آلفارومئو 4C 2015

ALFAROMEO 4C 2015

آلفارومئو 4C 2015 آلفارومئو 4c 2015

بررسی آلفارومئو 4C

آلفارومئو 4C یک خودرو اسپرت ایتالیایی است که در سال 2013 معرفی و عرضه شد و در حال حاضر هم بر روی خط تولید کمپانی ایتالیایی قرار دارد. آلفارومئو یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی فیات کرایسلر است که چند سال قبل در بدترین شرایط خود قرار داشت و رو به ورشکستگی می‌رفت اما با عملکرد خوب مدیرعامل جدید، از وضعیت بحرانی خارج شد.

آلفارومئو 4C یکی از سریع‌ترین خودروهای اسپرت موجود در بازار کشورمان است که در سال 2015 و در تعداد بسیار محدودی توسط آلفاموتور وارد بازار کشورمان شد. البته واردات آن خیلی زود متوقف شد و تنها تعداد انگشت شماری از این خودرو در ایران موجود است.

 آلفارومئو-4c-4C
عکس داخلی آلفارومئو 4C 2015
price icon

2,000,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

10از 8کاربر

سال ساخت : 2015

نکات مثبت آلفارومئو 4C

.چهره ای جذاب وتهاجمی - مصرف سوخت مناسب - هندلینگ اسپرت - شتاب درخور توجه - پیشرانه مجهز به توربو شارژر

نکات منفی آلفارومئو 4C

امکانات رفاهی در سطحی پایین تر از توقع خریدار - قیمت خیلی بالا - لوازم یدکی نایاب.

امنیت آلفارومئو 4C

بررسی نشده است.

نقد کارشناسی آلفارومئو 4C

آلفارومئو 4C یک خودرو اسپرت کوچک است که در سال 2013 معرفی شد و پا به بازارهای جهانی گذاشت. البته آلفارومئو پیش از معرفی نسخه نهایی، در سال 2011 یک نسخه کانسپت و یا مفهومی از 4C را در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش گذاشت ولی مدل نهایی در سال 2013 در همین رویداد معرفی شد تا به عنوان اسپرت‌ترین محصول کمپانی ایتالیایی شناخته شود.

آلفارومئو یکی از باسابقه‌ترین برندهای خودروسازی در ایتالیا است اما در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و به نوعی به بحران فرو رفت. پس از آنکه سرجیو مارکیونه فقید به سمت مدیرعامل فیات کرایسلر منصوب شد، تصمیم گرفت تا برندهای ناموفق کمپانی را احیا کند که آلفارومئو هم یکی از آنها بود. سیاست‌های سرجیو مارکیونه مطابق اهداف نتیجه داد و آلفارومئو از بحران خارج شد و اکنون در بهترین وضعیت خود در سال‌های اخیر قرار دارد.

آلفارومئو حضور خود در ایران را از سال 2012 و با عرضه جولیتا آغاز کرد ولی این فعالیت دوام زیادی نداشت و باوجود فروش نسبتا بالا جولیتا، این کهنه کار ایتالیایی به خوبی در ایران شناخته نشد؛ اتفاقی که برای بسیاری از برندهای خوشنام خودروسازی رخ می‌دهد.

در سال 2015 بود که آلفاموتور خبر از عرضه خودرو اسپرت آلفارومئو 4C در ایران داد. به دلیل اینکه واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی در ایران ممنوع بود، 4C باتوجه به حجم پایین پیشرانه مجوز واردات گرفت اما عرضه آن خیلی زود و به دلایل مختلفی متوقف شد. به همین دلیل این خودرو ایتالیایی اکنون قیمتی نجومی به خود گرفته است.

طراحی ظاهری آلفارومئو 4C به خوبی نشان می‌دهد که با یک خودرو اسپرت روبه‌رو هستیم. چراغ‌های جلو ترکیب عجیبی دارند و چراغ‌های عقب دایره‌ای شکل، یادآور طراحی محصولات فراری است. آلفارومئو 4C یک خودرو موتور وسط است و موتور در بخش عقبی خودرو جای گرفته. البته از آنجا که موتور ابعاد کوچکی دارد، بدنه هم ابعاد نسبتا کوچکی دارد تا وزن در کمترین میزان قرار بگیرد.

کابین آلفارومئو 4C یکی از نکات جالب توجه آن است چراکه به ساده‌ترین شکل طراحی شده و خبری از یک خودرو لوکس گران قیمت نیست. حتی دریچه‌های هوا شبیه به خودروهای بسیار ارزان قیمت است و همین موضوع ممکن است کمی شما را متعجب کند. شاید این سوال برای شما یش بیاید که چرا یک کمپانی ایتالیایی از چنین طراحی برای محصول اسپرت خود استفاده کرده. در جواب باید بگوییم که علت آن کاهش وزن بوده است. چراکه خودروسازانی در این سطح، برای پایین آوردن وزن خودرو و پوشش حجم و قدرت نه چندان زیاد موتور، اقدام به حذف بسیاری از موارد می‌کنند و به این منظور، تمامی ادوات غیر ضروری را حذف می‌کنند. نمونه این اتفاق را در محصولات کمپانی لوتوس دیده‌ایم. البته آلفارومئو سعی کرده با استفاده از برخی تکنولوژی‌ها از جمله صفحه آمپر دیجیتال، سادگی کابین را جبران کند.

آلفارومئو 4C تنها دو صندلی دارد که کاملا اسپرت هستند و با روکشی از چرم پوشیده شده‌اند. فرمان D کات با استفاده از چرم، پلاستیک و پارچه ساخته شده و لوگوی زیبای آلفارومئو بر روی آن خودنمایی می‌کند. همان طور که گفتیم آلفارومئو 4C یک خودرو کاملا اسپرت است و ویژگی‌های فنی و آیرودینامیکی در آن رعایت شده به همین دلیل ارتفاع پایینی از سطح زمین دارد. این بدین معنی است که استفاده از آن در برخی مسیرها به ویژه در خیابان‌های پر از ایراد ایران، کاری غیرممکن است.

آلفارومئو 4C به یک موتور 1.7 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند و 4C در نتیجه این قدرت می‌تواند در مدت 4.5 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته برخی رانندگان در آزمون‌های مختلف موفق شده‌اند زمانی کمتر از این را به ثبت برسانند که این موضوع، به شرایط آب و هوایی، نوع سوخت و بسیاری موارد دیگر بازمی‌گردد. آلفارومئو 4C چند حالت رانندگی مختلف را در اختیار راننده قرار می‌دهد که برای استخراج بهترین عملکرد باید حالت رانندگی Race را انتخاب کنید.

آلفارومئو 4C در حال حاضر با قیمتی بسیار بالا در بازار به فروش می‌رسد. از آنجا که این خودرو در تعداد بسیار محدودی وارد شده، عملا بازار دست دوم بسیار ضعیفی دارد و نمی‌توان به خدمات پس از فروش آن دل بست. مهم‌ترین رقبای آلفارومئو 4C در بازار کشورمان را باید مازراتی گرن توریسمو و گرن کابریو، ب ام و i8، پورشه 911 و مرسدس بنز SL500 بدانیم.

گالری تصاویر آلفارومئو 4C

property
گیربکس
شش سرعته اتوماتیک
property
حجم موتور سی سی
1742
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
6000/240
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
4.5
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
6.8

مشخصات آلفارومئو 4C 2015

مدل : 4C
کلاس : اسپرت جمع و جور
گیربکس : شش سرعته اتوماتیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب(RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی/16سوپاپ
حجم موتور سی سی : 1742
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 6000/240
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 2200/350
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 258
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 4.5
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1183/1864/3989
وزن خالص(کیلوگرم) : 850
مشخصات تایر : 235/35R R19
مصرف ترکیبی(لیتر) : 6.8
استاندارد الایندگی : یورو6
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 40
کیسه هوا : دو ایربگ
سیستم های ترمز و پایداری : ABS , EBD , TRC , VSC
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی ، ریموت کنترل اخطار دهنده
سیستم های فرمان و هدایت : قدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : اتوماتیک
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : قابلیت پخش CD ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
سیستم صندلی : تنظیم دستی
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی
سیستم روشنایی : چراغ زنون با قابلیت تنظیم ارتفاع
سایر امکانات : سنسور عقب- TPMS- چهار حالت رانندگی-تهویه مطبوع
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره آلفارومئو 4C 2015

  • user icon
    نویسنده : فرشید
    تاریخ : 1395/07/28

    آلفارومئو 4c بر خلاف ظاهر عضلانی که داره و موتور و شتاب و زیبایی و اصالت و .... دریچه کولرش شبیه پراید جدیداس 😂😂😂😂😂

    • نویسنده : همایون
      تاریخ : 1395/08/12

      میدونی برا چی؟
      چون پراید جدیدا طراحیشون فورد خخخیییلللییی قدیمیه!!!

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/07/28

    اخه کی ششصد تومن میده واسه ماشین 1700cc
    دو ایربگ تنطیم صندلی دستی؟؟؟

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1395/08/24

      عزیز دل برادر وزنم نگاه کن شاسی و بدنه از کربن خشکه شتاب هم در حالت توربو نزدیک ۳ثانیه هست سیستم دو کلاجه هم داره ضمن اینکه به خاطر حجم موتور مصرف سوخت هم عالیه

  • user icon
    نویسنده : کمال کوپایی
    تاریخ : 1395/08/12

    الفا مخصوصا 4c از معدود خودروهاییه که جرمی کلارسون خیلی ازش تعریف کرده. خب حتمن یه چیزایی تو خودش داره! قیمتشم نسبت به خودروهای اسپرتی مثل فراری، مازراتی و یا پورشه خیلی پایینتره...

  • user icon
    نویسنده : میلاد
    تاریخ : 1395/08/13

    فک نکنینا دریچه هواشو پراید از این برداشته نه بابا اینا از پراید خودمون برداشتن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading