آئودی Q5 2016

AUDI Q5 2016

آئودی Q5 2016 آئودی Q5 2016

بررسی آئودی Q5

آئودی Q5 یک کراس اوور کامپکت لوکس است که از سال 2008 توسط کمپانی آلمانی آئودی به تولید می‌رسد. آئودی Q5 در سال 2008 در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد و در حال حاضر هم در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. آئودی Q5 توسط شرکت جهانگیر آریا در تعداد محدودی وارد بازار ایران شد.

قرار بود آئودی پس از مدت‌ها دوباره قدرتمندانه به ایران بازگردد و رقیب قدرتمندی برای آلمانی‌های دیگر بعنی مرسدس بنز و ب ام و باشد. ولی این اتفاق رخ نداد و پس از آئودی TT، آئودی Q5 یکی از معدود محصولات این کمپانی بود که به بازار ایران راه پیدا کرد.

آئودی Q5 در حال حاضر با قیمت 700 تا 900 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

 آئودی-Q5
عکس داخلی آئودی Q5 2016
price icon

3,900,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

10از 5کاربر

سال ساخت : 2016

نکات مثبت آئودی Q5

ایمنی و قابلیت اطمینان بالا- عملکرد فوق العاده گیربکس-سیستم چهارچرخ محرک کواترو-کابین جادار و با کیفیت آئودی Q5

نکات منفی آئودی Q5

 توانایی آفرود نه چندان قوی-هزینه نگهداری بالا

امنیت آئودی Q5

.این لوکس آلمانی موفق به کسب پنج ستاره ایمنی کامل اروپا شده است

نقد کارشناسی آئودی Q5

آئودی Q5 یک کراس اوور کامپکت لوکس آلمانی است که از سال 2008 تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد. آئودی Q5 نخستین بار در سال 2008 و در نمایشگاه خودرو پکن و پس از آن در همان سال در نمایشگاه خودرو لس آنجلس حضور پیدا کرد. این شاسی بلند جذاب از ابتدا تاکنون فرم کلی بدنه خود را حفظ کرده و چند بار به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است.

آئودی Q5 تنها یکی از شاسی بلندهای کمپانی آلمانی است و نسل سوم آن هم در سال 2016 و در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شد و از سال 2017 راه خود را به خط تولید و سپس به بازار پیدا کرد. آئودی Q5 در سال 2016 در تعداد محدودی و توسط شرکت جهانگیر آریا وارد بازار کشورمان شد تا رقیبی برای ب ام و X3 و لکسوس NX باشد.

عرضه محصولات آئودی پر از فراز و نشیب است و در نهایت هم به بدترین شکل این اتفاق افتاد تا ارزش‌های کمپانی معظم آئودی در کشورمان زیر سوال برود. چند سال قبل رامک خودرو با حاشیه‌های فراوان و پس از تبلیغات گسترده اقدام به معرفی محصولات آئودی در ایران کرد و برای آن مراسم تمهیدات زیادی اندیشید تا با بیشترین حاشیه امنیت به استقبال خریداران برود. اما آن مراسم گویی چیزی بیش از یک شو تبلیغاتی نبود و در نهایت به دلایل مختلف، رامک خودرو موفق به عرضه محصولات آئودی در ایران نشد.

همین آئودی Q5 هم یکی از محصولاتی بود که در سبد محصولاتی قرار گرفت که قرار است وارد ایران شوند اما در نهایت جهانگیر آریا تعداد کمی از Q5 را در کشورمان به فروش رساند و پس از آن هم فاتحه حضور آئودی در ایران خوانده شد. در حالی که بدون شک آئودی می‌توانست یک رقیب قدرتمند برای مرسدس بنز و ب ام و باشد اما این اتفاق نیفتاد.

آئودی Q5 در نمای بیرونی کاملا پیرو زبان طراحی آئودی است. در نمای جلو، جلو پنجره‌ای با شبکه‌ای متشکل از خطوط عمودی و افقی دیده می‌شود در حالی که لوگوی آئودی که از 4 حلقه تشکیل شده بر روی آن خودنمایی می‌کند. بر روی سپر هم ورودی‌های هوا وجود دارند و در نمای عقب خروجی‌های دوگانه اگزوز و چراغ‌های کشیده مهم‌ترین نکات قابل ذکر هستند.

اما طراحی کابین آئودی Q5 کمی از آن طراحی مشهور آئودی فاصله گرفته و ساده و به دور از پیچیدگی به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد هم یک نمایشگر دیده می‌شود که ارتباط برقرار کردن با آن ساده است. آئودی در کابین Q5 از چوب و چرم زیادی استفاده کرده و کیفیت متریال کابین قابل تحسین است. به علاوه فضای کافی برای سرنشینان حتی در عقب وجود دارد و آئودی Q5 کیفیت سواری بالایی دارد.

آئودی Q5 در بازاراهای جهانی با موتورها و در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود که مدل عرضه شده در ایران یکی از ضعیف‌ترین‌ها و کم آپشن‌ترین‌هاست. از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی موجود در Q5 می‌توانیم به تنظیم برقی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی پیشرفته به همراه سیستم تشخیص صدا، تنظیم برقی صندلی‌ها مجهز به حافظه و گرمکن در جلو، سانروف، کروز کنترل، دوربین دید عقب، دید در شب، سیستم حفظ حرکت بین خطوط و تشخیص نقطه کور و چراغ‌های جلو اتوماتیک اشاره کنیم.

همانگونه که اشاره کردیم، آئودی Q5 در بازارهای جهانی در نسخه‎‌‌های مختلفی عرضه می‌شود اما مدلی که وارد کشورمان شد، به دلیل قانون منع واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی، از ضعیف‌ترین نسخه‌ها است. این مدل به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

آئودی Q5 از سیستم چهار چرخ متحرک آئودی بهره می‌برد که کواترو یا Quattro نام دارد که یکی از بهترین‌ها است و عملکردی بی نظیر ارائه می‌دهد. خوشبختانه Q5 در تمامی نسخه‌ها به این سیستم مجهز شده در حالی که در خودروهای رقیب باید هزینه اضافی زیادی برای در اختیار داشتن سیستم چهار چرخ پرداخت کنید.

آئودی Q5 در حال حاضر با قیمتی 700 تا 900 میلیون تومانی در بازار به فروش می‌رسد و این نکته را هم باید در نظر بگیرید که بازار خرید و فروش مناسبی ندارد و خدمات پس از فروش هم به سختی برای آن یافت می‌شود. اصلی‌ترین رقبای Q5 در بازار کشورمان ب ام و X3 و لکسوس NX هستند که در دو زمینه ذکرشده عملکرد بهتری دارند. البته اگر از نظر قیمتی مقایسه‌ای داشته باشیم، تویوتا FJ کروز، تویوتا پرادو و ب ام و X4 هم می‌توانند رقبای Q5 به شمار بروند.

گالری تصاویر آئودی Q5

property
گیربکس
هشت دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
1984
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
225/4500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
7.1
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
7.9

مشخصات آئودی Q5 2016

مدل : Q5
کلاس : شاسی بلند جمع و جور
گیربکس : هشت دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دو دیفرانسیل (AWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4خطی/16
حجم موتور سی سی : 1984
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 225/4500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 350/4500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 220
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 7.1
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1655/2088/4629
وزن خالص(کیلوگرم) : 1830
مشخصات تایر : 255/45R20
مصرف ترکیبی(لیتر) : 7.9
استاندارد الایندگی : یورو 6
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 75
کیسه هوا : راننده - سرنشین جلو-پرده ایی-
سیستم های ترمز و پایداری : جلو دیسکی خنک شونده - عقب دیسکی / ABS/EBD/ASR
سیستم های امنیتی : قفل مرکزی/ریموت
سیستم های فرمان و هدایت : قدرت کمکی الکتریکی به همراه دکمه های چند کاره روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD USB ، AUX ، iPod Cable-صفحه نمایش لمسی
سیستم صندلی : تنظیم برقی هشت جهته به همراه حافظه
سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی آینه ها/شیشه بالابر جلو و عقب برقی
سیستم روشنایی : چراغ های جلو و عقب LED/دی لایت/چراغ های زنون/مه شکن جلو و عقب/تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها/
سایر امکانات : فرمان با قدرت کمکی - تنظیم حافظه‏دار صندلی - گرمکن آینه‏ ها - سنسور پارک - سنسور باران - کروز کنترل/رادار/TPMS/تریم چوب/دوربین دید عقب
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره آئودی Q5 2016

  • user icon
    نویسنده : Milad
    تاریخ : 1395/08/08

    بي ام دبليو تو ايران جا افتاده تره بنظرم گزينه مناسب تري باشه
    آئودی قطعه نداره و من تابحال نمايندگى از audi نديدم.
    دست دومشم ارزون ازتون ميخرن.
    چون مشتريش كمه مجبورين به نمايشگاهي ها بفروشين.

  • user icon
    نویسنده : رضا 19
    تاریخ : 1395/08/08

    یکیشو داشتم تو سربالایی ها کشش نداشت
    X3 بهتره تا این

  • user icon
    نویسنده : حامدحشیانی
    تاریخ : 1397/04/23

    ماشین خیلی خوب و عالیی هستش ولی تو آفرود قدرت مانور بالایی نداره به نظرمن bmwمدل x4خیلی جالترو بهتره وازلحاظ نمایندگی و خدمات پس ازفروش خیلی خیلی بهتره.ولی درآخر پراید یه چیز دیگست😂😂😂😂😉

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading