هیوندای اکسنت 2013-2016

HYUNDAI ACCENT 2013-2016

هیوندای اکسنت 2013-2016 هیوندای اکسنت 2013-2016

بررسی هیوندای اکسنت

هیوندایی اکسنت مدل 2015، نسبت به نسلهای قبلی خود در نوع ماشینهای کوچک ارائه شده توسط هیوندایی، پیشرفت بسیار زیادی کرده است. به گونه ای که میتوان به آن به عنوان یک گزینه در میان سدانها و هاچ بکها نگاه کرد. با توجه به ارزش و همچنین فضای داخلی وسیع این ماشین، در قلمروی ماشینها در اقتصاد سنتی، هیوندایی اکسنت از عملکرد خوبی بهره مند بوده که چندان با رقبای خود متفاوت نیست.حال در چهارمین مدل سال، هیوندایی اکسنت با یک چهره جدید در درون و بیرون برای مدل سال 2012 ارائه شده است.

در این مدل نیز همانند باقی هیوندایی های همان سال موجب زیبایی ظاهری خودرو شده است. بکارگیری کیفیت بهتر در داخل خودرو، استانداردهای افزوده شده و ویزگی های اختیاری مورد استفاده، باعث شده تا اکسنت نسبت به خودروهای بی نظم و ترتیبی مثل فیات 500 و فورد فیستا کاملتر و بالغتر به نظر برسد. در مورد باقی رقبای اکسنت میتوان به شورولت سونیک ( که در سال 2016 مجددا طراحی شده است)، هوندا فیت (طراحی مجدد در 2015)، نیسان ورسا و کیا ریو (که از نظر مکانیکی شباهت بسیاری به اکسنت دارد) اشاره نمود.

به نظر ما در میان دو مدل ارائه شده اکسنت، مدل هاچ بک 5 در جذاب تر است. اگر چه که سدان 4 در نیز مناسب بوده و شاید ظاهر ساده تری داشته باشد، اما در طراحی اکسنت، مشخصات همیشگی یک هاچ بک با جزئیاتی ترکیب شده که طراحی مدرن اولیه ماشینهای هیوندایی را تشکیل میدهد. در داخل، طراحی ساده و تمیز است و ترکیبی از کنترل های ساده و پلاستیک های نه چندان براق، حضور این خودرو را پررنگ تر میکند.شتاب گیری و هدایت اکسنت به راحتی صورت میگیرد، هر چند عملکرد برجسته ای هم در این خصوص ندارد. و این مساله بدان علت است که موتور 4 سیلندری تزریق مستقیم 1.6 لیتری برای سوزاندن سوخت خسیس است؛ و زمانی خوب کار میکند که یا یک گیربکس دستی وجود داشته باشد (که کلاچ نوری دارد) و یا تغییر شش سرعته اتوماتیک (که شامل مود سرعت و کنترل دستی است) فراهم باشد.

هر چند ممکن است هوندا فیت فضای داخلی بهتری داشته باشد، اما هیوندایی فضایی راحت و جادار را برای مسافران تعبیه کرده است؛ بصورتیکه میتوان گفت در کلاس خود یکی از بهترین ها است. فضای داخل خودرو در هیوندایی به گونه ای است که حتی یک فرد قد بلند هم میتواند به راحتی به ماشین وارد و یا از آن خارج شود. فضای بالای سر و جلوی پا در صندلیهای جلو بسیار مناسب بوده و فضای موجود در صندلی های عقب برای خودرویی با این ابعاد بسیار مناسب است. همچنین برای قرار دادن وسایل کوچکتر نیز جای کافی وجود دارد. مکانهایی نیز برای قرارگیری تلفن همراه، نوشیدنی و پول تعبیه شده است. با بالا دادن پشتی های صندلی، فضای بار خودروی سدان اکسنت اندکی بزرگتر میشود؛ هرچند که با این کار ..

در مقایسه با ماشینهای کوچک دیگر از همین نوع، رتبه اکسنت در مدیریت ایمنی بزرگراهی (NHTSA  و  IIHS) خیلی خوب نبوده و 4 ستاره از دولت فدرال کسب کرده است. هرچند نکاتی در مورد عملکرد خودرو در  تصادفات جانبی وجود دارد. در تست IIHS، اکسنت رتبه ی "ضعیف" را در آزمون  .... کسب کرده است. این آزمون پس از طراحی خودرو انجام شده و درست مانند خیلی از مدلهای قدیمی تر، نتیجه مناسبی در آن کسب نشده است و مشخص میباشد که اکسنت به این مقصود طراحی نشده است.

همانطور که هیچ نکته جالبی در مورد عملکرد هیوندایی اکسنت در جاده وجود ندارد، میتوان این نکته را هم افزود که اکسنت در مورد هندلینگ و دینامیک کلی اش ما را سورپرایز نمیکند. در واقع عملکرد این ماشین کاملا قابل پیش بینی است و این مساله باعث تجدید نظر برخی خریداران میشود

موتور 1.6 لیتری، 4 سیلندری و تزریق مستقیم اکسنت بهترین نوع در کلاس 138 اسب بخاری و 123 پوند فوت گشتاور است. شتاب خودرو در حدود میانگین و زمان 0 تا 60 برای این خودرو سریعتر از 10 ثانیه نیست.

برای استخراج تمام قدرت موتور، باید دور موتور را بیش از 3500 دور در دقیقه بالا ببرید؛ هرچند که اگر دور موتور را تا جایی که ممکن است پایین بیاورید، موتور در سوزاندن سوخت کاملا خسیس عمل میکند. این موتور با کمک یک گیربکس دستی با کلاچ نوری و یا تغییر شش سرعته اتوماتیک که شامل مود سرعت و کنترل دستی است همکاری مناسبی دارد.

  اکسنت در پیچ جاده ها بسیار ظریف عمل میکند. طراحی اکسنت تقریبا قابل قبول است . کیفیت رانندگی با اکسنت همانند دیگر خودروهای دارای فاصله دو محور کم، ممکن است در حفره ها نامطلوب و در جاده های یج زده پس جهنده باشد

معمولا در مدلهای اسپورت، ما یک حس اساسی تر در قدرت فرمان را میپسندیم. هرچند سراسر تنظیم صف فرمان این حس را منتقل میکند که گویا در حال تقلید از بخش عمده قوی محور از یک سدان بزرگ است. این مساله خوب است هرچند باعث میشود اکسنت آنقدرها که میتواند بصورت سبک عمل نکند.هرچند شاسی خودرو در هنگام بارگذاری کامل نیز خوب عمل میکند، اما انتقال قدرت خودرو هنگام حمل بیش از دو نفر مسافر  چابکی خود را از دست میدهد. در هر حال نباید این مساله را فراموش کرد که اکسنت یک خودروی کوچک و سبک وزن است. 

 بازار خودرو‏های سدان کوچک در ایران منحصرا در دستان تویوتا و مزدا بود تا در سال جدید هوندا نیز سیویک خود را روانه این بازار بکر کرد. اما هیوندای نیز بی‏کار ننشسته و مدل اکسنت را که یک سدان کوچک خانوادگی خوش‏ترکیب و خوش‏ساخت است را به این جمع اضافه کرد. این خودرو در دنیا با دو پیشرانه 1,4 لیتری و 1,6 لیتری عرضه می‏شود که مدل قوی‏تر وارد ایران شده است. این خودرو دارای 3 مدل گیربکس بوده که فعلا با گیربکس 4 دنده اتومات روانه بازار شده است.

 هیوندای-اکسنت-ACCENT
عکس داخلی هیوندای اکسنت 2013-2016
price icon

260 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

7از 7کاربر

سال ساخت : 2013-2016

نکات مثبت هیوندای اکسنت

هندلینگ خوب با توجه به کلاس خود،سرعت بالای پاسخگوی گیربکس ، کابین جادار ، مصرف سوخت اقتصادی 

نکات منفی هیوندای اکسنت

کیفیت پایین متریال استفاده شده در کابین ،خشک بودن صندلی ها ،

امنیت هیوندای اکسنت

اکسنت کوچک شهری در بحث ایمنی همانند رقیبانش 4 ستاره ایمنی را از موسسه NHTSA دریافت کرده است.

 

نقد کارشناسی هیوندای اکسنت

 

23 سال پیش در سال 1994 هنگامی که کارخانه­های خودروسازی کره­جنوبی از قبیل تویوتا و کشور ژاپن از قبیل هوندا و  ... در حال تلاش برای به دست گرفتن بازار خودرو جهان بودند، شرکت هیوندای، خودرو تازه­ایی را معرفی کرد. این خودرو اولین بار در استرالیا  به نمایش گذاشته شد و نام آن اکسل بود. اکسل تا سال 2000 تولید و از سال 2000 به بعد نام آن به ورنا تغییر یافت، ورنا از جمله خودروهایی بود که به بازار ایران راه یافت و در آن زمان از بازار خرید و فروش خوبی برخودار شد.

 

کارخانه هیوندای  به فکر بهبود مدل ورنای خود افتاد و مدل بهبود شده آن را اکسنت نامید. اکسنت از سال 2006 تولید شد و آن را در کلاس خودروهای سدان سایز کوچک و یا کامپکت کوچک قرار می­دهند و یک سدان  کوچک اقتصادی است که نسبت به پولی که برای آن هزینه می شود از قابلیت های قابل تاملی برخوردار است .

 

این خودرو نام آشنای امروز در بازار ایران در دو نوع مدل سدان چهار درب و هاچ­بک چهار درب تولید می­شود که مدل هاچ بک آن نتوانسته در بازار ایران راهی برای ورود پیدا کند. اکسنت سدان در مدل جی ال اس و اکسنت هاج بک در مدل های جی اس و اس ایی موجود می باشد .

 

تولید اکسنت در سال 2010 به نسل چهارم خود رسید . این نسل از اکسنت را در کشور ترکیه به نام اکسنت بلو می­شناسند و در سال 2014 نسخه فیس لیق آن معرفی شد و تولید آن در حال حاضر نیز ادامه دارد .

 

از رقبای اکسنت نیز می­شود به هوندا سیو یک ، کیا ریو سدان ، رنو سیمبل و تویوتا یاریس اشاره کرد .

 

در حال حاضر شرکت کرمان موتور نیز اکسنت را به صورت مونتاژی تولید می­کند اما پیشنهاد ما همان هیوندای اکسنت وارداتی است .

 

مشخصات فنی  

 

قلب تپنده اکسنت یک موتور چهار سیلند خطی است با حجم 1591 سی سی که در 6300 دور در دقیقه می­تواند قدرتی معادل 128 اسب بخار ایجاد کند. قدرت این موتور از طریق چرخ­های جلو می­تواند وزن 1140 کیلوگرمی خودرو را در 11.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند .

 

جعبه دنده اکسنت می­تواند  یک گیربکس چهار دنده و یا شش دنده باشد. در هر دو مدل، نسخه های دستی و اتوماتیک تولید شده است ولی در کل میتوان نسخه­های اتوماتیک را بهتر از نسخه­های دستی دانست زیرا که     بهره­وری بهتری نسبت به نسخه­های دستی دارد .

 

طراحی داخلی و بیرونی

 

اکسنت خطوط پویا و مجسمه­واری را به تن کرده که به ماشین، جلوه لوکس و مجللی می­دهد. چراغ­های جلو و عقب مدل کشیده است. خطوط روی کاپوت که از کناره­ها به جلو پنجره مخصوص هیوندایی رسیده و ظاهر آیرودینامیکی خود را به رخ می­کشد همگی ظاهری صیقلی و براق به خودرو می­دهد. این طراحی فضای بیرونی به شکلی دل­نشینی مکمل نمای داخلی آن است. فضای داخلی را می­شود به عنوان یک فضای کاملا اصلاح شده برای یک خودرو در کلاس کامپکت­های کوچک نام برد.

 

اامکانات رفاهی

 

در سیستم ترمز از قابلیت­های ABS- ABD-VSM-TCS-OCS استفاده شده است. برای بالا بردن امنیت خودرو از قفل مرکزی، ریموت کنترل، ورود بدون کلید و ایمولایزر پیشرانه استفاده شده است. روی غربیلک فرمان      دکمه­هایی از قبیل دکمه­های مربوط به سیستم صوتی و کروز کنترل تعبیه شده است. فرمان به نیروی کمکی برقی با تنظیم ارتفاع برای راحتی راننده مجهز شده است. صندلی­ها دارای روکش چرمی و کمربندهای پیش کشنده می­باشد، آینه­ها به صورت برقی جمع می­شود و همین­طور دارای گرمکن نیز هستند. مه شکن در جلو و عقب وجود دارد و بالابرهای جلو و عقب برقی است. اکسنت از سانروف نیز برخوردار است. از دیگر آپشن­های این خودرو می­توان به کامپیوتر سفر و سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا همان HAC نام برد.

 

در کل می ­شود اکسنت را خودروی مناسب خانواده­های کم جمعیت، با بودجه 85 الی 100 میلیون دانست.

 

اکسنت صفر کیلومتر 2016 با قیمت 100 میلیون تومان حرفی برای گفتن ندارد و فقط ظاهر جذابش می تواند دلربایی کند ، ولی شما میتوانید نمونه های کارکرده هیوندای اکسنت 2014 را با مبلغی در حدود 82 میلیون تومان خریداری کنید ، که انتخابی منطقی میباشد .

هیوندای اکسنت وارداتی در بازار از 90 تا 105 میلیون تومان در نمونه های دست دوم آن خرید وفروش میشود، و تقریبا رقیب مستقیم سراتوآپشنال سایپا میباشد ، بدون شک اگر هیوندای اکسنت وارداتی را با سراتو آپشنال در این بازه قیمتی مقایسه کنیم انتخاب ماشین 3 هیوندای اکسنت خواهد بود البته قرار است به زودی کرمان موتور هیوندای اکسنت را در ایران تولید و در بازار با قیمتی 100 میلیونی به فروش برساند که میتواند فروش خوبی را برای این ماشین رقم بزند . 

گالری تصاویر هیوندای اکسنت

property
گیربکس
4 دنده اتوماتیک
property
حجم موتور سی سی
1591
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
128/6300
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
11,5
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
7,6

مشخصات هیوندای اکسنت 2013-2016

مدل : Accent 1.6 MPI
کلاس : سدان شهری کوچک
گیربکس : 4 دنده اتوماتیک
محور متحرک : دیفرانسیل جلو(FWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی/16
حجم موتور سی سی : 1591
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 128/6300
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 156/4200
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 185
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 11,5
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1475/1700/4370
وزن خالص(کیلوگرم) : 1140
مشخصات تایر : 175/70R 14
مصرف ترکیبی(لیتر) : 7,6
استاندارد الایندگی : یورو 4
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 43
کیسه هوا : راننده/ سرنشین/ پرده ای/ جانبی جلو
سیستم های ترمز و پایداری : EBD-VSM-ESC-TCS-ABS-OCS
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ ریموت کنترل/ ورود بدون کلید/ ایموبلایزر پیشرانه
سیستم های فرمان و هدایت : فرمان با نیروی کمکی برقی با تنظیم ارتفاع/ دکمه های کاربردی بر روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : دستی
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : رادیو CD با 6 بلندگو/ USB-AUX/ بلوتوث
سیستم صندلی : روکش چرمی/ کمربند های پیش کشنده
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های تاشو برقی با گرمکن/ مه شکن جلو/ بالابرهای جلو وعقب برقی/ سانروف
سیستم روشنایی :
سایر امکانات : کامپیوتر سفر/ کروز کنترل/ سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای اکسنت 2013-2016

  • user icon
    نویسنده : Sadegh
    تاریخ : 1395/07/07

    با سلام میشه راهنمایی کنید با ۹۰ ملیون و ترجیحا کمتر از ۹۰ ملیون چه ماشینی بخرم ،من هر روز مجبورم مسیر کرج تا تهران رو بیام میخوام مصرف سوختش هم کم باشه و کلا کم خرج باشه

    • نویسنده : حمید
      تاریخ : 1395/09/10

      اکسنت خوبه . اما من الان یه ام جی۳۵۰ گرفتم هم مصرفش کمتره هم جادارتره . قبلا چند ماهی اکسنت برادرم دستم بوده . هر دو خوبن اما با توجه به اختلاف قیمت و کیفیت خوب ام جی۳۵۰ رو پیشنهاد میکنم . البته با گارانتی اصلی و مدل ۲۰۱۴

  • user icon
    نویسنده : Owjan
    تاریخ : 1395/12/23

    مزخرفترین ماشینی که تا بحال داشتم، صفر کیلومتر این ماشین رو خریدم، طی یک سال و نیم که ۳۵۰۰۰ تا فقط کارکرد موتورش شروع کرد به سروصدا دادن، گیربکسش سالم بود، ای بی اسش بعضی وقتها تقه بدی میزد، اتاقش از همون ماه اول شروع کرد به صدا دادن، با کمال شعف و شادی فروختمش رفت پی کارش

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1395/12/28

    من 3 سال هست که این ماشین را استفاده می کنم و تاحالا حدود 40 هزار تا کار کرده برای استفاده های شهری و چند مسافرت در سال بهترین ماشین هست که مصرف سوخت پایینی داره و راحت و زیبا هست و خیلی از ان راضی هستم.

  • user icon
    نویسنده : حسن
    تاریخ : 1396/03/06

    بین اکسنت بلو ومزدا3 کدوم رو پیشنهاد میکنین؟

    • نویسنده : احمد
      تاریخ : 1397/01/31

      مزدا

  • user icon
    نویسنده : Alireza
    تاریخ : 1398/07/04

    سلام
    فرق اکسنت بلو با معمولی چیه؟

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading