هیوندای سانتافه 2013-2018

HYUNDAI سانتافه 2013-2018

هیوندای سانتافه 2013-2018 هیوندای سانتافه 2013-2018

بررسی هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند سایز متوسط است که نسل اول آن در سال 2001 معرفی شد و تا به امروز هم در نسل‌های جدید بر روی خط تولید قرار دارد. نسل اول سانتافه شباهت زیادی به توسان نسل اول داشت و از یک زبان طراحی مشترک در این دو خودرو استفاده شده بود.

اما موفقیت هیوندای با سانتافه نسل دوم به اوج رسید، جایی که هیوندای با ارائه یک طراحی کاملا جدید و جذاب، نظرات مثبت زیادی را به سمت خود جلب کرد. نسل دوم سانتافه در سال 2007 معرفی شد و تولید آن تا سال 2012 ادامه پیدا کرد. این نسل از سانتافه همزمان به عرضه در بازارهای جهانی، در بازار کشور ما هم عرضه شد و اتفاقا روزهای بسیار خوبی را تجربه کرد. سانتافه به دلیل طراحی جذاب و کیفیت مطلوبی که ارائه می‌داد، مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفت به طوری که هنوز هم نسخه‌های دست دوم آن به راحتی در بازار خرید و فروش می‌‍شود.

اما نسل سوم هیوندای سانتافه در سال 2012 معرفی و در سال 2013 عرضه شد که با تغییرات زیادی در مقایسه با نسل قبلی همراه شده است. سانتافه نسل جدید از همان بدو ورود به بازار جهانی راه خود را به بازار ایران هم باز کرد و به شکل گسترده در ایران عرضه شد. باتوجه به موفقیت‌های نسل قبلی سانتافه، و نیز طراحی جذاب و امکانات فراوانی که باتوجه به زمان طراحی ارائه می‌داد، باز هم موفق شد نظر خریداران ایرانی را جلب کند.

 

 هیوندای-سانتافه
عکس داخلی هیوندای سانتافه 2013-2018
price icon

4,850,000,000 تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

6از 32کاربر

سال ساخت : 2013-2018 2007-2012

نکات مثبت هیوندای سانتافه

فضای جادار داخل ، عایق بندی مناسب کابین ، دید محیطی کافی ، فرمان پذیری خوب ، امکانات قابل قبول ، سواری لذت بخش

نکات منفی هیوندای سانتافه

بازار خرید وفروش نه چندان جذاب نسبت به رقبا 

امنیت هیوندای سانتافه

نسل جدید سانتافه که نخستین بار در سال 2012 رونمایی شد از سال 2013 وارد بازارهای جهانی شد. سانتافه که نسبت به نسل قبل خود جذاب و اسپرت تر شده است 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP دریافت کرده است.

نقد کارشناسی هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند سایز متوسط است که در سال 2001 نسل اول آن رونمایی شد و تا به امروز هم در مدل‌های جدید بر روی خط تولید قرار دارد. معرفی نسل دوم سانتافه به سال 2007 بازمی‌گردد جایی که هیوندای در نمایشگاه خودرو دیترویت تصمیم به رونمایی از آن گرفت.

سانتافه با ورود به بازار ایران به سرعت به یک خودرو محبوب تبدیل شد چراکه علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب و نیز ویژگی‌های رفاهی نسبتا زیاد، قیمت نسبتا مناسبی برای آن در نظر گرفته شده بود. به علاوه اینکه رقیب قدرتمندی پیش روی نداشت و حتی کیا سورنتو که هموطن سانتافه است، نتوانست مانع موفقیت آن شود. اما نسل سوم سانتافه در سال 2012 در نمایشگاه خودرو نیویورک به معرض دید جهانیان درآمد و از سال 2013 وارد بازارهای جهانی شد. 

این مدل از هیوندای سانتافه همزمان وارد بازار ایران شد و با ورود به صورت گسترده، به سرعت به یک خودرو محبوب تبدیل شد. عرضه سانتافه آنقدر گسترده بود که غیرممکن است در خیابان یکی از آنها را نبینیم حتی در همان روزهای اولیه عرضه هم همین اتفاق رخ داد. به طوری که گویا با یک خودرو ارزان قیمت طرف هستیم که اقشار مختلف جامعه توانایی خرید آن را دارند. 

بد نیست بدانید نسل جدید یا چهارم سانتافه، در سال 2018 در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و قرار است از سال 2019 در بازارهای جهانی عرضه شود. این نسل از سانتافه می‌تواسنت گزینه جذابی برای ورود به بازار ایران باشد اما پس از ممنوعیت واردات خودرو به کشور، حضور آن هم منتفی شد.

هیوندای سانتافه در ابتدا بسیار مورد توجه قرار گرفت و علت این اتفاق، طراحی زیبا به همراه نکات مثبت دیگری بود که در آن دیده می‌شود. اما این محبوبیت مدت زمان زیادی به طول نینجامید و به دلایل مختلفی این روند دستخوش تغییراتی شد به شکلی که در حال حاضر سانتافه حتی در مدل‌های دست دوم هم به سختی خرید و فروش می‌شود. یکی از مهم‌ترین این عوامل، نشستن گرد کهنگی بر چهره سانتافه است و این شاسی بلند اکنون آن طراوت و جذابیت روز اول را ندارد. البته نمی‌توان ایرادی به طراحی آن گرفت اما باتوجه به رقابت سنگینی که میان خودروسازان در کلاس شاسی بلندها وجود دارد، هیوندای برای به روز رسانی سانتافه کمی تعلل کرد و میدان رقابت را دو دستی تقدیم رقبای هموطن و ژاپنی واگذار نمود.

این روزها اگر به دنبال یک شاسی بلند سایز متوسط باشید، حتی در بازار محدود ایران هم گزینه‌های زیادی در مقابل شما قرار دارد از جمله تویوتا راوفور، کیا سورنتو، رنو کولئوس، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس  تریل، دی اس 7 کراس بک، فولکس واگن تیگوان، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج. به همین دلیل کار برای سانتافه بیش از پیش سخت شده است.

اما اگر بخواهیم نگاهی کلی به سانتافه بیندازیم، طراحی مطلوب آن در بیرون و نیز در داخل کابین نکات مثبتی هستند که توجه ما را به خود جلب می‌کنند. اما واقعیت را بخواهید نمی‌توانیم از طراحی قدیمی و از مُد افتاده کابین هم بگذریم. 

هیوندای سانتافه لیست نسبتا کاملی از تجهیزات رفاهی را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله مجموعه نسبتا کامل کیسه‌های هوا، سیستم‌های ترمز ABS, ESC, TCS, VSM و EBD، ترمز پارک الکترونیکی، پرده شیشه‌های جانبی، استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، کروز کنترل، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، نشانگر میزان باد لاستیک‌ها، کروز کنترل و سانروف پانوراما را نام ببریم.

هیوندای سانتافه در بازارهای جهانی با موتورهای متنوعی عرضه می‌شود اما نسخه در نظر گرفته شده برای بازار ایران، از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 190 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. باتوجه به وزن بالای 1.5 تُنی سانتافه، و قدرت نه چندان زیاد موتور، نباید انتظار یک عملکرد عالی و اسپرت را از آن داشته باشید. به ویژه در مسیرهای سخت و با وزن بالا، سانتافه انتظارت شما را برآورده نخواهد کرد.

هیوندای سانتافه بعد از فروشی فوق العاده در بازار ایران، در حال حاضر در نمونه‌های کارکرده بازار خرید وفروش مناسبی ندارد و حتی درنمونه‌های صفر کیلومتر هم اوضاع برای هیوندای سانتافه خوب پیش نمی رود و این کره ای پر فروش بازار ایران بازار را به رقبای دیگر خود از جمله رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل و فولکس واگن تیگوان و یا حتی رقیب قدیمی خود یعنی کیا سورنتو واگذار کرده است.

گالری تصاویر هیوندای سانتافه

property
گیربکس
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
2359
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
190/6300
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
10.9
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
11.2

مشخصات هیوندای سانتافه 2013-2018

مدل : IX45 2.4
کلاس : شاسی بلند متوسط
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دو دیفرانسیل(4WD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 16/V4
حجم موتور سی سی : 2359
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 190/6300
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 242/4250
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 190
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 10.9
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1679/1880/4689
وزن خالص(کیلوگرم) : 1568
مشخصات تایر : 245/60R18
مصرف ترکیبی(لیتر) : 11.2
استاندارد الایندگی : یورو 5
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 66
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / ABS, ESC, TCS, VSM و EBD و ESS, TSA و HAC
سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید/ اتوپارک/ کروز کنترل/ دوربین دید عقب/
سیستم های فرمان و هدایت : تنظیم برقی / سنسور سرعت/ روکش چرمی فرمان/ کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک دوگانه/ تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : صفحه نمایش 8 اینچی/ سی دی چنجر شش تایی / سیستم صوتی اینفینیتی / اتصال USB ، AUX و ipod
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه / گرم کن صندلی های جلو - گرم کن صندلی های عقب سفارشی / سردکن صندلی‌های جلو/ پشت سری های فعال به هنگام تصادف/ تنظیم گودی کمر صندلی راننده
سیستم اینه و شیشه ها : آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن/ تاشوندگی برقی آینه‌های جانبی/ سانروف پانوراما/
سیستم روشنایی : چراغ‌های جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک/ چراغ‌های عقب LED/ دیلایت/ سنسور نور/ چراغ مشایعت/ شست‌وشوی چراغ‌های جلو
سایر امکانات : سنسور پارک / دوربین دید عقب / کروز کنترل / سنسور باران / محفظه خنک نگهدارنده / قطب نما دیجیتال/ حالت‌های مختلف رانندگی/ در صندوق عقب هوشمند
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای سانتافه 2013-2018

  • user icon
    نویسنده : سام
    تاریخ : 1394/05/07

    عالیه عالی عالیییی

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1397/03/31

      با کمتر 300 میلیون این پول بهتره سوزوکی ویتارا 2400 صفر ژاپنی بگیره آدم...هم صفر و ژاپنی هست و هم از لحاظ تامین قطعات در صدره......ضمن اینکه با نصف پول سانتافه میشه صفر کیلوتر رو خرید ....

    • نویسنده : رضا
      تاریخ : 1397/06/05

      توی یک کلام سوزکی گرند ویتارا : ژاپنی با قیمت بسیار مناسب و استهلاک کم و پشتیبانی قطعات عالی!!
      لطفا قبل از خرید قیمت جهانی این ماشین رو با ماشین های کره ای مقایسه کنید (از همه کره ای ها گرون تره! قیمتش تو ایران هم به خاطر اینکه اس کی دی میاد ارزونتره و گمرک نمی دید!).....قطعا تا آخر سال به 400 میلیون هم میرسه....هر کی پولش رو داره بخره و شک نکنه چون ماشین شهر و جاده هست و تا 20 سال خیال تون از این ژاپنی راحته....پول تون رو به اسباب بازی های چینی و کره ای ندید و گول نخورید اون هم بخاطر ظاهر بزک خورده ماشینای کره و چینی به این رخش زیبا

  • user icon
    نویسنده : سام رادمنش
    تاریخ : 1394/05/07

    بد نیس

  • user icon
    نویسنده : كوروش
    تاریخ : 1395/09/01

    با سلام خدمت مدير سايت ميخواستم بدونم امكانات توسان جديد بيشتره يا سانتافه جديد

  • user icon
    نویسنده : فرید
    تاریخ : 1395/10/07

    هیوندای سانتافه به خاطر ظاهرش فقط طرفدار داره وگرنه فنی خودرو متوسطی هستش ،اگه برای مصارف شهری میخوایین نگیرین چون راحتی=0 ولی اگه برای دشت و بیابون بد نیست

  • user icon
    نویسنده : بهرام
    تاریخ : 1397/02/25

    ظاهره زیبائی داره ولی متاسفانه موتورخیلی ضعیفی داره وتوی سربالائیهاواقعاکم میاره البته از2016که موتورgdi شده یه کمی بهترشده

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1397/04/24

    هنوز بهترین و پر فروشترین سلنتافه است

  • user icon
    نویسنده : کیوان
    تاریخ : 1397/07/26

    تویوتا راوفور، کیا سورنتو، رنو کولئوس، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، دی اس 7 کراس بک، فولکس واگن تیگوان، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

    هیچکدام به لحاظ طراحی با سانتافه قابل مقایسه نسیتند تمامشان در طراحی اشکالات خاص خود را دارا هستند
    من بین اینها و سانتافه سانتافه رو ترجیح میدم
    فقط لکسوس هست که با طراحی های مفهومی خودش یک سرو گردن بالتر از سانتافه می ایسته اونم در مقایسه با مدلهای زیر 2018

    • نویسنده : علی هستم
      تاریخ : 1400/03/07

      باشه تو خوب جناب کیوان متعصب

  • user icon
    نویسنده : علیرضا
    تاریخ : 1398/09/18

    سلام قیمت خودروهای ارس پلاک رو هم بذارین

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading