اینجا هستید: صفحه اصلی مقایسه خودرومقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا 2017

مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا 2017

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پریوس و هیوندای النترا 2017 می باشد. با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه پریوس و هیوندای النترا بپردازیم .

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2017

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
9
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی هیوندای النترا 2017

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس2017

کیفیت سواری
9
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
9
ارزش خرید
9
امتیاز کل
50
بررسی تویوتا پریوس2017
انتخاب ماشین 3

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2017

Top car

HYUNDAI ELANTRA

هیوندای النترا 2017

مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا 2017

هیوندای النترا2017

 

هیوندای النترا برای یک ماشین سدان کوچک طراحی جالب و با شخصیتی را دارا میباشد و مدل جدید هیوندای النترا که در واقع نسخه ارتقاء یافته و پیشرفته تر نسل گذشته است طوری شکل گرفته است که بتواند خود را ماشین اسپرت و هیجان انگیزی نشان دهد که درآن المان های لوکس بودن هم رعایت شده است . یکی از دلایل فروش بالای هیوندای الانترا  چهره جذاب و فریبنده طراحی ماشین است که در نسل جدید طراحی چراغ ها و جلو پنجره جدید و خطوط رعایت شده در بدنه بسیار خود نمایی میکنند که علاوه بر مثبت تر کردن طراحی هیوندای الانترا ماشین را آیرودینامیک تر هم ساخته است . در بازار کشور ما که مردم بیش از هر چیز به دنبال چهره خودرو و آپشن هستند  هیوندای النترا را میتوان محبوب ترین ماشین وارداتی در کلاس خودش  دانست که بیش از هر چیز مدیون چهره اش است و این برتری ضمنی خود در فروش را تقریبا در نسل جدید ماشین هم میتوان مشاهده کرد . سبک طراحی هیوندای الانترا جدید بر اساس آخرین زبان طراحی ماشین های هیوندای شکل گرفته است و رگه هایی از سوناتا و هیوندای جنسیس جدید را میتوان در ماشین مشاهده کرد .

 

هیوندای النترا2017

 

در داخل کابین هیوندای النترا طراحی خوبی مشاهده میشود و بر خلاف مسل قبل ماشین که از متریال خوبی استفاده نشده بود فضای کابین با کیفیت و مناسب ارزیابی میگردد . در هیوندای الانترا جدید تغییرات بسیار زیادی صورت گرفته است که از جمله آنها میتوان اصلاح فرم اتاق و باز طراحی فضاسازی کابین اشاره کرد که مهندسین هیوندای موفق عمل کرده و با توجه به ابعاد بدنه کابین جاداری را ساخته اند . کابین هیوندای الانترا  در گذشته کمی گیج کننده به نظر می رسید اما اکنون هیوندای النترا جدید ماشین منظم تر و ارگونومیک تری میباشد که دسترسی به ادوات و امکانات آن بسیار راحت است و در این امر باز طراحی داشبورد نقش مهمی را ایفا کرده است و علاوه بر این طراحی ظاهری و داخلی ماشین با هم تطابق کامل پیدا کرده اند . امکانات هیوندای الانترا جدید خوب است و با توجه به قیمتش کامل به نظر میرسد که همیشه یکی از نکات مثبت هیوندای النترا در میان رقیبانش بوده است و اکنون که سیستم صوتی قدرتند اینفینیتی یا امکانات ایمنی فراوان به این ماشین اضافه شده است بیش از بیش در میان رقیبانش ماشین فول آپشن حساب میگردد . یکی از مزایای  کابین  هیوندای الانترا ایزوله  مناسب کابین است که صدای زیادی را به داخل اتاق راه نمیدهد و آرامش کامل را  برای سرنشینان ماشین به وجود میاورد .

 

هیوندای النترا2017

 

پیشرانه استفاده شده در هیوندای الانترا جدید که مانند گذشته کمی با ضعف های فنی مواجه است  تغییرات فراوانی نسبت به گذشته داشته است و ضعف فنی  این ماشین در برابر مزایای زیادی دارد چندان مورد چشم گیری نمیباشد . در بخش فنی هیوندای  الانترا مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم 2 لیتر است که با حداکثر  توان خروجی 147 اسب بخار و گشتاور 184 نیوتن متر میباشد که با یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته شیفت ترونیک  کوپل شده است . هیوندای الانترا با توجه به حجم موتور و وزن بدنه کشش خوبی از خود نشان میدهد و هم چنین پیشرانه ماشین به خوبی با گیربکس کوپل شده است و سواری نسبتا لذت بخشی را رقم زده است اما یک لختی در شتابگیری وجود دارد که قابل چشم پوشی است و چندان نکته منفی به شمار نمیرود .

 

هیوندای النترا2017

 

هیوندای النترا جدید بر عکس نسل گذشته ماشین که سواری خشک و کوبنده ای را برای سرنشینان به وجود میاورد سواری نرم و آرام بخشی دارد که با یک لذت خاص همراه میباشد . هیوندای الانترا دو نکته مثبت همیشه  نسبت به بعضی از ماشین های کلاس خودش دارد که اولین نکته هیوندای النترا هندلینگ خوب ماشین است که با سبکی خاص همراه است و در مدل های پیشین ماشین هم شاهد این هندلینگ خوب بودیم و نکته دیگر هم ترمز های اطمینان بخش و پر قدرت ماشین میباشد که همانند گذشته قدرت اطمینان بخش خود را حفظ کرده اند .

در کل  هیوندای النترا یک ماشین کره ای جذاب و خوشتیپ است که نکات مثبت زیادی دارد که بزرگ ترین نقطه قوت ماشین هم بازار فروش خوبش و طراحی اش است که تقریبا میتوان آن را نکته ای مشترک در همه مدل های این ماشین دانست ولی با این وجود دلیلی که باعث شد تا تویوتا پریوس  در این مقایسه ماشین برتر باشد کیفیت ساخت عالی ، مصرف سوخت فوق العاده اقتصادی و ... است که این نکات به این شدت در هیوندای النترا مشاهده نگردید و علاوه بر این خاص بودن و مناسب متفاوت پسندان بودن ماشین تویوتا پریوس را هم باید در نظر بگیریم و اگر میخواهیم در خیابان طبیعی تر به چشم بیاییم هیوندای النترا برای ما گزینه مناسب تری به شمار میرود .

 

TOYOTA PRIUS

تویوتا پریوس2017

مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا 2017

 تویوتا پریوس 2017

 

تویوتا پریوس یک ماشین متفاوت از ماشین سازی چند ملیتی تویوتا است که برای کسانی ساخته شده که متفاوت بودن را دوست دارند و از طرفداران پر و پا قرص پاکی محیط زیست هستند  .  تویوتا پریوس ماشین خاص و با کیفیتی است که با ظاهر جدید و جذاب تر ماشین قابل قبول و فوق العاده ای به نظر میرسد که خاص پسندان و سخت پسندان را از خود راضی نگه میدارد  . در طراحی ماشین تویوتا  پریوس همه چیز بر ماندگاری و جان سخت بودن تاکید دارد و نشان میدهد که تویوتا پریوس ماشین کم استهلاک و با عمر طولانی میباشد و در واقع تویوتا پریوس ظاهر و باطنش کاملا سبز و پاک میباشند و از این نظر کاملا هماهنگ هستند  .

طراحی ظاهری تویوتا  پریوس هماهنگ است و ماشین جذاب و ماندگاری به نظر میرسد ؛ زوایای تیز و خشن ، خطوط برجسته و چراغ های جلو و عقب  با طراحی خاص در این هماهنگی و ماندگار شدن تاٍثیر بسزایی گذاشته اند و کاملا در طراحی و زیبایی ماشین تاثیر مثبتی دارند و در واقع جزء اصلی ترین عوامل خاص بودن تویوتا پریوس هستند .  در داخل کابین ماشین نیز این سبک طراحی خاص تویوتا پریوس حفظ شده است و باعث شده تا بیشتر به ذات آرامش طلب  و منحصر بفرد ماشین تویوتا پریوس پی ببرید . 

 

 تویوتا پریوس 2017

 

در داخل کابین ماشین از ترکیب خطوط نرم و زوایای تیز استفاده شده است و فضا سازی کابین ماشین منطبق با سادگی  و هماهنگی با ظاهر ماشین و ارگونومی بالا است  که در تویوتا پریوس موجب شده است هنگام قرار گیری در ماشین در بهترین  و راحت ترین وضعیت ممکن تمام سر نشینان قرار داشته باشند  و به همه ادوات و تجهیزات هم به راحت ترین شکل ممکن دسترسی پیدا کنند . تویوتا پریوس با توجه به قیمت و کلاسش و اینکه جزء ماشین های پاک است از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی ماشین خوب و کاملی میباشد و خصوصا از نظر ایمنی بسیار ماشین مجهزی به نظر میرسد . کیفیت مونتاژ تویوتا پریوس در سطح عالی قرار دارد و این ماشین را بیش از پیش خوبی اش را به ما اثبات میکند و نشان میدهد که چقدر مهندسین مجرب تویوتا برای ساخت ماشین پریوس زحمت کشیده اند .

تویوتا پریوس  کابیین  ، طراحی اش و ... در سطح ماشین های خوب بین رقبایش قرار میگیرد و به علت استفاده از متریال با کیفیت درون کابین و دیگر مزایای ماشین امتیاز بالایی را در این بخش تویوتا پریوس کسب میکند البته بدون اغراق باید عرض کرد که کابین هر دو ماشین یعنی هم تویوتا پریوس و هم ماشین دیگر هیوندای الانترا در سطح بالایی قرار دارد و هر دو ماشین در یک سطح یکسان میباشند . در مورد تویوتا پریوس یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم فضای جادار داخل کابین ماشین است که نشان میدهد بیش ترین استفاده ار فضا با توجه به ابعاد بدنه ماشین  شده است .

 

 تویوتا پریوس 2017

 

تویوتا پریوس یک ماشین هیبرید یا برقی بنزینی میباشد که موتور بنزینی ماشین 1800 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 110 اسب بخار را دارا میباشد و در ترکیب با موتور برقی ماشین در مجموع 121 اسب بخار قدرت را تویوتا پریوس در اختیار راننده ماشین قرار میدهد . هم چنین ترکیب 2 موتور تویوتا پریوس در ترکیب با یک دیگر 141 نیوتن متر گشاور تولید میکنند  . در شتابگیری تویوتا پریوس در حد متوسط عمل میکند و چندان ماشین چالاکی نیست البته با توجه به این نکته که تویوتا پریوس یک ماشین اقتصادی است و بیشتر برای پاکی و حفاظت از محیط زیست طراحی شده است شتاب گیری غیر چالاک ماشین نکته منفی به شمار نمیرود چون زمانی که بدانیم تویوتا پریوس استاندارد آلایندگی یورو 6 را پاس کرده است کاملا به این ماشین امیدوار میشویم .  یک گیربکس cvt یادنده متغیر وظیفه انتقال قدرت تویوتا پریوس به چرخ های ماشین را دارا میباشد که با موتور های ماشین هماهنگی کامل دارد و عملکردش دقیق ، نرم ، سریع و تحت فرامین راننده است و در کل با ترکیب موتور هیبرید تویوتا پریوس این ماشین پاک بودن و لذت خاصی را در اختیار راننده ماشین قرار میدهد  .

 

 تویوتا پریوس 2017

 

سواری تویوتا پریوس نرم و پایدار است و ماشین دارای  تعلیق خوبی میباشد علاوه بر این راحتی وسادگی خاصی در سواری ماشین تویوتا پریوس وجود دارد . سواری با تویوتا پریوس یک حس کاملا نرم و آرام به همراه دارد که به حس هیجان ماشین هیوندای الانترا که ماشین رقیب است نمیرسد اما همین نرمی و آرامش درون ماشین یک ویژگی بسیار مثبت برای تویوتا پریوس به شمار میرود و آنرا از بسیاری دیگر ماشین ها متمایز میکند .  تویوتا پریوس از نظر هندلینگ ، سواری و فرمان پذیری به علت آرایش خوب سیستم تعلیق ، تقسیم وزن مناسب و آیرودینامیک بالای بدنه در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از نظر لذت رانندگی و سواری بسیار ماشین خوب و تکامل یافته ای به نظر میرسد . از نظر قدرت ترمز گیری تویوتا پریوس یک ماشین مطمئن و با اطمینان است که در هنگام حرکت و مانور ها به خوبی از عهده نگه داشتن و توقف ماشین بر  میاید .

در کل میتوان گفت تویوتا پریوس ماشین نرم ، راحت ، آرام و بسیار کم استهلاک است که هندلینگ ایده آلی دارد و کابین آن برای خانواده کاملا مناسب است و با ایزوله خوب و آرامش و ارگونومی کابین ماشین ایده آل بسیاری از قشر های جامعه با سنین مختلف میباشد . تویوتا پریوس شاید از نظر بعضی موارد همه پسند نباشد و از هیوندای الانترا عقب باشد اما در برخی موارد مانند استهلاک و کیفیت ساخت انقدر این ماشین عالی است که جای هیچ حرفی باقی نمیگذارد .

 

نویسنده : ماشین 3

مطالب مرتبط



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : Alireza_moghtaderi
    تاریخ : 1395/10/22

    من باشم النترا میخرم چون موتور قوی تر و امکانات بیشتر و طراحی بهتری نسبت به تویوتا پریوس دارد

  • user icon
    نویسنده : Sina_Rz
    تاریخ : 1395/10/22

    این چه مقایسه ایه آخه، پریوس اصلا زیبا نیست ولی پشت فرمونشو نرمشو اصلا نمیتونین با الانترا خشک مقایسه کنین درباره ی شتاب پریوس اگر موتور روی حالت پاور بزارین تا حدی مناسبه شما نباید ازش انتظار یک 6 سیلندرو داشته باشی ولی بخوبی میتونه با الانترا رقابت کنه. به فرض اینکه کاملا بیصدا بودن موتور پریوس رو جزء نکات مثبتش در نظر نگیریم بازم پریوس خیلی بهتر از الانتراست مگر اینکه دنبال سانروف و آپشن های اسباب بازی گونه ی کره ای باشید

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1396/09/04

      نویسنده و شما خیلی زیادی تعریف کرده اید. جرا سعی در القای زیبایی آن دارید بهیچوجه زیبا نیست و تقاضای مشکل پسندان را بر آورده نمی کند ولی با سایر موارد تا حدودی موافقم.

  • user icon
    نویسنده : عرفان بنز باز
    تاریخ : 1396/08/29

    به نظر من اهن کهنه اشین چینی می ارزه به این ماشین جواد

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading