اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان بپردازیم .

KIA SPORTAGE

اسپورتیج 2010

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
45
بررسی اسپورتیج 2010

HYUNDAI TUCSON

توسان 2010

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
7
امکانات رفاهی
6
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
44
بررسی توسان 2010
انتخاب ماشین 3

KIA SPORTAGE

اسپورتیج 2010

Top car

KIA SPORTAGE

اسپورتیج 2010

مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

 اسپورتیج 2010

 

این مدل از  کیا اسپورتیج نسل دوم آن است که سال 2004 به بازار عرضه شد و در سال 2009 هم یک فیس لیفت را تجربه کرد. تغییر طراحی سپرها و چراغ‌ها موجب زیباتر دیده شدن کیا اسپورتیج گشت که تا حدودی به زبان طراحی جدید کیا  نزدیک شده بود. ظاهر کیا اسپورتیج از هیوندای توسان زیباتر و هماهنگ تر است اما از نظر جذابیت ظاهری هر دو در یک رده قرا ر می‌گیرند و اگر خودرو را بر اساس ظاهر انتخاب می‌کنید بستگی به سلیقه شما دارد که کدام خودرو را دوست دارید. طراحی کابین کیا اسپورتیچ زیبا و مناسب است ولی با هیوندای توسان در یک سطح قرار می‌گیرد و تفاوت چندانی ندارد.

 

 اسپورتیج 2010

 

کیفیت متریال به کار رفته در کیا اسپورتیج در سطح متوسطی قرار می‌گیرد و از نظر امکانات رفاهی هیوندای توسان فول آپشن برتری جزئی نسبت به کیا اسپورتیج دارد. البته صندلی‌های کیا اسپورتیج راحت احساس می‌شوند و حس خوبی ایجاد می‌کنند و نکته مثبتی است. همانند هیوندای توسان موقعیت قرارگیری راننده و تسلط او به خودرو و دید اطراف خوب است و موقعیت قرارگیری مناسبی برای راننده وجود دارد. از نظر ابعاد داخل اتاق هم هیوندای توسان مخصوصا در ردیف سرنشینان عقب جادارتر احساس می‌شود.

 

 اسپورتیج 2010

 

در بخش فنی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج کاملا مشابه یک دیگر هستند. یعنی همان پیشرانه V6 که 2656 سی سی حجم دارد و قابلبت تولید 175 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور را دارد و به طور مشترک در کیا اسپورتیج هم استفاده شده است. شتاب و چالاکی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج تقریبا برابر احساس می‌شوند اما کیا اسپورتیج مصرف سوخت بالاتری را به ثبت می‌رساند. گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک هیوندای توسان و کیا اسپورتیج هم مشترک است اما عملکرد چندان مناسبی در کیا اسپورتیج از خود نشان نمی‌دهد و در هیوندای توسان بهتر و هماهنگ‌تر احساس می‌شود.

 

 اسپورتیج 2010

 

به علت مشترک بودن پلتفرم هیوندای توسان و کیا اسپورتیج حس و حال و سواری این دو خودرو مشابه هم دیگر هستند، یعنی کیا اسپورتیج هم مانند هیوندای توسان سواری اش نرم و راحت است، رانندگی با آن لذت بخش است و خودرویی با هندلینگ بالا است که راننده آن رویش تسلط کامل دارد. همانند هیوندای توسان، کیا اسپورتیج فرمان پذیری اش خوب و دقیق است و ترمزهایش هم اطمینان بخش هستند.

به طور کلی کیا اسپورتیج همان هیوندای توسان است که ظاهری زیباتر دارد ولی امکاناتش محدود تر است و مصرف سوخت بالاتری هم دارد. ضمن اینکه گیربکس هیوندای توسان هم بهتر و هماهنگ‌تر به چشم می‌آید. در کل انتخاب بین این دو خودرو بیشتر بستگی به سلیقه شما دارد اما هیوندای توسان ارزش خریدش بالاتر است و در کل خودروی بهتری به شمار می‌رود.

HYUNDAI TUCSON

توسان 2010

مقایسه کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

 هیوندای توسان

 

زمانی که هیوندای توسان به بازار عرضه شد کوچک‌ترین شاسی بلند هیوندای به شمار می‌رفت. این نسل از هیوندای توسان در ظاهر فاقد زیبایی خاصی است و به نظر می‌رسد طراحان هیوندای بد سلیقگی و بی حوصلگی در شکل گیری بدنه توسان  به خرج داده اند. این قدیمی بودن ظاهر در قسمت جلوی خودرو بیشتر به چشم می‌خورد اما به طور کلی طراحی سپرها، گلگیرهای پف کرده و خط سر تا سری که از گلگیر جلو تا قسمت عقب توسان کشیده شده است به جذاب‌تر شدن ظاهر توسان کمک شایانی کرده است.

 

 هیوندای توسان

 

طراحی کابین همچون بدنه زیبایی چندانی ندارد اما به نسبت جذاب‌تر و هماهنگ‌تر است. هیوندای توسان کیفیت ساخت خوب و مطلوبی دارد اما کیفیت متریال درون کابین یکنواخت نیست، در بعضی از بخش‌ها خوب و با کیفیت است و در بعضی نقاط مانند قاب پشت فرمان پلاستیک بی کیفیت استفاده شده است. با توجه به ابعاد بدنه هیوندای توسان فضای داخلی و صندوق بار خوب و جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. هیوندای توسان از آپشن‌های نه چندان زیادی سود می‌برد اما با توجه به مبلغ پرداختی کافی و مناسب به نظر می‌رسد. داخل کابین هیوندای توسان همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است و دسترسی به تجهیزات راحت است. از نکات مثبت هیوندای توسان موقعیت قرارگیری خوب راننده پشت فرمان است که موجب شده تا دید اطراف و تسلط راننده به خودرو در سطح بسیار بالایی باشد.

 

 هیوندای توسان

 

بخش فنی هیوندای توسان یک نکته جذاب به شمار می‌رود که ارزش خرید توسان را مقدار زیادی بالا می‌برد. پیشرانه هیوندای توسان V6 است و 2656 سی سی حجم دارد. هیوندای توسان با کمک این پیشرانه 175 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در اختیار راننده قرار می‌دهد. هیوندای توسان به لطف این پیشرانه قدرتمند پر شتاب عمل می‌کند و هر زمان که اراده کنید، شتابگیری بسیار خوبی را به شما تقدیم می‌کند. پیشرانه هیوندای توسان صدای تولیدی اش زیبا و گوش نواز است و باعث القا حس رضایت در راننده می‌شود. پیشرانه هیوندای توسان با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که عملکرد خوبی دارد و قابلیت‌های حرکتی مناسبی برای هیوندای توسان به ارمغان آورده است. در هیوندای توسان هر چه که دور موتور را بالاتر می‌برید میزلن لبخند رضایت شما بیشتر می‌گردد زیرا هماهنگی موتور و گیربکس بیشتر خود را نشان می‌دهد.

 

 هیوندای توسان

 

هندلینگ خوب، سواری لذت بخش و سیستم تعلیق توانمند همه دست به دست هم داده‌اند تا هیوندای توسان یک اتومبیل نرم و ایده آل باشد و کنترل آن هم بسیار راحت گردد. سیستم تعلیق هیوندای توسان در دفع ضربات حاصله از پستی بلندی بسیار خوب عمل می‌کند. هم چنین پایداری بسیار خوبی دارد و شما در سرعت‌های بالا با اطمینان وارد پیچ می‌شوید و با چسبندگی مطلوبی میدان پیچ را طی می‌کنید. فرمان پذیری هیوندای توسان هم دقیق و لذت بخش است و حس خوبی به راننده منتقل می‌کند. همچنین هیوندای توسان ترمزهای خوب و مطمئنی دارد که اطمینان حرکت در سرعت‌های بالا را به شما می‌دهد.

در پایان باید گفت اگر یک هیوندای توسان کم کارکرد پیدا کردید در خرید آن شک نکنید. هیوندای توسان ظاهر چندان زیبایی ندارد ولی جذاب است و قابلیت‌های حرکتی و فنی بسیار خوبی دارد که سواری با هیوندای توسان را بسیار لذت بخش کرده است.

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : مهدی میرزایی
    تاریخ : 1395/08/16

    سلام
    نقد بنده بابت این هستش که در این مقایسه و در ابتدا نمرات بالاتری به اسپورتیج داده شده ولی در متن به خواننده گفته میشه که خریدن توسان بهتره که این تناقص مشهود به نظر میاد
    تشکر...

    • نویسنده : زضا
      تاریخ : 1395/08/16

      مقایسه جالبی بود منم موافقم جفتشون عین هم هستن ولی اسپورتیج یه کوچولو بهتره

    • نویسنده : nima
      تاریخ : 1395/08/16

      مرسی ماشین3 دقیقا اسپورتیج بهتر از توسان هستش

    • نویسنده : رادان
      تاریخ : 1395/08/16

      مقایسه خوبی بود ولی من توسان رو بیشتر دوست دارم ماشین3 عزیز

    • نویسنده : علی
      تاریخ : 1395/08/16

      جفتشون لنگه همدیگن پلت فرم اسپورتیج و توسان 2010 عین همدیگس به نظر من که فرقی با هم ندارن شما مقایستون درسته 1 امتیاز فرقشون هستش مرسی ماشین3 باز هم مقایسه لطفا بزارین . با این کارتون دارین کلی ثواب میکنید ملت خل شدن نمیدونن چی بخرن کمک کنید پیلیز :)

    • نویسنده : namdar
      تاریخ : 1395/08/16

      ماشین 3 خیلی مخلصیم ولی من میگم هیوندای توسان بهتره . سربالایی توسان جر میده میره بالا البته شاید اسپورتج هم همینه نمیدونم ولی من هیوندای توسان داشتم عالی بود ولی قیافش خیلی داقوونه

    • نویسنده : mohamad
      تاریخ : 1395/08/16

      چی میگی ماشین 3 جان فقط هیوندای توسان 5 ساله دارم عاشقشم به جون خودم

  • user icon
    نویسنده : وحید
    تاریخ : 1395/08/17

    یجا میگید ارزش خرید اسپورتیج بیشتره(امتیاز 8 در مقابل 7) تو متن میگید ارزش خرید توسان بیشتره :|

  • user icon
    نویسنده : مهران
    تاریخ : 1395/08/17

    سلام.ماشبنای خوبی عستند ولی نا ایرانی ها چقدر بدبختیم که باید کلی پول که اونم با دسترنج بدست اوردیم را بدیم ماشین چند سال کارکرده بخریم

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1395/09/07

    مقایسه عالی اسپورتیج زیباتره من همیشه هیوندای داشتم توسن رو انتخاب میکنم

  • user icon
    نویسنده : حسن
    تاریخ : 1395/09/08

    با سلام به همه هم وطنيهاى عزيزم عرضم حضورتون كه من الان حدود 9 ماه هستش كه اسپورتيج دارم و بسيار هم راضى هستم واقعا ماشين بسيار عالي هستش چون تو جاده مشهد با 150 سرعت لاستيك جلو سمت شاگرد در هنگام سبقت از تريلى تركيد و ماشين اخ هم نگفتش تازه اون هم خانمم داشتش راننگدگى ميكردش و يه حادثه ديگه هم كه برام افتادش اينه كه پشت چراغ قرمز ايستاده بودم كه يك لگ سوز سوارى با بالاى سرعت بيش از 100 تا از پشت كوبندش به ماشين من ماشين من فقط سپر عقبش و در صندوق عقبش جمع شدش ولى لگ سوزه اصلا ماشينش نصف شدش و كيسه هاى هواش هم باز شدش كلا از ماشينش راضى هستم

    • نویسنده : عجب
      تاریخ : 1398/07/09

      لگ سوز؟

  • user icon
    نویسنده : Alireza_moghtaderi
    تاریخ : 1395/10/28

    من توسان ترجیح میدم البته هردوت خوبند واز یک پلت فرم هستند

  • user icon
    نویسنده : رحیم م......
    تاریخ : 1398/08/14

    سلام ب دوستان خوبم.من قصدخریدیکی از این ۲شاسی بلندرودارم.اما منیدونم کدومشونوبخرم.شما روبه خداخواهش میکنم کمکم کنید.من بازحمت زیادی این پولوفراهم میکنم

    • نویسنده : سعید نصیری
      تاریخ : 1398/08/20

      سلام من هم دارم میخرم فقط رو توسان مدل ۲۰۱۰ فکر کن داداش یه تمیزشو گیربیار بخر لذتشو ببر وهرگز پشیمون نخواهی شد

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1399/10/26

    سلام دوستان محترم لطفا راهنمایی کنید
    من الان میخام یه توسان ۲۷۰۰بخرم و کارمم ماموریت همش تو جاده این شهر و اون شهر لطفا راهنمایی کنید کدام نرم تره و شتاب خوب و گیر تعمیرات کمتر داره؟؟؟؟؟؟
    یکجا خوندم مثلا توسان رو هرکس دست نمیزنه به دلیل بدجابودن شمع یا تعویض روغن و ... ایا درسته؟؟؟
    اسپورتیج هم همین مشکل داره؟؟؟
    سوال کردم بابت اینکه تو جاده و ... نمونم اذیت نشم
    ممنون میشم دوستانی که توسان ی اسپورتیج داشتن بگن یا احل فن
    منتظر هستم تا پاسخ

  • user icon
    نویسنده : javad
    تاریخ : 1399/12/21

    سلام من بین دوراهی اسپورتیج قدیم و توسان قدیم موندم ظاهر اسپورتیج دوست دارم ولی میگن توسان بهتره میشه کمکم کنید مرسی

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading