اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما

مقایسه تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما بپردازیم .

TOYOTA CAMRY GRANDE

تویوتا کمری گرند

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی تویوتا کمری گرند

NISSAN Maxima

ماکسیما پارس خودرو

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
42
بررسی ماکسیما پارس خودرو
انتخاب ماشین 3

TOYOTA CAMRY GRANDE

تویوتا کمری گرند

Top car

TOYOTA CAMRY GRANDE

تویوتا کمری گرند

مقایسه تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما

تویوتا کمری گرند 

 

طراحی کمری هماهنگ است و فرم طراحی آن در جلو و عقب یک دست و ساده میباشد . در بدنه کمری نسبت به ماکسیما سادگی بیش تری وجود دارد .از آنجایی که طراحی این خودرو ها قدیمی شده است پارامتر های طراحی آن هم نسبت به الان متفاوت است و در کمری این پارامتر ها به ترتیب هماهنگی ، سادگی و لوکس بودن است . در دراخل کابین کمری هم این فرم سادگی در طراحی رعایت شده است و مبنای اصلی طراحی کابین راحتی بوده است . ارگونومی داخل کابین کمری بسیار عالی است و استفاده از مواد با کیفیت حس خوشایندی به شما میدهد و تا حدودی ضعف طراحی آن را میپوشاند . در بحث امکانات رفاهی و ایمنی کمری نسبت به ماکسیما موفق تر عمل کرده است و برای زمان خودش با توجه به مبلغ پرداختی یک خودرو کامل حساب می شود .

 

تویوتا کمری گرند

 

قلب تپنده کمری یک پیشرانه V6  است که 2995 سی سی حجم دارد . این پیشرانه قابلیت تولید 197 اسب بخار قدرت در دور موتور 5200 دور در دقیقه را دارد . گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 284 نیوتن متر است که در دور موتور 4400 دور در دقیقه به دست می آید . برای کمری 2 نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک ارائه می شود که هر دو به خوبی با موتور کوپل شده اند . گیربکس اتومات هم عملکردش عالی است و بسیار راضی کننده به نظر می رسد . گیربکس اتومات کمری نرم است ، تاخیر و ضربه ندارد و نسبت دنده هایش هم مهندسی شده و خوب است . در شتابگیری هر دو خودرو شانه به شانه یک دیگر حرکت می کنند اما در سربالایی ها و هنگام پربودن ظرفیت کمری از خود کشش بهتری نشان می دهد .

 

تویوتا کمری گرند

 

هندلینگ 2 خودرو در یک سطح به نظر می رسد اما کمری به لطف تقسیم وزن بهتر ، لاستیک هایی با دیواره بلند تر و از همه مهم تر ذات ارثی تویوتا  سواری اش بسیار نرم تر و راحت تراست . علاوه بر این پایداری قسمت عقبش هم بر خلاف ماکسیما کاملا خوب است و اصلا برای انحراف تمایل ندارد .

در کل کمری گرند به دلیل استهلاک کمتر ، هزینه های نگهداری پایین تر ، سیستم تعلیق نرم تر و پایدار تر و ... ارزش خرید بالاتری از ماکسیما دارد و پیشنهاد بهتری محسوب می شود .

 

تویوتا کمری گرند

 

NISSAN Maxima

ماکسیما پارس خودرو

مقایسه تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما

ماکسیما 

 

در طراحی ماکسیما بر خلاف کمری که به سادگی و لوکس بودن تایید دارد بیشتر از المان های اسپرت و لوکس بودن استفاده شده است . بدنه ماکسیما حالت کشیدگی و خوابیدگی خاص خود را دارد که از نمای جانبی جذاب به نظر میرسد . البته در قسمت جلوی خودرو کمی آشفتگی و نا هماهنگی  در طراحی به چشم میخورد که به طور مختصری در چهره جلو خودرو آشفتگی به وجود آورده است . اما به طور  کلی سطح طراحی  دو خودرو را میتوان برابر دانست و ولی در داخل کابین ماکسیما اوضاع متفاوت است و از نظر طراحی داخلی در سطحی بالاتر از کمری قرار میگیرد . درون کابن ماکسیما احساس تسلط بیشتری به ابعاد خودرو دارید و هم زیبایی و رنگ بندی بهتری در اختیارتان است . از نظر فضای کابین نیز دو خودرو برابر هستند اما از نظر فضای صندوق بار کمری فضای بیشتری در اختیار شما میگذارد .  در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم شاید آن را نتوان به کاملی کمری دانست اما مناسب و قابل قبول به شمار می رود .

 

ماکسیما

 

در ماکسیما از یک پیشرانه 6 سیلندر وی شکل به حجم 2998 سی سی استفاده شده است . در دور موتور 6000 دور در دقیقه به حداکثر قدرت 201 اسب بخار و در دور موتور 3600 دور در دقیقه به حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر می تواند دست پیدا کند . این پیشرانه همانند کمری بسیار پر شتاب است و کشش خوبی را برای این سدان سر و حال ژاپنی فراهم کرده است . در بخش انتقال قدرت هم از 2 نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است . عملکرد هر دو گیربکس بسیار خوب و مهندسی شده است .گیربکس اتوماتیک به طرز کم نظیری با موتور خودرو هماهنگ است و از خود کارایی در سطح بسیار بالایی را نشان میدهد . البته ماکسیما در عوض این موتور پر توان بسیار پرمصرف گاهی حسابی جیب شما را خالی می کند .

 

ماکسیما

 

سواری ماکسیما به لطف سیستم تعلیق خوب و فرمان دقیق بسیار لذت بخش است و هندلینگ بسیار بالایی دارد .پایداری ماکسیما نیز قابل قبول است و در کل حس بسیار خوبی از راندن ماکسیما به دست می آورید . اما سبک بودن بیش از حد عقب خودرو گاهی شما را در مانور های ناگهانی یا پیچ های سنگین برای کنترل خودرو شما را به چالش وامیدارد .

ماکسیما هنوز در بازار جذابیت دارد و بازار فروش خوبی را هم برای خود حفظ کرده است اما به علت استهلاک نسبتا بالا ، هزینه های بالای نگهداری ، مصرف سوخت زیاد و کمبود برخی از قطعات یدکی خریدش را چندان به شما پیشنهاد نمیکنیم . مگر آنکه شیفته ظاهرش یا موتور پرقدرتش هستید .

 

هایما S7

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : noshad
    تاریخ : 1396/03/26

    امکانات و آپشن رو میشه با هزینه کمی درست کرد...فقط بگین کدومشون سلطانند؟

    • نویسنده : فرشاد
      تاریخ : 1396/06/06

      کمری گرند سلطان جاده ها... بسیار پرشتاب و وحشی...

  • user icon
    نویسنده : نیسان
    تاریخ : 1397/05/29

    وات د فاز فرشاد ماکسیما دستی با ماشینهای روز دنیا کل کل میکنه تو شتاب

    • نویسنده : فرشاد
      تاریخ : 1397/07/23

      سلام دوست عزیز بزرگترین ضعف ماکسیما سبک بودن عقب خودرو است و در مانورهای ناگهانی براحتی چپ میکند و با استهلاک بالا در برابر کمری گرند پایدار و بسیار کم خرج حرفی برای گفتن ندارد....پیشنهاد میکنم یکبار سواری با گرند را امتحان کنید قطعا نظرتان تغییر خواهد کرد... این هم نظر کارشناس محترم؛ سبک بودن بیش از حد عقب خودرو ماکسیما گاهی شما را در مانور های ناگهانی یا پیچ های سنگین برای کنترل خودرو شما را به چالش وامیدارد .
      ماکسیما هنوز در بازار جذابیت دارد و بازار فروش خوبی را هم برای خود حفظ کرده است اما به علت استهلاک نسبتا بالا ، هزینه های بالای نگهداری ، مصرف سوخت زیاد خریدش را چندان به شما پیشنهاد نمیکنیم

  • user icon
    نویسنده : سید
    تاریخ : 1399/08/14

    والا من حدود ۸ ساله ماکسیمای دنده ای مدل ۸۶ دارم و توی اتوبان‌ها پوز بنز و بی ام و و لکسوس و جنسیس و ازرا و تویوتا اریون و اپیروس را زده ام اصلا ماشینی به سالاری ماکسیما نیامده و نمیاد

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/02/27

    سلام من ماکسیما صفر داشتم ۵ سال هم ازش استفاده کردم عالی بود ولی الان کمری گرند دارم از لحاظ هندلینگ و سواری از ماکسیما یک سر و گردن بالاتر است مخصوصا هماهنگی موتور و گیربکس و هزینه نگهداری بسیار بسیار پایین

  • user icon
    نویسنده : پارسا
    تاریخ : 1401/06/22

    خدایی چجوری طراحی ماکسیما رو ۷ دادی مال گرند رو هم ۷ دادی و اینکه برای اینکه دیگرانو گمراه نکنی اینم بگم که قدرت ماکسیما ۲۲۷ اسب بخاره و راحتی صندلی ماکسیما رو گرند تو خوابشم ندیده. من جفتشونو دارم ولی گرند سرطانه و اصلا قطعاتش گیر نمیاد در حالیکه ماکسیما چند تا پیج اینستاگرام داره که قطعاتش رو میفروشن

  • user icon
    نویسنده : محمد سجاد هداوندخانی
    تاریخ : 1402/03/01

    این طور نظر دادن که معلومه اصلا عادلانه و منصفانه نیست قشنگ معلومه نویسنده تعصب داره تو نوشتن مطلب ماکسیما خودرویی که نظیر نداره در ضمن از نظر استحلاک ماشین شیش سیلندر کم استهلاک تر ماکسیما گیر نمیاری ماشینای کره ای سرسام آوره هزینه هاش

  • user icon
    نویسنده : فری
    تاریخ : 1402/09/13

    فرق ماکسیما و گرند مثل بنز و بی ام وی میمونه مسلما بنز بهتره از هر لحاظ تمام

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading