ، بازار فروش مناسب ، خدمات پس از فروش خوب و طراحی زیبا از نکات قابل توجه سراتو سایپا می باشد .

 

سراتو سایپا

FAW Bestrun B50 f

فاو بسترنB50f

مقایسه فاو بسترن و سراتو سایپا 2 لیتری

بسترن B50f

 

Besturn از آن دسته چینی هایی است که در طراحی بدنه و کابین حرف های زیادی برای گفتن دارد . ایتال دیزاین موسسه طراح این خودرو بوده و کار خود را بسیار خوب انجام داده است . بدنه بسترن هماهنگی و ویژگی های خاص خود را دارد و خطوط و برجستگی های به کار رفته در بدنه به این طراحی کمک بسزایی کرده است . بسترن از نظر طراحی با هموطنان خود فاصله زیادی دارد و بسیار تحسین بر انگیز است . البته نقاط منفی ای هم مانند رینگ های کوچک 16 اینچی یا اگزوز های کورشده در پشت سپرعقب هم وچود دارد.

 

بسترن B50f

 

به داخل کابین که می رسیم طراحی هماهنگ و زیباست و کابینی گرم و آرام بخش را برای بسترن به ارمغان آورده است . کیفیت مونتاژ قطعات کابین مناسب است اما کیفیت به کار رفته چرم داخل کابین و روکش های پلاستیکی پایین است . فضای داخل کابین بسترن جادار و مناسب است و تجهیزات رفاهی و ایمنی اش نیز با توجه به قیمتش خوب و کافی به نظر می رسد .

 

بسترن B50f

 

بسترن در سینه خود یک موتور 4 سیلندر جای داده است که 1798 سی سی به طور دقیق حجم دارد . این پیشرانه میتواند به 142 اسب بخار قدرت در دور موتور 6500 دوردردقیقه و 172 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دوردردقیقه دست پیدا کند . انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ ها بر عهده یک گیربکس 6 سرعته ساخت Aisin است که عملکرد چندان خوبی را از خود به نمایش نمیگذارد . موتور و گیربکس این خودرو به خوبی با هم کوپل نشده اند و هماهنگی خوبی ندارند .

پلت فرم استفاده شده در b50 متعلق به مزدا بوده و قدیمی است . طراحی شاسی اش نیز نسبتا ضعیف است .سواری بسترن نسبتا نرم است ولی فرمان بی حسی دارد که با تعلیق ضعیفش دست به دست هم داده اند تا به هیچ عنوان نتوان راید و هندلینگ سراتو را از آن گرفت . البته از تعادل و پایداری بسترن نمیتوانید ایراد بگیرید که یکی از دلایلش ارتفاع پایین خودرو است . این ارتفاع البته معضلاتی هم مانند گیر کردن خودرو به زمین را در پی دارد .

 

بسترن B50f

 

در کل بسترن B50F خودرویی است با طراحی ظاهری و داخلی جذاب ، استهلاک بالا ، موتور و گیربکس غیر هماهنگ ، ارزش خرید پایین و بازار دست دوم ضعیف به علت نا شناخته بودن در بازار که در کل باعث شده است تا رای ما در این تست سراتو سایپا باشد که با وجود قیمت بالاتر از بسترن ارزش خرید بسیار بالاتری دارد و در بخش های مختلف نیز امتیاز بالاتری را کسب کرده است .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : حسام متولی
    تاریخ : 1395/06/14

    گیربکس سراتو 2 لیتری سایپا چه وضعیتی داره؟هماهنگه؟

    • نویسنده : مدیر سایت
      تاریخ : 1395/06/16

      سلام حسام
      از بسترن وضعییت بهتری داره

  • user icon
    نویسنده : مهدی
    تاریخ : 1395/06/16

    "انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ ها بر عهده یک گیربکس 6 سرعته ساخت Aisin است که عملکرد چندان خوبی را از خود به نمایش نمیگذارد . موتور و گیربکس این خودرو به خوبی با هم کوپل نشده اند و هماهنگی خوبی ندارند .
    پلت فرم استفاده شده درفاو بسترن b50 متعلق به مزدا بوده و قدیمی است . طراحی شاسی اش نیز نسبتا ضعیف است .سواری بسترن نسبتا نرم است ولی فرمان بی حسی دارد که با تعلیق ضعیفش دست به دست هم داده اند تا به هیچ عنوان نتوان راید و هندلینگ سراتو را از آن گرفت ."
    خیلی جالبه! دقیقا تمام نقاط قوت بسترن ضعیف جلوه داده شده.
    استهلاک بالا هم گفته شده، در حالی که هنوز زمان زیادی از عرضه بسترن نمیگذره هر چند در این مدت کم، چیزی که نشان از خرابی زودرس و استهلاک باشه دیده نشده.
    حالا سؤال اینه که چرا باید چنین صحبت های مغرضانه ای انجام بشه؟ آیا سراتوی موفق و معروف برند معتبر و شناخته شده کیا، نیازی به چنین چیزی داره؟

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1395/09/14

      بسترن يكي از سريعترين ١٨٠٠ هاي تو بازاره ايرانه، نه سواري خشكي داره نه كفش جايي ميگيره مثل مزدا، فرمون و هندلينگم خيلي خوبه، و از طرفي اگه يه سر به مكانيك هاي شهر بزنيد از فرمون هيدروليك سراتو توليد داخل كه خيلي زود سفت ميشه و هزينه تعمير بالايي هم داره براتون توضيح ميده و كلا مقايسه يه ٢٠٠٠ با ١٨٠٠ كه بيشتر از ١٥ ميليون فرقشه كاره اشتباهيه و در اخر اين سايت كلا خوبه ولي بعضي مقايسه هارو كه ميخونم شاخ در ميارم مثل الان

  • user icon
    نویسنده : محمود
    تاریخ : 1395/06/29

    فقط بسترن b50f

  • user icon
    نویسنده : امیرحسین
    تاریخ : 1395/07/03

    گیربکس بسترن ناهماهنگ هست؟؟؟واقعاً تعجب میکنم؟؟؟شتاب خوب بسترن اگه نشان دهنده هماهنگی نیست پس چه دلیلی داره؟؟؟در زمینه تعادل و فرمانپذیری اگر از سراتو بهتر نباشه مطمئناً پایین تر نیست

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/07/07

    واقعا متاسفم برای این همه غرض ورزی، کاملا مشهوده که نویسنده هیچ تجربه سواری از بسترن نداره وفقط یه سری نظرات منفی از سایتهاوشرکتهای رقیب گروه بهمن جمع آوری کرده،دوستان عزیز برای قضاوت منصفانه این موضوع میتونند به ویدیو تست رانندگی با بسترن به سایت های دیگه مراجعه کنند .
    قضاوت باشما

  • user icon
    نویسنده : محسن محمدی
    تاریخ : 1395/07/19

    فک کنم این نویسنده یا کارمنده سایپائه یا حتی از جلوی بسترنم نشده
    سازنده ی گیربکس بسترن سازنده ی گیربکس تویوتا و لگسوس
    اتفاقا نقطه ی قوت بسترن گیربکشه و هماهنگیش
    سراتو تولید داخل اشغالی بیش نیس
    داخلش ک میری بوی پراید میده
    بسترن واقعا ماشین خوبیه همون چراغ و رخ بسترن ب 100 تا سراتو میرزه
    من قول میدم تا 2 ،3 سال دیگ کلی از مردم بسترن بخرند

  • user icon
    نویسنده : حمید
    تاریخ : 1395/09/04

    از انتخاب عکس قدیمی بسترن برای این مقایسه کاملا مشخص هستش که این بررسی با قصد و نیت تخریب بسترن نوشته شده...

    • نویسنده : حسین
      تاریخ : 1396/05/16

      و نویسنده بسترن نمیدونه چیه!

  • user icon
    نویسنده : Amir t
    تاریخ : 1395/09/04

    واقعا متاسفم خیلی مقایسه ضعیفی بود.
    گیربکس بسترن فوق‌العاده عمل میکنه و نقطه قوتش هست. کیفیت داخلیش هم از خیلی از ماشینای گرونتر بهتره

  • user icon
    نویسنده : Amir t
    تاریخ : 1395/09/04

    واقعا متاسفم خیلی مقایسه ضعیفی بود.
    گیربکس بسترن فوق‌العاده عمل میکنه و نقطه قوتش هست. کیفیت داخلیش هم از خیلی از ماشینای گرونتر بهتره

  • user icon
    نویسنده : سینا
    تاریخ : 1395/09/14

    مشخصا هر کس از انتخاب خودش دفاع کرده و تعصب نشان میدهد و اعتراض نشانه درستی ادعا نیست. مقایسه خوب و واقعی بود و اتفاقا جالب. من خودم چینی دارم ولی هیچوقت درست نیست بیخودی از خودروهای چین در برابر سراتو دفاع کرد

    • نویسنده : حسین
      تاریخ : 1396/05/16

      بسترن ضعف داره اما پلتفرمش ، گیربکس ژاپنی اش ، موتور 1800 اش که فقط 5 اسب ضعیف ر از مزدا3 هس ، فنربندی ، شتابش ، نرمی و تیز بودن فرمانش جز خوبی هاش هستن!

  • user icon
    نویسنده : Ahmad
    تاریخ : 1395/09/14

    تبلیغ سراتوی سایپا تا چه حد ؟!

  • user icon
    نویسنده : سینا افشار
    تاریخ : 1395/09/14

    گیربکس بسترن دقیقا همون گیربکسیه که روی وراکروز نصب شده

    • نویسنده : اميد
      تاریخ : 1395/09/29

      خخخخخخخ😂😂😂 خنده دار بود

  • user icon
    نویسنده : سهیل عظیمی
    تاریخ : 1395/09/15

    بسترن نسبت به سراتوچهره بهتری داره امکاناتش بیشتره قیمت کمتری داره سواری بسترن نرم وراحته خدماتشم شرکت بهمن موتورانجام میده سراتوفقط برندمعروفتری داره همین!

  • user icon
    نویسنده : saDra
    تاریخ : 1395/09/15

    سلام
    دوستان کاری به این مقایسه ندارم اما...
    من به شخصه بسترن رو ترجیح میدم به چند دلیل
    بسترن واقعا زیباتره
    تستی که ازش تجربه کردم واقعا عااالی بود
    اپشنهاش بهتره
    و در اخر...ایرانی نیست...
    سراتو سایپا رو که همه میدونیم که با حذف کردن کلی اپشن تازه سی میلیون ازش کم کردن...حتی با اینکه مونتاژیه اما انگار پول گمرک هم کشیدن روش...:|
    بالکل بسترن خیلی بهتره
    از نظر من...

  • user icon
    نویسنده : حسام سهرابی
    تاریخ : 1395/09/16

    میشه بگین چرا کامنت من رو نذاشتین؟

  • user icon
    نویسنده : امیر مهدی
    تاریخ : 1395/09/18

    من بسترن دارم یکسال تحربه رانندگی از این محصول
    این مقایسه واقعا جز دشمنی با بسترن و رویایی نوشتن برای سایپا چیزی مشخص نمیکنه
    ماشینی،ک هر چی اپشن فابریک ازش گرفتن از رینگ سانروف تو دوزی گرفته تا ترمز و... چحوری میتونه حتی ازش تعریف کرد اونم با فیمت نود مبلیونی داشته باشه
    منطق و انصاف این میگه اگر نمیتونه برتری خودت ثابت کنی لااقل از حریفت سیاه نمایی نکن

    • نویسنده : حسین
      تاریخ : 1396/05/16

      تازه بسترن در حد نو 70 هس و سراتو نو ، 90!

  • user icon
    نویسنده : رضا
    تاریخ : 1395/10/28

    مدیر محترم تو خلاصه کلام مینوشتی یک سراتو دارم و باهاش حال میکنم دیگه قرار نیست کیا سراتو رو با بسترن مقایه بیخود بکنید. بسترن هم از نظر گیربکس و هم از نظر هندلینگ حس یک تویتا SE رو به آدم میده

  • user icon
    نویسنده : Amir
    تاریخ : 1395/11/08

    واقعا اشتباه محضه ماشینی که در کالیفرنیا طراحی شده و اصیل کم خرج پر قدرت و کم استهلاک است را با اشغالهای چینی که معضل جابپینگ قطعات افت قیمت زیاد و ۰۰۰داره مقایسه کرد ، خلایق هرچه لایق

  • user icon
    نویسنده : رامین
    تاریخ : 1395/11/14

    واقعا متاسفم برای فردی که هیچ اطلاعاتی از بسترن نداره و اومده مقایسه گذاشته و تمام نقاط قوت بسترن رو نقطه ضعف دونسته.
    حداقل یه عکس از بسترنb50f میزاشتید تا حرفاتون قابل باور بشه!!!!!!!!!

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1395/11/14

    شخصا ماشینای چینی رو آشغالهایی بیش نمی دونم حالا بعضی دوستان بسترن دارن هی متعصبانه دفاع میکنن برین ببینین این ماشینو تو کجای دنیا آخه سوار میشن که اینقدر متعصبانه دفاع میکنین سراتو یه برند شناخته شدست و تو خیلی کسورها از جمله آمریکا ماشیناش فروش میره سراتو بخاطر ایمنی و استحکام و قدرت خوب یه سر و گردن بالاتر از بسترنه برین تصادفهای بسترن رو ببینین تا بفهمین ماشینی که یه ستاره ایمنی هم نداره رو با سراتو با 3 تا ستاره ایمنی اروپا مقایسه نکنین

  • user icon
    نویسنده : ابراهيم ملك
    تاریخ : 1395/11/15

    بسترن رو بايد با چري اريزو يا اريز سايپا مقايسه كرد،يا خونه اخرش سراتو دنده اي نه با سراتو سايپا،كبوتر با كبوتر باز با باز

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/11/15

    گیربکس بسترن وراکروز!؟ اشتباه مقایسه کیا با ؟!

  • user icon
    نویسنده : محمد
    تاریخ : 1395/12/08

    آقا احمد...داداش سراتو برند نیست یه ماشین از کیا موتور هست
    من نه بسترن دارم نه سراتو
    ولی خواستم بگم تویی که میگی چینی اشغاله معلومه کلا خیلی تو باغ ماشین نیسی
    بهتر اشخاص این چنینی نظر ندن تا بقیه به اشتباه بیفتن
    این مقایسه هم کاملا مشخصه قصدی پشتش نهفته بوده
    و کاملا به بسترن حمله شده
    سراتو اونقدرا هم که نوشته خدا نیست
    اینجا که شرط نیست برین از کساییی که داشتن بپرسین

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1395/12/10

    با سلام
    اینکه امروز باور طیف گسترده ای از مردم اینه که خودرو های آلمانی ژاپنی و بعد کره ای مرغوبتر هستند بخاطر اینه که طی سالیان متمادی اعتماد مصرف کننده رو جلب کردند و به این راحتی هم این حس اعتماد رو مخدوش نمی کنن طوری که به خاطر یک نقص کلیه خودروهارو از سرتاسر دنیا جمع می کنن.صنعت چین داره روزای ابتدایی خودش رو میگذرونه و باید بهش زمان داد تا بتونه خودش رو به سایر خودرو ساز ها برسونه چین مثل همیشه دامپینگ انجام میده و برتریش در قیمت پایین هست.باور کنید روزی اگر همه ی ما پول کافی داشته باشیم قطعا انتخاب ما خودرو چینی نخواهد بود.

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1396/03/02

    بنظر من چند دلیل منطقی واسه نخریدن خودروهای چینی که بسترن هم جزو اونهاس وجود داره1.افت قیمت زیاد نمونه کار کرده2.بورس ضعیف هنگام فروش3.مشکل خشک بودن و کوبش سیستم تعلیق که تقریبا تو همشون اپیدمیه4.کیفیت پایین قطعات و کیفیت مونتاژ پایین5.صدای موتور زیاد در سرعت های بالای90 کیلومتر6.شتاب نسبتا ضعیف با توجه به حجم موتور7.کمبود قطعات و گران بودن قطعات یدکی.البته هستند کسایی که بخاطر ظاهر ماشین و یا شاید اپشن های اون بازم جذب ماشین های چینی میشن و میخرن و بعدشم پشیمون میشن که یا باید با افت زیاد بفروشن و یا باهاش بسازن

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1396/05/15

    آقا یک مسلمون یک آدم بی غرض به من بگه ک بسترن بخرم یا نه؟. چون من ته زورم 65 ملیون تومن. زورم ب سراتو نمیرسه و فقط میتونم یک سال کار کرده بسترن بخرم. ال ۹۰ هم دوست ندارم اصلا. حالا دوستانی ک دارند بگند راضي اند؟ قطعاتش گیرمیاد؟ قیمت قطعاتش گرون هست یا نه؟ بدون تعصب چون من نه ماشین بازم نه پول و درآمد زیادی دارم. تشکر

  • user icon
    نویسنده : حسین
    تاریخ : 1396/05/21

    بسترن ماشینی خوبی هس (مخصوصا در حد نو اش) ، طبیعتا وقتی قیمتش 3 برابر پرایده ، قطعاتشم گرونه! اما نه خیلی !
    ماشینی خوبی هست ولی سعی کنید دست دوم گارانتی دار بخرید!
    اگر چینی دوس ندارید میتونید سال دیگه پژو 301 بخرید

  • user icon
    نویسنده : طالبیان
    تاریخ : 1396/07/02

    بسترن ماشین فوق العاده خوبیه . جدی می گم هرکسی می خواد بخره شک نکنه

  • user icon
    نویسنده : مسعود
    تاریخ : 1396/08/10

    یک سال هست که بسترن بی 50 اف دارم و حدود 26 هزار تا از صفریش کار کرده.
    بدون غرض و تعصب میگم
    نقاط قوت:
    خوش سواری و نرمی.2 . پیچیدن سر پیچ بدون ترس.3..آپشن هاش در حد قابل قبوله. 4. تعویض دنده هاش بدون تقه و نرم. شتابش بخصوص وقتی روی حالت اسپرت باشه با معکوس کشیدنش حس خوبی رو بهت میده.
    دوستانی که نگران خوردن کف ماشینن بگم که برای من خیلی کم پیش اومده. تو شهر به سرعتگیرا کفش نخورده تا حالا.ولی با احتیاط میرم. پایین بودن ارتفاع ماشین علاوه بر تعادل بهتر باعث زیباییش هم هست. مشکل جاده های ماست که آفروده
    ضعف:
    1. مشکلات مونتاژی زیاد داره. آبندی در ها.شل بودن دستگیره کاپوت ...
    2. ال سی دی نداره.
    3. دیلایت و حسگر نور و سنسور بارون.

    اگر دنبال اسم و برند و کلاس نیستید و سواری ایمنی و زیبایی لذت از ماشین با پول کمتر از کره ای ها هستید بخرید. حالا حالا ها خستتون نمیکنه

  • user icon
    نویسنده :
    تاریخ : 1397/01/29

    به نظر من گیربکس بسترن B30 فوق‌العاده عمل میکنه و ماشین خوبیه اما اطلاعات کافی از سراتو ندارم

  • user icon
    نویسنده : یوسف غفاری
    تاریخ : 1399/02/01

    بنده یکسال سراتو سایپاآپشنال داشتم و الان یکساله بسترن b50f دارم.دلایل زیادی برای فروش سراتو سایپا داشتم از جمله سواری خشک و کوبشش .عدم حس امنیت در پیچها بدلیل برداشتن ebd.ترمزهای عقب کاسه ای که تو ذوق میزنه.ترمز خیلی زود میره رو حالت ضربه ای abs .کیفیت پایین رنگ بدنه.کیفیت پایین متریال داخل کابین.در سرازیریها بعضی مواقع گیربکسش تقه میخورد و یه معکوس سنگین میکشید. اما تا حالا دلیلی برای فروش بسترن پیدا نکردم (جز نصب نبودن صفحه نمایش روی ماشین.)دقیقا همه نکات منفی ای که نویسنده محترم ذکر کرده اند برعکسش صادقه.در آخر خواهشمندم هرکس درباره چیزی که حداقل داشته نظر بده و غرض ورزانه نظر نده

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading