اینجا هستید: صفحه اصلی خودروهای بازار بنز CLK 2005-2009

بنز CLK 2005-2009

MERCEDES BENZ CLK 2005-2009

بنز CLK 2005-2009 بنز CLK 2005-2009

بررسی بنز CLK

 بنز CLK - بنز سی ال کا را می‏ توان به عنوان مدل کوپه E-Class نام برد که در کنار ویژگی‏های اسپرت و جوان پسند، برخی از تجهیزات و امکانات رفاهی لوکس E-Class را نیز در اختیار خریداران خود قرار می‏ دهد. سواری این مدل نیز علیرغم دارا بودن خصوصیات اسپرت، نرم و نسبتا آرام است و البته فضای ردیف عقب آن، چندان بزرگ و جادار به نظر نمی ‏رسد. CLK در دو نوع کوپه و کابریولت در بازار داخلی یافت می ‏شود و البته در حال حاضر، نسل فعلی آن با همان نام E-Class کوپه و کابریولت (مدل 2012) تولید می ‏شود.

 بنز-CLK
عکس داخلی بنز CLK 2005-2009
price icon

697 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

5از 3کاربر

سال ساخت : 2005-2009

نکات مثبت بنز CLK

طراحی زیبا حتی با استانداردهای امروز، کیفیت ساخت بسیار بالا، سطح مناسب امکانات رفاهی و ایمنی با توجه به سن نسبتا بالای خودرو، سواری راحت

نکات منفی بنز CLK

برخی ایرادات شایع برقی، قطعات یدکی کمیاب با قیمت‌های گزاف، هزینه نگهداری بالا، بازار دست دوم ضعیف، ردیف عقب نه چندان جادار

امنیت بنز CLK

نقد کارشناسی بنز CLK

مرسدس بنز CLK خودروی گرند تورر (grand tourer) یا همان GT کوچک مرسدس است که تولید آن بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰ ادامه داشت. نسل دوم این GT دو در که بر پایه پلتفرم مرسدس بنز C کلاس W203 تولید شده است، با کدهای 209(C/A) شناخته می‌شود. این اتاق مرسدس بنز CLK ابعادی نزدیک به مرسدس E کلاس W211 دارد؛ این نزدیکی ابعاد در کنار برخی ویژگی‌های ظاهری مشابه، باعث شده که بسیاری مرسدس بنز CLK را یک نسخه GT دو در از نسل سوم E کلاس بنامند. نسل دوم مرسدس بنز CLK در دو نسخه کوپه و کانورتیبل و با مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ خود وارد بازار ‌کشورمان شده است. نمونه‌های مختلف مرسدس بنز CLK بر اساس نوع پیشرانه‌ای که به آن تجهیز شده نام‌های متفاوتی دارند. با وجود آنکه این خودرو با تیپ‌های 200Kompressor، 240، 280 و 350 خود به بازار کشور وارد شده است، اما تعداد نمونه‌های موجود از دو تیپ 240 و 350 بسیار محدود بوده و مرسدس بنز CLK را عمدتا می‌توان با دو تیپ 200Kompressor و 280 آن در بازار یافت.

طراحی خارجی نسل دوم مرسدس بنز CLK ترکیبی از طراحی دو اتاق W203 و W211 مرسدس بوده و شباهت انکار ناپذیری به آن‌ها دارد. این سبک طراحی مرسدس در آن زمان طرفداران بسیاری داشت و کاملا نیز موفق عمل کرد. طراحی نمای جلوی مرسدس بنز CLK بیشتر مشابه اتاق W203 مرسدس C کلاس است. استفاده از همان خطوط قوسی شکل روی کاپوت و چراغ‌های جلو حباب مانند خاطرانگیز کمپانی در مرسدس بنز CLK به وضوح قابل مشاهده بوده و تنها می‌توان جلوپنجره متفاوت را برجسته‌ترین اختلاف CLK با C کلاس W203 در این نما دانست. اما در نمای عقب مرسدس بنز CLK شباهت بسیاری به E کلاس W211 دارد. در این نما به جز گرافیک متفاوت چراغ‌ها و نوار کرومی به کار رفته روی صندوق W211، به سختی می‌توان تفاوتی بین CLK و E کلاس پیدا کرد. اما تفاوت اساسی در نمای جانبی قابل مشاهده است؛ در این بخش مرسدس با هدف خلق یک کوپه/کابریوله جذاب و خاص اقدام به حذف ستون B و استفاده از درهای فاقد فریم دور شیشه کرده است. در کل می‌توان گفت طراحی خارجی مرسدس بنز CLK حتی با معیارها و سلایق امروزی نیز هنوز زیبا و دوست داشتنی است.

در داخل مطابق انتظار با یک کابین در حد نام مرسدس مواجه هستیم. به بیانی دیگر باید گفت کیفیت ساخت و مواد استفاده شده حتی در کم اهمیت‌ترین قسمت‌های کابین مرسدس بنز CLK مثال‌ زدنی بوده و به سختی می‌توان مواد بی‌کیفیتی در آن یافت؛ در این قسمت تلاش مرسدس برای هماهنگ ساختن طراحی داخل و خارج CLK به خوبی قابل مشاهده است؛ به همین منظور مرسدس تاکید بسیاری به استفاده از خطوط قوسی شکل و دوار برای طراحی داشبورد و کنسول میانی داشته و می‌توان گفت تا حد زیادی موفق نیز بوده است. در حقیقت حتی با وجود قدیمی بودن این سبک طراحی، هنوز هم نمی‌توان آن را زشت یا ناموزون دانست. علاوه بر این باید اضافه کنیم که تریم داخلی این کوپه GT نیز در نسخه‌های مختلف آن متفاوت است. در کابین مرسدس بنز CLK به جز کلیدهای شیشه بالابر بقیه کلیدهای فیزیکی جانمایی خوبی داشته و دسترسی به آن‌ها آسان است؛ لذا ارگونومی کابین مجموعا در سطح قابل قبولی ارزیابی می‌شود. فضای ردیف جلو مرسدس CLK بسیار خوب بوده و صندلی‌های راحت و نرم آن نیز کمک شایانی به افزایش کیفیت سواری و لذت سرنشینان در سفرهای طولانی می‌کنند. از فضای ردیف عقب مرسدس بنز CLK نیز نباید چیزی بیش از یک خودروی GT انتظار داشته باشیم؛ با وجود محدودیت در فضای سر و زانو، اما در مجموع فضای ردیف عقب محصول آلمانی نیاز سرنشینان با قد کمتر از ۱.۸ متر را برای سفرهای کوتاه برآورده خواهد کرد. فضای بار مرسدس بنز CLK نیز در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل به ترتیب ۴۳۵ و ۳۹۰ لیتر بوده که برای یک خودروی GT عدد نسبتا مناسبی است.

مرسدس بنز همواره جزو لوکس سازان صنعت خودرو بوده و طبیعتا مشتریان این کمپانی اشتوتگارتی نیز به دنبال یک سواری لوکس و راحت هستند. نحوه عملکرد سیستم تعلیق مرسدس بنز CLK نیز با همین ویژگی مطابقت داشته و سواری خوب و همراه با لذتی را برای سرنشینان فراهم ساخته است. علاوه بر این میزان نسبتا کم صدای نفوذی به کابین نیز در کنار کمک به حاکم شدن آرامش در فضای داخلی مرسدس بنز CLK تاثیر بسیاری در افزایش این لذت سواری داشته است. در طرف دیگر مرسدس بنز CLK فرمان پذیری و استحکام نسبتا خوبی در پیچ‌ها داشته و انتظارات معمول خریداران را برآورده خواهد کرد؛ اما سیستم تعلیق آن میانه خوبی با سرعت‌های زیاد و غیرمعمول در پیچ‌ها نداشته و کم فرمانی‌های مشهودی را از خود بروز خواهد داد.

مرسدس بنز CLK نسبت به سن خود سطح امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی را ارائه می‌دهد. صندلی‌های برقی سفارشی با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت مختلف، حافظه و گرمکن صندلی‌ها، سیستم ورود بدون کلید همراه با ایموبلایزر، چراغ‌ شور، سنسور نور، سنسور باران، کروزکنترل، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه همراه با فیلتر جذب غبار، آینه‌های برقی، سنسورهای پارک جلو و عقب و همچنین سانروف نسخه کوپه از جمله امکانات رفاهی مرسدس بنز CLK هستند. امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل ۴ الی ۶ کیسه هوا ایمنی، سیستم کنترل پایداری (ESP) و ترمزهای مجهز به ABS و EBD می‌شود. نسل دوم مرسدس بنز CLK هرگز یک تست تصادف رسمی را پشت سر نگذاشته و به همین علت ما نیز درباره ایمنی آن نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم؛ اما همانطور که اشاره شد، نسل دوم مرسدس بنز CLK بر روی پلتفرم اتاق W203 مرسدس C ساخته شده است؛ این خودرو در زمانی که تولیدش جریان داشت موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه معتبر تست تصادف Euro Ncap شده بود.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، مرسدس بنز CLK بر اساس نوع پیشرانه‌ای که به آن تجهیز شده نام‌های مختلفی نیز دارد. با وجود آنکه مرسدس بنز CLK با تیپ‌های 200Kompressor، 240، 280 و 350 خود به بازار کشور وارد شده است، اما تعداد نمونه‌های موجود از دو تیپ 240 و 350 بسیار محدود بوده و مرسدس بنز CLK را عمدتا می‌توان با دو تیپ 200Kompressor و 280 آن یافت. پیشرانه تیپ 200Kompressor چهار سیلندر ۱.۸ لیتری بوده و مجهز به سوپرشارژر است. این پیشرانه به کمک توان ۱۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون‌متری خود قادر است نسخه کوپه مرسدس بنز CLK را در ۸.۶ ثانیه و نسخه کانورتیبل آن را در ۹.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. گیربکس کوپل شده با این پیشرانه نیز ۵ سرعته و اتوماتیک است. اگرچه عملکرد این گیربکس جذاب و اسپرت نیست اما تعویض دنده‌ها و کارکرد نرم و بی صدایی داشته و سطح عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد. در نسخه قدرتمندتر 280 مرسدس بنز CLK نیز از یک پیشرانه ۳ لیتری V6 با توان تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور استفاده شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت نسخه کوپه مرسدس بنز CLK با این پیشرانه ۰/۵ثانیه سریع‌تر از نسخه کانورتیبل و در حدود ۷.۲ ثانیه محاسبه شده است. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه‌ را یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بر عهده دارد. این گیربکس که جزو نسل پنجم گیربکس‌های اتوماتیک مرسدس به شمار می‌رود، جایگزین نسخه ۵ سرعته قبلی شده و در تمام زمینه‌ها عملکرد بسیار بهتر و جذا‌ب‌تری نسبت به آن دارد. ترمز‌های مرسدس بنز CLK نیز عالی عمل کرده و کنترل این خودرو را راحت ساخته‌اند.

نسخه‌های دو در آئودی A5 8T، آئودی A4 B7 و بی ام و سری 3 نسل پنجم جزو رقبای بازار جهانی مرسدس بنز CLK هستند؛ اما از بین این سه خودرو تنها محصول بی ام و در بازار کشورمان حضور دارد. این نسل از سری 3 شخصیت کاملا متفاوتی نسبت به مرسدس بنز CLK دارد؛ به بیانی دقیق‌تر توسعه نسل پنجم بی ام و سری ۳ بیشتر با تمرکز بر ویژگی‌ها و توانایی‌های اسپرت انجام شده است. از طرفی در بازار صفر کیلومترهای کشورمان نیز به دلیل وجود قوانین مختلف واردات خودرو، سال‌های زیادی است که رقیب همکلاس جدیدی برای این خودرو وجود نداشته و در صورتی که مصمم به خرید یک خرید خودرو کروک یا کوپه با بودجه مشابه CLK باشید، می‌توانید به فولکس واگن بیتل یا بی ام و 630i نیز فکر کنید. اما اگر صرفا در بازه قیمتی مرسدس بنز CLK به دنبال خودرویی با کاراکتر و ویژگی‌های رانندگی مشابه و نزدیک به آن هستید نیز می‌توانید به سراغ سدان‌های صفر کیلومتر و کارکرده به‌روزتری مانند هوندا آکورد، کیا کادنزا، فولکس واگن پاسات، لکسوس ES250 و تویوتا کمری XV50 نیز بروید.
در مجموع باید گفت مرسدس بنز CLK خودرویی نسبتا مسن محسوب شده و در حال حاضر نیز تنها نمونه‌های دست دوم آن قابل خریداری است؛ طبیعتا نمونه‌های دست دوم این خودرو با توجه نوع پیشرانه و همچنین سلامت فنی و بدنه خود قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت. با وجود آنکه مرسدس بنز CLK همچنان طرفداران خودش را دارد، اما سن بالا و قیمت گزاف قطعات مختلف این GT خاطرانگیز باعث شده تا علاوه بر هزینه‌های نگهداری بسیار زیاد، بازار خرید و فروش آن نیز شرایط خوبی نداشته باشد. این تحلیل در مورد رقبای هموطن و هم دوره مرسدس بنز CLK نیز صدق کرده و باید توجه کنیم که به هر حال خرید و نگهداری یک خودرو با نشان خودروسازان آلمانی کهنه‌ کار در بازار کشورمان به بودجه‌ی بالایی نیز احتیاج دارد. در نهایت و با توجه به نکاتی که به آن‌ها اشاره شد، می‌توان گفت رفتن به سراغ گزینه‌های به‌روزتر نامبرده شده در بازه قیمتی مرسدس بنز CLK اقدام منطقی‌تری خواهد بود.

گالری تصاویر بنز CLK

property
گیربکس
6 دنده دستی / 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
1796
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
183/5500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
9,6 / 9,1
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
8,6

مشخصات بنز CLK 2005-2009

مدل : CLK280
کلاس : کوپه / کانورتیبل
گیربکس : 6 دنده دستی / 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب (RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 16/V6
حجم موتور سی سی : 2996
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 231/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 300/2500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 250
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 7,7 / 7,4
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1413/1740/4652
وزن خالص(کیلوگرم) : 1580
مشخصات تایر : 205/55R16
مصرف ترکیبی(لیتر) : 9,4
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 62+8
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / ABS - ESP - BAS - ASR
سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید / ایموبیلایزر
سیستم های فرمان و هدایت : سنسور سرعت / تنظیم دستی
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : نمایشگر / نویگیشن / چنجر شش تایی
سیستم صندلی : تنظیم رقی صندلی های جلو با حافظه / گرم کن صندلی های جلو
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی آینه ها با گرم کن / سانروف
سیستم روشنایی : روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخش نور در پیچ / شستشو چراغ های جلو
سایر امکانات : سنسور پارک / سنسور باران / کروز کنترل
مدل : CLK350
کلاس : کوپه / کانورتیبل
گیربکس : 6 دنده دستی / 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب (RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 16/V6
حجم موتور سی سی : 3498
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 272/6000
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 350/2400
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 250
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 6,7 / 6,4
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1413/1740/4652
وزن خالص(کیلوگرم) : 1615
مشخصات تایر : 225/45R17
مصرف ترکیبی(لیتر) : 10
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 62+8
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / ABS - ESP - BAS - ASR
سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید / ایموبیلایزر
سیستم های فرمان و هدایت : سنسور سرعت / تنظیم دستی
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : نمایشگر / نویگیشن / چنجر شش تایی
سیستم صندلی : تنظیم رقی صندلی های جلو با حافظه / گرم کن صندلی های جلو
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی آینه ها با گرم کن / سانروف
سیستم روشنایی : روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخش نور در پیچ / شستشو چراغ های جلو
سایر امکانات : سنسور پارک / سنسور باران / کروز کنترل
مدل : CLK200 Kompressor
کلاس : کوپه / کانورتیبل
گیربکس : 6 دنده دستی / 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب (RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی / 16
حجم موتور سی سی : 1796
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 183/5500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 250/2800
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 236
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 9,6 / 9,1
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1413/1740/4652
وزن خالص(کیلوگرم) : 1550
مشخصات تایر : 205/55R16
مصرف ترکیبی(لیتر) : 8,6
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 62+8
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / ABS - ESP - BAS - ASR
سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید / ایموبیلایزر
سیستم های فرمان و هدایت : سنسور سرعت / تنظیم دستی
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : نمایشگر / نویگیشن / چنجر شش تایی
سیستم صندلی : تنظیم رقی صندلی های جلو با حافظه / گرم کن صندلی های جلو
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی آینه ها با گرم کن / سانروف
سیستم روشنایی : روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخش نور در پیچ / شستشو چراغ های جلو
سایر امکانات : سنسور پارک / سنسور باران / کروز کنترل
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره بنز CLK 2005-2009

  • user icon
    نویسنده : امیر
    تاریخ : 1398/09/18

    با سلام از سایت و مطالب خوبتون،سوالی در مورد بنز clk350 داشتم ،یک اینکه اگه میشه در مورد clk350 کوپه هم نقد و بررسی انجام بشه دوم اینکه در مورد معایب و هزینه های نگهداری و روغن موتور و اصطحلاک این خودرو ۲۰۰۶ ،ممنون از سایت خوبتون

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading