اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تویوتا یاریس سدان و هیوندای اکسنت

مقایسه تویوتا یاریس سدان و هیوندای اکسنت

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تویوتا یاریس سدان و هیوندای اکسنت می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تویوتا یاریس سدان و هیوندای اکسنت بپردازیم .

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت 2015

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی هیوندای اکسنت 2015

TOYOTA yaris sedan

یاریس سدان2015

کیفیت سواری
6
خدمات پس از فروش
8
طراحی
6
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
41
بررسی یاریس سدان2015
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت 2015

Top car

HYUNDAI ACCENT

هیوندای اکسنت 2015

مقایسه تویوتا یاریس سدان و هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

 

طراحی هیوندای اکسنت از خط مشی هیوندای در طراحی بدنه محصولاتی چون سوناتا YF پیروی میکند . طراحی اکسنت هماهنگ است و ظاهر دلربایش به دل مینشیند . گرافیک زیبای چراغ ها ، جلو پنجره زیبا و خطوط برجسته در بدنه زیبایی اکسنت را دو چندان کرده است . داخل کابین نیز طراحی اش با بدنه هماهنگ است و تریم مناسبی دارد . کیفیت متریال کابین برای یک سدان شهری کوچک مناسب است اما استفاده از پلاستیک خشک در بعضی از قسمت های کابین یا جنس نا مرغوب روکش صندلی ها چندان جذاب نیست و توی ذوق میزند .  با توجه به سایز بدنه اکسنت انتظار فضای چندان جاداری را نمیتوان از آن داشت اما فضاسازی بسیار خوبی در اکسنت پیاده شده است و کابین جاداری دارد .

فهرست امکانات اکسنت با توجه به قیمتش قابل قبول است واز این نظر نسبت به تویوتا یاریس برتری بی چون و چرا دارد . عایق بندی کابین هم مناسب است اما در دورهای بالا کمی صدای پیشرانه به داخل تاق نفوذ میکند . دید جلو و عقب اکسنت خوب و وسیع است اما به علت پهنای ستون عقب دید عقب کمی با محدودیت همراه است .

 

هیوندای اکسنت

 

قلب تپنده اکسنت یک پیشرانه 4 سیلندر است و 1591 سی سی حجم دارد . قدرت این موتور 128 سب بخار در دور موتور 6300 دور در دقیقه است و در دور موتور 4200 دور در دقیقه میتواند به حداکثر گشتاور 156 نیوتن متر دست پیدا کند . این پیشرانه یکی از پر بازده ترین پیشرانه های استفاده شده در این کلاس است که علاوه بر قدرت مناسب مصرف سوحت پایینی نیز دارد . اکسنت شتاب اولیه چندان دلچسبی ندارد اما در مسیر مستقیم  کشش خوبی دارد و راننده را به خود امیدوار میکند . برای انتقال قدرت پیشرانه از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که سرعت پاسخ گویی مناسبی دارد و عملکرد کلی آن قابل قبول است اما به طور کامل با موتور هماهنگ نیست .

 

هیوندای اکسنت

 

هندلینگ اکسنت با توجه به کلاس خود خوب است و پایداری قابل قبولی دارد . اما از نظر سواری سیستم تعلیقی معمولی دارد و سواری اش خشک است و گاها ضربه ها را به کابین انتقال می دهد . فرمان اکسنت نرم است و دقت مناسبی نیز دارد . ترمزهایش نیز قدرتمند هستند و به خوبی از عهده متوقف کردن اکسنت بر می آیند .

هیوندا اکسنت در کلاس خود خودرو مناسبی است که نسبت به رقبایش از موتور پر بازده تر ، امکانات بیش تر و ارزش خرید بالاتر بهره می برد . اما از آن فقط باید در حد یک سدان شهری کوچک توقع داشته باشید تا بتواند شما را راضی نگه دارد.

 

هیوندای اکسنت

 

TOYOTA yaris sedan

یاریس سدان2015

مقایسه تویوتا یاریس سدان و هیوندای اکسنت

یاریس سدان

 

نسل جدید تویوتا یاریس سدان که در برخی از کشور ها  با نام Vios  شناخنه میشود ظاهر بسیار زیبایی پیدا کرده است که هماهنگی و زیبایی در آن موج میزند . به لطف سپر جلو و چراغ های هماهنگ با طراحی کلی قسمت جلوی خودرو چهره خندانی به خود گرفته است . اما بر خلاف چهره جذاب خودرو داخل کابین وضعیت چندان جالب نیست . طراحی داخلی ساده و قدیمی است که البته ارگونومی مناسبی دارد ولی کیفیت مواد به کار رفته در آن خیلی به دل نمیشیند و انتظاراتی که ار یک تویوتا دارید را در داخل کابین برآورده نمیکند . اما کیفیت مونتاژ قطعات و جفت شدن آنها با هم مانند همیشه عالی است و هیچ صدای اضافی از کابین را نمیتوانید بشنوید . دیگر ضعف یاریس در برابر رقبای خود ضعف امکانات رفاهی است که اصلا با این رقم پرداختی خوشایند نیست . البته باید اشاره کرد که در کنار این ضعف ها کابین یاریس کاملا جادار طراحی شده است که این خود یک مزیت بزرگ به شمار میرود .

 

یاریس سدان

 

در یاریس از یک پیشرانه نسبتا کم بازده استفاده شده است . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1497 سی سی حجم دارد . حداکثر قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه 100 اسب بخار است  و در دور موتور 4200 دور در دقیقه است که میتواند 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند . با اینکه شتاب گیری یاریس با این پیشرانه بسیار ضعیف است اما در عوض از مصرف سوخت بسیار پایینی بهره میبرد .گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده در یاریس با موتور هماهنگ است و عملکرد متوسط رو به بالایی را از خود نشان میدهد .

 

یاریس سدان

 

از نظر سواری یاریس تعلیق متوسط و سواری نرمی دارد . اما هندلینگ آن اصلا خوب نیست و در آن نمیتوانید لذت بالای رانندگی را بیابید .در کل یاریس سدان خودرویی است مانند دیگر محصولات تویوتا بسیار کم استهلاک که خوب ساخته شده است . اما شتاب گیری ضعیف ، طراحی کابین متوسط همراه با متریال  نسبتا نا مرغوب  ، کمبود امکانات رفاهی و قیمت غیر منطقی  دلایلی است که شما را وادار می کند تا به گزینه های دیگر فکر کنید و دلیل باخت یاریس نیز همین موضوعات است .

 

یاریس سدان

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : ماني
    تاریخ : 1396/01/07

    واقعا جالبترين مقايسه اي بود كه تو كل زندگيم ديدم. اگر ممكنه توضيح دهيد چطور ويژگيهاي فني تويوتاي ژاپن از هيونداي اكسنت بي كيفيت كره اي بيشتره؟ خيلي دوست دارم نظر كسانيكه اين دو خودرو رو روندن يا كسانيكه بتونن اطلاهات دقيقتري اراءه دهند را بدونم

    • نویسنده : حمید
      تاریخ : 1396/05/16

      هر جایی که صحبت از محصولات کرمان موتور هست نظر مدیر سایت اینه: محصول عالی هست :))

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1396/03/03

    من اكسنت سوار شدم
    ظاهرش خوبه داخليش هم بد نيست
    ولي موتورش ظعيفه مخصوصا وقتي كولر روشنه اصلا راه نميره
    اين ماشين فقط مخصوص شهره تازه تو شهرم اگه مسافر داشته باشي رو سرعت گير كفش ميماله

  • user icon
    نویسنده : تتلو
    تاریخ : 1396/07/12

    اکسنت از نظرکلی بهتر از تویوتا یاریس هستش

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading