اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه هیوندای سانتافه و سورنتو

مقایسه هیوندای سانتافه و سورنتو

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه هیوندای سانتافه و سورنتو می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه هیوندای سانتافه و سورنتو بپردازیم .

KIA SORENT0 2016

سورنتو 2016

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
8
امتیاز کل
50
بررسی سورنتو 2016

HYUNDAI Santafe

هیوندای سانتافه

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
49
بررسی هیوندای سانتافه
انتخاب ماشین 3

KIA SORENT0 2016

سورنتو 2016

Top car

KIA SORENT0 2016

سورنتو 2016

مقایسه هیوندای سانتافه و سورنتو

 هیوندای سانتافه  2016

 

سورنتو از خودروهای موفق و پر فروش کیا است که در بازار های جهانی به فروش خوبی دست پیدا کرده است ولی نسل جدید آن در بازار کشور ما به علت وجود هیوندای سانتافه چندان موفق عمل نکرده است . با توجه به سرمایه گذاری هایی که کیا بر روی طراحی اش انجام داده است رسیدن به این طراحی زیبا و و در خور توجه طبیعی است . طراحی جلو با توجه به خطوط و برجستگی ها از آنچه هست حجیم تر بنظر میرسد و زیبا است . طراحی عقب هم ساده است ولی زیبایی خاص خود را دارد . در کل طراحی ظاهری کیا سورنتو 2016 زیبا و جذاب است و کاملا هم جدید میباشد . سورنتو نسل جدید در داخل کابین فضایی جادار را در اختیار شما قرار میدهد و طراحی اش هم زیبا و اسپرت است . کیفیت متریال مورد استفاده هم نسبتا خوب است . کیا سورنتو نسل جدید از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی سود میبرد و راحتی و ارگونومی خوبی هم فراهم شده است .

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

کیا سورنتو از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2359 سی سی بهره میبرد که از سری GDI است . این پیشرانه 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که با توجه به جثه و وزن کیا سورنتو برای آن رانندگی کند و تنبلی را رقم زده است . کیا سورنتو از مصرف سوخت نسبتا قابل قبولی دارد و در هنگام  شتابگیری عملکرد مناسبی را از خود نشان میدهد که برای ماشینی با این ابعاد قابل قبول است . کیا سورنتو از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک سود میبرد که با پیشرانه هماهنگ است و لذت سواری خوبی را برای راننده فراهم میکند و باعث شده که کیا سورنتو یکی از جذاب ترین شاسی بلندهای بازار ایران لقب بگیرد. 

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

کیا سورنتو سواری جذابی نسبت به کره ای بودنش دارد و بیشتر هم مانند یک SUV شهری رفتار میکند . سیستم تعلیق عملکرد بسیار خوبی دارد ولی کمی پر سر و صدا رفتار میکند ضمن اینکه فرمان کیا سورتو هم نسبت به عکس العمل راننده قابل قبول است  سیستم ترمز کیا سورنتو با وجود سنگینی خودرو عملکرد خوب و مطمئنی دارد .

کیا سورنتو نسل جدید با توجه به قیمت بالایش در برار هیوندای سانتافه نتوانست در ایران فروشی مانند هیوندای سانتافه را تجربه کند ولی کیا سورنتو در کشور آمریکا فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و از لحاظ فنی یکی از بهترین محصولات کیا به حساب می آید . بدون شک کیا سورنتو از لحاظ فنی سطح بالاتری نسبت به هبوندای سانتافه دارد ولی اختلاف قیمتی آن با هیوندای سانتافه ارزش خرید این ماشین را پایین می آورد . در حال حاضر به دلیل بسته بودن ثبت سفارش خودرو و کمبود سورنتو در بازار قیمت این ماشین به 320 میلیون تومان رسیده است . 

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

HYUNDAI Santafe

هیوندای سانتافه

مقایسه هیوندای سانتافه و سورنتو

 هیوندای سانتافه  2016

 

هیوندای سانتافه را میتوان موفق ترین و خوش اقبال ترین SUV بازار کشورمان دانست و یکی از بهترین انتخاب ها در میان شاسی بلند های بازار است . هیوندای سانتافه از معدود خودروهایی است که هم در نمونه صفر کیلومتر و هم در نمونه های کارکرده بازار فروش بسیار خوبی دارد . در مدل 2016 سانتافه چراغ هایش عوض شده است و به جذابیت کلی کمک زیادی کرده است . ظاهر طراحی بدنه هیوندای سانتافه به اروپایی ها بیش تر نزدیک است . بدنه خوش تراش هیوندای سانتافه که اسپرت و همه پسند میباشد در فروش بالایش تاثیر بسزایی دارد . در طراحی داخلی هیوندای برای سانتافه بسیار زحمت کشیده است و هم مانند ظاهرش مشتری پسند میباشد . طرح داشبورد که متشکل از اشکال غیر هندسی ، زوایای تیز و قسمت های برجسته است تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد .

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

داخل هیوندای سانتافه شاهد فضایی جادار هستیم و علاوه بر این به علت عایق بندی خوب کابین داخل اتاق در آرامش کامل میباشد . تجهیزات و امکانات قابل قبول و متنوعی در هیوندای سانتافه موجود است که در مدل 2016 این امکانات بیش تر هم شده است و بعضی از آنها برای اولین بار است که بر روی خودرویی در این کلاس نصب میگردد . طراحی کابین هیوندای سانتافه به طوری است که دسترسی به تجهیزات و کلید های آن راحت است و از ارگونومی مطلوبی سود میبرد . متریال مورد استفاده در کابین هیوندای سانتافه با کیفیت است و در کل طراحی داخلی و خارجی هیوندای سانتافه ، امکانات ، کیفیت ساخت و ... همه نمره قابل قبول و بالایی دریافت میکنند .

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

قلب تپنده هیوندای سانتافه سیلندر است و 2359 سی سی حجم دارد . برای هیوندای سانتافه مدل 2016 از سری پیشرانه های GDI استفاده شده است . این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه قابلیت تولید 190 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4250 دور در دقیقه 245 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . این پیشرانه بر روی سانتافه چندان جوابگو نیست زیرا شاهد شتاب و چالاکی نه چندان خوبی هستیم که با قرار گرفتن در سربالایی کشش بسیار ضعیف احساس میگردد .اما در شهر و برای استفاده معمولی این پیشرانه پاسخگوی نیازهاست و انتظارات را بر آورده میکند . هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی 11.2 لیتر بنزین میسوزاند که نسبتا زیاد است و توجیه اقتصادی ندارد . پیشرانه هیوندای سانتافه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که عملکردش قابل قبول است اما از این بهتر هم میتوانست باشد . به طور کلی هماهنگی موتور و گیربکس خوب است و از این نظر راضی کننده میباشد .

 

 هیوندای سانتافه  2016

 

در بحث سیستم تعلیق سواری هیوندای سانتافه نرم است و عملکرد خوبی از خود نشان میدهد . سواری هیوندای سانتافه لذت بخش است و فرمان پذیری نسبتا خوبی هم دارد . سانتافه  نسبت به کره ای بودنش در پیچ ها ایمن و پایدار عمل میکند و هندلینگ قابل قبولی دارد  ولی در مقابل رقبای ژاپنی خود هیچ حرفی برای گفتن ندارد . البته هیوندای سانتافه در زمانی که وزن زیادی بر روی آن قرار میگیرد هندلینگش به شدت کاهش پیدا میکند و حسابی از چشم مالک ماشین میوفتد ، بازی کمک هایش کم میشود و سواری اش نسبتا کوبنده و آزار دهنده میشود. معمولا افرادی که در هنگام مسافرت های طولانی در صندلی عقب راننده مینشینند دچار حالت تهوع میشوند و احساس خشکی بسیار زیاد در بدنشان  بعد از پیاده شدن از ماشین پیدا میکنند اما در حالت نرمال سانتافه تقریبا راننده خودرو را راضی نگه میدارد. 

هیوندای سانتافه یک کره ای با کیفیت است که طراحی خارجی و داخلی جذابی دارد و بازار فروشش هم در نمونه های صفر کیلومتر و کارکرده هر دو بسیار خوب است .علاوه بر این قیمتی رقابتی دارد و نسبت به کیا سورنتو قیمتش مناسب تر است و به همین دلیل یکی از پر فروش ترین ماشین های شاسی بلند بازار به حساب می آید . از لحاظ فنی و کیفیت ساخت سورنتو در سطح بالاتری نسبت به سانتافه قرار دارد .

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : meysam
    تاریخ : 1395/08/05

    سلام،با تشکر از سایت خوبتون
    اینکه سانتافه ماشین بهتری نسبت به کیا هست شکی نیست ،ولی از نظر کیفی و اقتصادی میخواستم بدونم سانتافه بهتره یا RAV4.

    • نویسنده : اميم
      تاریخ : 1395/08/09

      سوال را تكميل ميكنم
      راو ٤ را با اين قيمت با چي ميشه مقايسه كرد؟! بين rx350 شش سال كاركرد و راو صفر كدوم ارجحهازنظر شما؟

    • نویسنده : مدیر سایت
      تاریخ : 1395/08/09

      به نظر ما انتخاب راو4 منطقی تر هستش

  • user icon
    نویسنده : علی اصغر
    تاریخ : 1395/08/22

    سلام تاجایی که من تحقیق کردم سورنتو از نظر کیفیت ساخت مخصوصا کابین و داشبورد و شتاب گیری از سانتافه بهتره! تو بقیه مقایسه های سایتای معتبر ایرانی و خارجی سورنتو از سانتافه بهتر بوده.
    بنده فکر میکنم نویسنده محترم متن رو جانب دارانه نوشتن!!! این حس وقتی مقایسه سانتافه و با راو4 رو بخونین بیشتر متوجه میشین

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/09/15

    با تشکر ابتدا سورنتو خوب پیش رفت بعد عقب گرد کرد درایران فروش این دو خیلی تفاوت داره سانتافه ۲۸درصد سورنتو ۸درصد

    • نویسنده : سورن پارسا
      تاریخ : 1396/03/10

      به علت اینکه سورنتو زمانی وارد شد که کشور در رکوع شدید بود و این مضیت هم محصوب میشه زیرا سانتافه الان مثل آشغال ریخته تو خیابونا اما سورنتو نه سورنتو از همه لحاظ از سانتافه بالاتره شما مقایسه شتاب و کیفیت بین این دو رو دیدید از نویسنده می خواهم جناهی ننویسند با تشکر و لطفا کمتر از ایکس تریل و سانتافه تعریف و از بقیه شکایت کنید با تشکر از همه

  • user icon
    نویسنده : محسن خدارحمی
    تاریخ : 1395/09/30

    من با نظر نويسنده ي محترم مخالفم. اگر هر دوماشين رو سوار شيد بلافاصله بعد از ورود به ماشين تفاوت كيفيت سورنتو رو با سانتافه حس ميكنيد. علاوه بر اين سانتافه عليرغم اينكه ظاهرش خوب هست تا حدود زيادي تكراري شده و اون جذابيت اوليه رو نداره. من با هر دو ماشين رانندگي كردم. تفاوت چنداني از لحاظ هندلينگ حس نكردم و اتفاقا به نظرم سورنتو كمي نرمتر بود. من ظاهر سورنتو رو بيشتر ميپسندم و به نظرم در حال حاضر انتخاب بهتري هست.

  • user icon
    نویسنده : بابک
    تاریخ : 1395/10/08

    فکر میکنم نویسنده ی محترم خودش سانتافه داره یا نمایندگی فروششو داره!

  • user icon
    نویسنده : Alireza_moghtaderi
    تاریخ : 1395/10/28

    سانتافه بهتره و شتاب بیشتری نسبت به سورنتو دارد

    • نویسنده : سورن پارسا
      تاریخ : 1396/03/10

      میشه بگید تو کدوم تست سانتافه از سورنتو سریع تر بوده

  • user icon
    نویسنده : Hosein
    تاریخ : 1398/04/11

    دیگه اونقدر سانتافه میبینی تو خیابونا حالت بهم میخوره،ولی خب بخوای مقایسه شون کنی سورنتو ظاهرش هیکلی تره و با اوبوهت تره طراحی داخلیش هم سلطان منشه هندینگشم عالیه،سانتافه هم تقریبا از لحاظ فنی همین جوریاست ولی خب خز شده دیگه و از سورنتو یه لول پایین تره، با همه ماشین کره ایا دور دور کردم ،تو سبک suvفقط سورنتوgt ،تو سبک سدان اپتیما جی تی لاین ؛در کل قیمتا افتضاح شده سورنتو تقریبا ۱میلیارد....

  • user icon
    نویسنده : Peyman
    تاریخ : 1398/09/08

    من تست مدل 2017سورنتو با سانتافه اسپورت رو تو یه برنامه بررسی خودرو آمریکایی معتبر دیدم مدل gdi 2لیتری سورنتو هم از نظر شتاب بهتر وسریع تر بود هم از لحاظ کیفیت ادوار داخلی وساکتی کابین

    • نویسنده : کره عشق
      تاریخ : 1399/02/25

      درسته سورنتو از سانتافه بهتره ولی ما حتی پول نداریم پراید بخریم نه تازه پول پیکانم به زور داریم مگر تو خواب سوار سورنتو یا سانتافه بشیم

  • user icon
    نویسنده : Sasan
    تاریخ : 1400/04/25

    سلام من الان ماکسیما دارم میخوام بین سورنتو وسانتافه یکیشو بخرم بشه ماشین دومم کدومو بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید

  • user icon
    نویسنده : افشین
    تاریخ : 1402/04/07

    این مقاله رو میخونی فک میکنی ماله زمانه شاهه سورنتو 320 میلیون !!!! الان من با 4 میلیاردم نمیتونم بخرم واقعا" خنده که نه گریه داره باید خون گریست

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading