اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تندر90 و مزدا 323

مقایسه تندر90 و مزدا 323

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه تندر90 و مزدا 323 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه تندر90 و مزدا 323 بپردازیم .

MAZDA 323

مزدا 323

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
46
بررسی مزدا 323

Tondar 90

تندر90

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
43
بررسی تندر90
انتخاب ماشین 3

MAZDA 323

مزدا 323

Top car

MAZDA 323

مزدا 323

مقایسه تندر90 و مزدا 323

مزدا 323

 

مزدا  323 نخستین بار  در سال 2000 پا به خیابان ها گذاشت و تولید این ماشین در کشور ما از سال 1378 با مدل 323FL شروع شد و حدودا 2 سال بعد بود که این ماشین بر رویش فیس لیفت جزئی انجام شد و تحت مدل 323 GLX وارد بازار کشور شد و این مدل مزدا 323 هم 6 سال بر روی خط تولید خودروسازی گروه بهمن قرار داشت که موفقیت خوبی را در طول مدت حضورش در بازار ماشین های کشورمان تجربه کرد . مزدا 323 از ظاهر نسبتا قدیمی و چهره گرد و غبار نشسته ای  بهره میبرد البته این به معنی بد شکل بودن ظاهر ماشین مزدا  323 نیست . مزدا 323 در ظاهر ماشین هماهنگی است و زیبایی و جذابیت خاص خود را دارا میباشد و  ضمن اینکه مزدا 323 هنوز ماشین جذاب و ویژه ای  برای جوانان و ماشین دوستان عزیز کشورمان میباشد .

 

مزدا 323

 

در داخل کابین مزدا 323  ماشین ساده و ماندگاری را مشاهده میکنیم که ارگونومی بسیار  خوب و کاربردی دارد و دید کناری و جلو بسیار خوبی در اختیار راننده و سرنشینان قرار میدهد و کاملا راننده بر ابعاد ماشین تسلط کامل دارد . یکی از نقاط ضعف مزدا 323 بحث آپشن و تجهیزات رفاهی ماشین میباشد که نکته چندان جالبی نیست ولی خب مزدا 323  ماشین خوب و فوق العاده جذابی است که نقاط مثبت فراوانی دارد که این ضعف را به راحتی پوشش میدهند  . مزدا 323  از نظر فضای داخلی با توجه به ابعاد بدنه ماشین بسیار جادار و راحت طراحی شده است و صندلی های  پهن و ارگونومیکی دارد که به راحتی 5 سرنشین را در خود جای میدهند . کیفیت ساخت و مونتاژ مزدا 323 بسیار رضایت بخش میباشد و کاملا رضایت شما را جلب مینماید و ماشین بسیار با کیفیتی است  .

 

مزدا 323

 

مزدا 323 از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی با کد فنی ZM بهره میبرد . پیشرانه این ماشین 1598 سی سی حجم دقیقش است و قابلیت تولید 108 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد که مزدا 323 را ماشین چابک و سر حالی ساخته است . پیشرانه مزدا 323 نسبتا حرکت تند وتیزی را برای ماشین به وجود میاورد و شتابگیری خوبی دارد اما مصرف سوخت پایین و اقتصادی و استهلاک بسیار پایین مزدا 323  نکته کاملا چشمگیرتری است و برتری کامل ماشین و کیفیت بالای بخش فنی این ماشین را نشان میدهد .  در بخش انتقال قدرت مزدا 323 از دو نوع گیربکس منوال و اتوماتیک استفاده شده است که هر دو نوع از نظر  کیفیت سطح بسیار بالایی را دارا میباشند . گیربکس 5 سرعته دستی مزدا 323 ضریب هایش با موتور هماهنگ است و آنقدر خوب ساخته شده است که شما از تعویض دنده با این گیربکس هماهنگ و خوش ساخت بسیار لذت میبرید و در هیجان انگیز کردن ماشین و آرامش مزدا 323 نقش بسزایی را ایفا میکند . گیربکس اتوماتیک هم خوش ساخت و هماهنگ با موتور ماشین میباشد که از تعویض دنده هایی نرم ، دقیق ، سریع ؛ بدون تاخیر و ضربه و تحت فرامین راننده بهره میبرد که عملکرد خوب و هوشمند این گیربکس اتوماتیک استفاده شده بر روی مزدا 323 را نشان میدهد و بار دیگر کیفیت بالای این ماشین را به ما اثبات مینماید .

 

مزدا 323

 

در بحث سواری و هندلینگ مزدا 323 به هیچ عنوان رقیب ندارد و ماشین بسیار فوق العاده ای است و از نظر سواری بهترین و لذت بخش ترین ماشین کلاس خودش میباشد . در میان سدان های موجود در کشور مزدا 323 یکی از بهترین هندلینگ ها را دارا میباشدو یکی از معدود ماشین هایی است که نیاز به قلق گیری ندارد و از همان ثانیه اول رانندگی با آن کاملا خوش دستی و راحتی آن را میتوانید احساس کنید . عملکرد سیستم تعلیق عالی است ، فرمان دقیق ، نرم و خوش دست میباشد و عملکرد ترمز ها هم خوب و با اطمینان میباشد و در کل در بخش فنی و سواری ماشین کیفیت فوق العاده  بالایی لحاظ شده است.

در کل مزدا 323 سدان کامپکتی میباشد که کیفیت سواری عالی ، سواری و هندلینگ عالی ، بازار خرید و فروش مناسب و استهلاک و مصرف سوخت پایین از نکات خوب و مثبتش است که اگر بتوانید با کمبود آپشن آن کنار بیایید بهترین گزینه ممکن به شمار میرود .شرط اصلی خرید مزدا 323 و بهتر بودنش از ماشین رقیب یعنی رنو ال 90  خرید مزدا 323 سرحال و کم کارکرد است که از هر لحاظ ماشین بهتری محسوب میگردد .

 

Tondar 90

تندر90

مقایسه تندر90 و مزدا 323

تندر 90

 

رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی ، ساده و ارزشمند میباشد که سادگی و قیمت پایین اصلی ترین دلیل ساخت این ماشین است . نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو  ،  ال 90 طراحی  ساده تر و عامه پسند تری را دارا میباشد که و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن این ماشین  را میتوان درک کرد و مبنای اصلی طراحی ماشین که سادگی میباشد را به خوبی میتوانمشاهده کرد .  رنو تندر 90  در قسمت جلوی ماشین جلو پنجره ای  هم رنگ بدنه دارد که زیبا است  ، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو رنو تندر 90 نمای زیبایی داده است  و  استفاده از رینگ های آلومینیومی 15 اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه ماشین هستند  هم به بهتر شدن نمای کلی  رنو ال 90 کمک شایانی کرده اند . رنو تندر 90 در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب میباشد و تصمیم گیری در مورد ظاهر ماشین را ما به شما عزیزان همراه با ماشین 3 میسپاریم. اما به طور کلی ماشین تندر 90 در بحث طراحی نمره قابل قبولی را کسب میکند .

 

تندر 90

 

در داخل کابین رنو تندر 90  همه چیز  ساده و یکنواخت به نظر میرسد و مبنای اصلی طراحی کابین ماشین  بر اساس اقتصادی بودن ، پایین آوردن قیمت نهایی فروش ماشین  و راحتی سرنشینان رنو ال 90 میباشد . در ساخت رنو تندر 90  کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط داشبورد و کابین  آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن ماشین  و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد که اصلی ترین نکته رنو ال 90 به شمار میرود  . از نظر آپشن رنو تندر 90 ماشینی ساده میباشد و امکانات چندان زیادی در آن مشاهده نمیگردد . . در کل ماشین رنو تندر 90  از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است  و انتخابی مناسب و کامل برای خانواده های ایرانی که به دنبال خودرویی  کم استهلاک و راحت برای  سفرهای درون و برون شهری هستند میباشد ولی به طور کلی از نظر طراحی ، راحتی و متریال مورد استفاده در ماشین مزدا 323 ماشین برتر و بهتر میباشد .

 

تندر 90

 

در ماشین رنو تندر 90 از پیشرانه معروف K4M استفاده شده است که  بعد  از این ماشین هم بسیار بر روی دیگر محصولات خانواده لوگان و ساندرو به کار گرفته شده است و به نوعی یکی از کم استهلاک ترین پیشرانه های مورد استفاده بر روی ماشین های مختلف در کشور میباشد. این پیشرانه 4 سیلندر است و 1598 سی سی حجم دقیق آن میباشد . K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب ، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین میباشد . گیربکس دستی ماشین تندر 90 بسیار خوب ساخته شده است و دنده های این ماشین به نرمی و دقت هر چه تمام تر جا میروند  . گیربکس دستی ماشین تندر 90 ضریب هایش به نحوی تنظیم شده اند که شتاب بسیار خوبی برای تندر 90 رقم زده اند و کشش بالایی را برای این ماشین به وجود آورده اند ولی در کل در این بخش برتری خاصی نسبت به مزدا 323 وجود ندارد و هر دو ماشین در بخش فنی بسیار با کیفیت هستند   .

 

تندر 90

 

 رنو تندر 90 یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است ولی در بخش سواری و ... برتری محض با  ماشین رقیب یعنی مزدا 323 است .  هندلینگ ماشین رنو تندر 90 خوب است و  ماشین در دست راننده میباشد ولی اصلا هندلینگ ماشین در مقابل مزدا 323 به چشم نمیاید . سیستم تعلیق رنو تندر 90 با وجود نقاط قوتش ضعف هایی دارد که باعث شده است تا پایداری این ماشین در سرعت های بالا چندان تعریفی نداشته باشد و احساس نا امنی را به راننده انتقال دهد که بیش تر به خاطر طراحی ضعیف تعلیق ماشین است . فرمان ماشین تندر 90 نرم است و عملکرد خوبی دارد و فرمان پذیری دقیقی برای تندر 90 مهیا کرده است و ترمز های ماشین هم عملکرد خوبی را دارا میباشند .

در کل رنو ال 90  ماشینی  است که ارزش خرید بالایی دارد ، ظاهر ساده و ، عامه پسند و اقتصادی  که همه سلیقه ها را در اکثریت گروه های سنی مخصوصا میانسالان جذب خود میکند ، ویزگی های فنی خوبی دارد و بسیار هم با استقبال بالایی مواجه شده است  و کاملا هم ماشین بدون دردسر و کم استهلاکی است ولی در مقایسه با مزدا 323 و مهندسی خوب و کاربردی این سامورایی کهنه کار ماشین برتر را مزدا 323 کم کارکرد پیشنهاد میکنیم که  از بسیاری جهات نقاط مثبت بسیاری را نسبت به ماشین رقیب بعنی رنو تندر 90 دارا میباشد

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/10/02

    جك گفتين؟
    قيمت پايين ال٩٠؟؟
    الان قيمتش ٣٨تومنه.
    چطور ساده بودنو يك نواختى ال ٩٠ مزيته براي بقيه ماشين ها نبود اپشن!!
    اقتصادي؟ بيشترين اجرت تعميير رو ال٩٠ داره.
    نمره دهى كاملا غير عقلانى و شخصيه
    در واقع اين مقاله هم به طور نامحسوس تعريف از ال٩٠ بوده

  • user icon
    نویسنده : ماني
    تاریخ : 1395/10/02

    ميخواستم ازتون خواهش كنم در صورت امكان مقايسه تويوتا ياريس هاچبك ٢٠٠٨ و هيوندا آي ٢٠ و مزدا ٢ رو هم داشته باسيد. با تشكر از سايت خوبتون

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/10/02

    جك گفتين؟
    قيمت پايين ال٩٠؟؟
    الان قيمتش ٣٨تومنه.
    چطور ساده بودنو يك نواختى ال ٩٠ مزيته براي بقيه ماشين ها نبود اپشن!!
    اقتصادي؟ بيشترين اجرت تعميير رو ال٩٠ داره.
    نمره دهى كاملا غير عقلانى و شخصيه
    در واقع اين مقاله هم به طور نامحسوس تعريف از ال٩٠ بوده

  • user icon
    نویسنده : خسرو
    تاریخ : 1395/10/02

    ماشین 3 واقعا خسته نباشه
    مشخصه که ماشین نو صد در صد بهتر از ماشین کارکرده است
    تندر الان داره تولید میشه
    قطعاتش به راحتیمناسبپیدامناسب پیدا میشه
    قطعات مزدا مشکل پیدا میشه و خیلی گرونه
    بازار دست دوم تندر هم خیلی بهتر از مزدا است

    • نویسنده : Ali
      تاریخ : 1396/01/11

      دو نكته
      يكي اينكه مزدا افت قيمت كرده ولي تندر صفر نه
      دوم اين مشكل تعليق تندر خيلي رو اعصابه
      خودم دوبار ماشين از دستم در رفت
      لاستيك٢٠٥ انداختم ولي ارتفاع نزدم
      در كل مزدا يا آوانته تميز گير بيارم ،شك نمي كنم تو خريدش
      البته خاك بر سر ما كه بايد اين ماشين ها رو سوار شيم

    • نویسنده : پیمان
      تاریخ : 1396/04/02

      در مورد قطعات یدکی مزدا 323 دسترسی کامل وجود داره. مخصوصا مدل های FL شما در شهرستان ها هم به راحتی قطعات تعویضیش به پیدا می شه. (من خودم ازین که دسته موتورهای تایوانی مزدا 323 رو توی شهرستانی مثل لاهیجان که تعداد مزدا 323 های شهرش به تعداد انگشت های دسته, تونستم به راحتی گیر بیارم تعجب کردم!)
      گرون بودن رو موافقم. ولی خب یه مسافرت با مزدا 323 و گوش به فرمان بودن این ماشین جوری دوست داشتنیش می کنه که گرون بودن قطعات اصلا به چشم نمیاد.

    • نویسنده : پیمان
      تاریخ : 1396/04/02

      چند نکته:
      1- سری اول مزدا 323 GLX بود و مدل های 82 تا 86 FL بودن که در ابتدای مطلب برعکس ذکر شده.
      2- مزدا 323 با روی کار اومدن مزدا 3 در کمپانی مزدا تولیدش متوقف شد. اهنوز هم در کشور چین تولید می شود. منتها دیگر کمپانی مزدا آن را تولید نمی کند. کمپانی FAW که از معتبرهای بازار چین است این ماشین رو تحت عنوان هایما هپین همچنان روی خط تولید داره و هیچ تفاوتی هم با مزدا 323 قدیمی نداره:
      http://chinaautoweb.com/car-models/faw-haima-happin/
      به دلیل ادامه یافتن تولید مزدا 323 این ماشین با مشکل کمبود قطعات یدکی مواجه نیست. منتها دیگر قطعات ساخت ژاپن کمتر گیر میان و قطعات ساخت چین و تایوان همه جا در دسترسه.
      3- هایما برندیه که ایران خودرو یکی از شاسی بلندهاشو توی خط تولیدش مونتاژ می کنه. به نظرم قشنگ تر این بود که همین هایما هپین رو می گرفت و مونتاژ می کرد. فکر کنم باز هم از فرانسوی ها بهتر باشه!

  • user icon
    نویسنده : MAHDI SALMANI
    تاریخ : 1395/10/04

    لطفا مقایسه تندر 90 و پژو 207 رو هم بزارید ممنون میشم

  • user icon
    نویسنده : hossein yari
    تاریخ : 1395/10/05

    فقط مزدا
    فرانسه اشغاله
    323

  • user icon
    نویسنده : Reza razi
    تاریخ : 1396/06/06

    متاسفانه برخی دوستان به جای نوستن نظرات فنی و کارشناسی با یک جمله فلان ماسبن آشغاله ابراز عقیده شخصی میکنند کاش این نظرات تایید نشود

  • user icon
    نویسنده : مهدی یار
    تاریخ : 1396/08/25

    سایت ماشین 3 باید یکم خوب باشید
    1 - ویژگی های فنی تندر90 خیلی بهتر از مزداست
    2 - کیفیت سواری تندر 90 نمره بیشتری باید میدادید
    3 - قیمت مزدا 323 خیلی گرون تر از l90 هست پس باید ارزش خرید تندر رو بیشتر میدادید
    4 _ مزدا الان قطعاتش اصلا گیر نمیاد و نمره اش رو خیلی بالا دادید و ال 90 به راحتی گیر میاد
    فقط تعریف از مزدا بوده

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1396/12/15

    از نظر قیافه ماشین که مزدا خیلی جلوتر از ال نوده. کیفیت سواری هم که مزدا کجا و ال نود کجا. من خودم جفتشونو داشتم و ال نودو فروختم و دوباره مزدا خریدم. از لحاظ اصطحلاک هم که همه میدونن ماشینای فرانسوی چه بلایی سر صاحباشون میارن. ذات ماشینای فرانسوی پر اصطحلاکه و هم نیاز به تعمیر گاه دارن. اصلا ماشینای فرانسوی قابل قیاس با ماشینای ژاپنی نیستن.از نظر قیمت قطعات مزدا که هم قبمت پژو هستن و بعضیاش ارزون تر از پژو هستن اما کیفیت قطعات مزدا کجا و ال نود کجا. لطفا تو مقایستون سعی کنید ماشینایی رو که مال یه کشور هستنو باهم مقایسه کنید. اخه ژاپن کجا فرانسه کجا

  • user icon
    نویسنده : احمد
    تاریخ : 1397/01/10

    لطفا دو ماشینی رو باهم مقایسه کنید که فاصله کمی باهم داشته باشن بنده وقتی ال 90 داشتم یکبار سوار 323 دوستم شدم فرداش اقدام به فروش گاری فرانسوی کردم که میشه گفت راحتی شما دراون مثل تراکتوره البته وقتی سوار یک مزدا یا تویوتا میشید افسوس میخورید بحال مردمی که میرن تو صف خرید ال 90

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading