هیوندای جنسیس 2010-2013

HYUNDAI GENESIS 2010-2013

هیوندای جنسیس 2010-2013 هیوندای جنسیس 2010-2013

بررسی هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس یک سدان کره‌ای است که نسل اول آن در سال 2008 معرفی شد و از سال 2010 به بازار ایران راه پیدا کرد. تولید هیوندای جنسیس سدان تا سال 2013 ادامه پیدا کرد و در سال 2015، هیوندای نسل دوم آن را معرفی نمود. هیوندای جنسیس در بازار ایران شرایط خوبی را تجربه کرد و در کنار نسخه کوپه جنسیس، مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفتند.

هیوندای جنسیس سدان طراحی خارجی و داخلی مطلوبی دارد و با ورود به کابین آن، حس سوار شدن به یک خودرو لوکس به شما دست خواهد داد. اما باید بگوییم جنسیس در کنار لیست بلند آپشن‌ها و همه نکات مثبتی که دارد، در زمینه کیفیت سواری و هندلینگ در مقابل بسیاری از رقبا از جمله تویوتا آریون حرفی برای گفتن ندارد.

هیوندای جنسیس سدان از نظر فنی، با جنسیس کوپه مشترک است و از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر با 290 اسب بخار قدرت و 358 نیوتن متر گشتاور در هر دو این خودروها استفاده شده. این قدرت با وجود وزن بسیار بالا، شتاب و سرعت خوبی را برای جنسیس به ارمغان می‌آورد.

 

 هیوندای-جنسیس-GENESIS
عکس داخلی هیوندای جنسیس 2010-2013
price icon

650 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

8از 11کاربر

سال ساخت : 2010-2013

نکات مثبت هیوندای جنسیس

فضای جادار، امکانات رفاهی فراوان، شتاب گیری خوب که بسیار نرم و بی صدا انجام می شود، فرمان پذیری و هندلینگ نسبتاً خوب، تقویت حس دیپلمات سواری با توجه به قیمت

نکات منفی هیوندای جنسیس

کیفیت پایین لوازم و مواد داخل خودرو، ظاهر معمولی داشبورد و کنسول جلو، سابقه داشتن خرابی کمک فنر، ترمزهای نسبتاً ضعیف، مصرف زیاد بنزین در داخل شهر، نداشتن تفاوت محسوسی بین حالت اسپرت و نرمال

امنیت هیوندای جنسیس

" جنسیس " که از بدنه ای ساده و شکیل سود می برد اتومبیلی است که سازندگانش بیش از هر المانی بر روی لوکس بودن کار کرده اند. این لوکس بی کیفیت از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

نقد کارشناسی هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس یک سدان کره‌ای است که نسل اول آن در سال 2008 معرفی شد و تولید آن تا سال 2013 ادامه پیدا کرد. هیوندای در سال 2015 نسل دوم جنسیس سدان را معرفی کرد. اما تولید این مدل زمان زیادی طول نکشید و با جدا شدن برند جنسیس و فعالیت آن به عنوان یک برند مستقل، جنسیس محصولات جدیدی را به تولید رساند.

هیوندای جنسیس سدان از سال 2010 در بازار ایران عرضه شد و به همراه مدل کوپه، روزهای خوشی را در بازار تجربه کرد. جنسیس سدان ظاهر نسبتا جذابی دارد و ابعاد و وزن بزرگ خودرو، حکایت از لوکس بودن آن دارند. البته این طراحی شاید در بازار فعلی کمی قدیمی به نظر برسد و رقابت جالبی میان خودروهایی چون تویوتا آریون و هیوندای گرنجور و کیا کادنزا و هیوندای جنسیس وجود دارد. 

در داخل کابین جنسیس اوضاع بهتر هم هست و در کنار طراحی داخلی جذاب، متریال باکیفیتی در آن به کار رفته است. به این مجموعه، آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی نسبتا زیاد را هم اضافه کنید و در نهایت باید بگوییم که کابین جنسیس یکی از نقاط قوت آن است. بسیاری از بخش‌ها با روکش چرم پوشیده شده‌اند و یک نورپردازی ملایم برای کابین در نظر گرفته شده است. به علاوه اینکه یک نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد دیده می‌شود.

از مهم‌ترین آپشن‌های موجود در هیوندای جنسیس سدان می‌توانیم به نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو، چنجر 6 تایی، اتصال USB و ipod و AUX، دوربین دید جلو و عقب، ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های جلو اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی های جلو با گرم کن و سردکن و حافظه، سنسور باران، کروز کنترل و موارد دیگر اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در هیوندای جنسیس سدان با جنسیس کوپه مشترک است و حجمی معادل 3.8 لیتر و 6 سیلندر دارد. قدرت این موتور برابر با 290 اسب بخار و گشتاور آن معادل 358 نیوتن متر است. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های عقب، از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده و هیوندای جنسیس سدان را قادر می‌سازد در مدت زمانی کمتر از 7 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. به علاوه اینکه حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هیوندای جنسیس سدان قدرت زیادی دارد و این قدرت، وزن بالای آن یعنی 1912 کیلوگرم را به نوعی پوشش می‌دهد. هرچند که این وزن بالا موجب شده تا کیفیت سواری و هندلینگ تاحدودی تحت تاثیر قرار بگیرد. به علاوه اینکه برخی از کاربران اشکال در سیستم تعلیق را گزارش داده‌اند. جلوبندی جنسیس سدان برای خودرویی در این کلاس چندان قدرتمند نیست و در صورت خرید نسخه دست دوم، از وضعیت خوب جلوبندی آن مطمئن شوید. جنسیس سدان رقبایی چون هیوندای آزرا گرنجور، تویوتا آریون، هوندا آکورد، تویوتا کمری و کیا کادنزا را در مقابل دارد که از این بین می‌توان ژاپنی‌ها را قابل اعتمادترین خودروها دانست. این نکته را هم در نظر بگیرید که جنسیس مصرف سوخت بسیار بالایی دارد و شاید لازم باشد در فواصل زمانی کوتاه به پمپ بنزین مراجعه کنید.

باتوجه به قیمت بالای کنونی هیوندای جنسیس سدان، خریداران می‌توانند به سراغ خودروهایی چون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا، رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات در نسخه‌های صفر کیلومتر بروند که خرید آنها باتوجه به بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش، منطقی‌تر است. پیشنهاد ما این است که خرید فولکس واگن پاسات، هیوندای سوناتا هیبرید، کیا اپتیما و رنو تلیسمان را در اولویت قرار دهید.

گالری تصاویر هیوندای جنسیس

property
گیربکس
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
property
حجم موتور سی سی
3778
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
290/6200
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
7
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
10

مشخصات هیوندای جنسیس 2010-2013

مدل : Genesis 2010
کلاس : سدان خانوادگی نیمه لوکس
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
محور متحرک : دیفرانسیل عقب(RWD)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 24/V6
حجم موتور سی سی : 3778
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 290/6200
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 358/4500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 250
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 7
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1458/1890/4975
وزن خالص(کیلوگرم) : 1912
مشخصات تایر : 235/50R18
مصرف ترکیبی(لیتر) : 10
استاندارد الایندگی : یورو 3
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 73
کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای / زانو
سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی خنک شونده / ABS - EBD - ESP - TCS
سیستم های امنیتی : ایموبیلایزر / دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید
سیستم های فرمان و هدایت : الکتریکی مجهز به سنسور سرعت / تنظیم برقی با حافظه / گرم کن غربیلک فرمان (سفارشی)
سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک دوگانه با گردش هوا در ردیف عقب / کنترل کیفیت هوا
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : چنجر 6 تایی / اتصال USB و ipod و AUX / نویگیشن / نمایشگر 7 اینچی لمسی / سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو
سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو با گرم کن و سردکن و حافظه / سیستم یکپارچه حافظه صندلی و فرمان / پوشش چرم
سیستم اینه و شیشه ها : آینه جانبی برقی تاشو/ حافظه آینه‌های جانبی/ سیستم بخار ضدایی اتوماتیک شیشه‌ها/ صداگیر شیشه جلو/ شیشه جلو و عقب ضد اشعه آفتاب/ پرده عقب برقی
سیستم روشنایی : چراغ های جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخش نور در پیچ ها / تنظیم سطح نور اتوماتیک / سیستم شستشو چراغ های جلو
سایر امکانات : سنسور باران / کروز کنترل / پارک اتوماتیک / کمک فنرهای گازی / پرده برقی عقب / درب صندوق عقب برقی / دوربین دید عقب
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره هیوندای جنسیس 2010-2013

  • user icon
    نویسنده : amir
    تاریخ : 1396/07/21

    نظر:خیلیی ماشین خوبیه شاید ظاهرش بد باشه یا استهلاکش زیادباشه یامصرف سوختش توشهرزیادباشه ولی هرچیه ازهیونداتوسان که 200میلیونه و155اسب بخاره بهتره!ولی180میلیون میدی به جنسیس که نزدیک300اسب بخارداره!که خیلی خوبه!اگه بودجه ی کافی برای خریدن صفرش روندارین پس اگه دست دومش روپیداکردین توخریدنش شک نکنید!

  • user icon
    نویسنده : سعيد
    تاریخ : 1397/12/22

    سلام كسي از دوستان هست ك علت بوق زدن دزدگير جنسيس مدل ٢٠١١ رو بدونه
    بي دليل دزدگير ماشين ميزنه در صورتي ك دياگم زدم خطايي نشون نداد كسي تجربه ايي داره راهنمايي كنه ممنون

    • نویسنده : احسان
      تاریخ : 1398/07/15

      تو گرنجور این مشکل را داشتم بعد از تصادف ، و متوجه شدم شاستی که برای درب موتور طراحی شده عمل نمیکرده و بی مورد بوق دزگیر زده میشه . اونو چک کن حل میشه

    • نویسنده : عادل
      تاریخ : 1398/08/20

      سلام سنسوری ک زیردرب موتوریاکاپوت هست زمان بستن کاپوت خوب چفت نمیشه هنگام بستن کاپوت.درب موتوریاهمون کاپوتو بده صافکارتنظیمش کنه خوب میشه زمان بستن بایدکاملاچفت بشه درزاش

  • user icon
    نویسنده : ع-م
    تاریخ : 1398/10/06

    سلام دوستان من یک دستگاه جنسیس سدان ۲۰۱۰ فول دارم ی مدت هست نشانگر کامپیوتر بین صفحه کیلومتر و دور موتور بعد از حدود یک ربع که با ماشین حرکت میکنم خاموش میشه و دیگه هم روشن نمیشه و بعداز چند ساعت خاموش بودن ماشین درست میشه.کسی تجربه این مشکل رو داشته ممنون میشم راهنمایی کنید.تعمیرکاران مجاز هم نتونستن رفع عیب کنند.

  • user icon
    نویسنده : نیما
    تاریخ : 1399/09/17

    سلام من یه جنسیس 2013 دارم اول صبح که روشن می‌کنم دور موتور وESP وEPB
    ازکار میفته کسی میدونه مشکل کجاست ده دقیقه که درجاکارمیکنه خوب میشه

  • user icon
    نویسنده : جیم
    تاریخ : 1399/10/01

    2 تا نکته :
    1. مصرف سوخت ( بسیار) بالا
    2. وزن 1912 کیلویی
    مطلقا همین گزینه هایی در مورد جنسیس صحت نداره.
    وزن جنسیس 3.8 نهایتا 1750 کیلوگرم هستش، مصرف سوخت هم حتی رو مدل های 6 دنده ترکیبی نهایت 10 لیتره. آریون 2013 داشتم تو شهر تا 14 لیتر مصرف میکرد. جانبدارانه مطلب منتشر نکنید.

  • user icon
    نویسنده : Saz
    تاریخ : 1400/07/02

    سلام دوستان من تا الان سه تا جنسیس عوض کردم یه ۲۰۱۱ودوتا ۲۰۱۲ والان هم یه ۲۰۱۲ دارم خداییش ماشین خوبیه مخصوصا برای مسافرتهای طولانی بسیار نرم وداخل اتاق اصلا صدای موتور نمیاد برای سبقت های ناگهانی معرکه هستش البته باید ازحالت ecoخارجش کنید کمهاش نرم ولی باید توی دست اندازها وسرعت گیرها سرعتتونو حسابی کم کنید فقط سیستم ترمزش یه کمی ضعیفه که بخاطر وزن زیادشه ولی بازهم جوابگو هستش من خداییش هم سانتافه داشتم وهم سونات ولی جنسیس یه چیز دیگه ای هستش

  • user icon
    نویسنده : Majid
    تاریخ : 1400/07/09

    سلام وقت بخیر. من یه مدتی هست میخوام جنسیس سدان 2012 بخرم. ممکنه راهنمایی کنید که چجور ماشینی هست؟ ممنون میشم

  • user icon
    نویسنده : علی
    تاریخ : 1400/07/10

    من بعد از عوض کردن 14 تا ماشین و بعد از گذشت 45 سال سن
    فکر نمیکردم ماشینی سوار بشم که ذوق کنم
    اما زمانی که جنسیس خریدم واقع کیف کردم
    به نسبت قیمتش واقعا ارزندس
    2012 فول خریدم

  • user icon
    نویسنده : فرشاد احمدی
    تاریخ : 1400/08/14

    با سلام خدمت حضرات
    مدل ۲۰۱۳ سالم و تمیزش، اگه پیدا بشه حدودا چند فی میخوره دوستان
    میگن بین یک و نیم تا یک و ششصد
    خریدش ارزندس یا پول حروم کردنه ؟

  • user icon
    نویسنده : فرشاد احمدی
    تاریخ : 1400/09/16

    من بعد از گشتن حدود دو ماه یه ۲۰۱۳ تمیز پیدا کردم گرون میگفت ولی بالاخره خریدم
    تو خرید هیچ ماشینی ذوق نداشتم ولی این یه چیز دیگس . اصلا جاده های ایران آمادگی روبرویی با این هیولارو ندارن
    فقط مواظب باشین ماشین سالم باشه رنگ منگ مهم نیست مهم سلامت فنی و کمک‌ها و خصوصا ترمزهای آن و کمپرس کولر و آپشنهای اونو قبل از خرید با یه کسیکه قبلن داشته رایزنی کنید درست و خوب کار کنه
    بعد برید سراغ لذت رانندگی با هیولا

  • user icon
    نویسنده : خوبان
    تاریخ : 1401/11/02

    ۲ساله دارمش خیلی خوبه ۳ دفعه تصمیم گرفتم یکم پولی که دستم بود بزارم رو ماشین تا پولم از بین نره دست اخر دلم نیومد عوضش کنم

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading