تست درایو ولوو XC90

ولوو xc90 مدتی قبل وارد بازار کشورمان شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت. چیزی که در مورد ولووXc90 می توان گفت این است که همه چیز در آن در بهترین حالت ممکن قرار دارد ولی برای بازار خودروی ایران داستان متفاوت است. ولوو xc90 موتور بسیار حساسی دارد که با بنزین موجود در ایران احتمال رخ دادن هر گونه اتفاقی برای موتور آن وجود دارد و نگهداری ولوو در ایران با این شرایط دردسرهای خودش را دارد.

 

ولوو XC90

 

 

در بین خریداران و کارشناسان خودرو قابلیت‌های بی شمار ولوو XC90 از هیچکس پنهان نیست و همواره در بیشتر رویدادها از این SUV لوکس تعریف و تمجیدهای بسیاری شده است. XC90 پرچمدار خودروهای شاسی بلند ولوو است و بزرگترین محصول این کمپانی به شمار می‌رود.

 

مشخصات ولوو XC90

 

ولوو XC90 در سال 2015 به بازار جهانی معرفی شد و در سال 2016 توسط افرا موتور وارد بازار کشورمان شد که در آنسال هیچکس فکرش را نمیکرد که XC90 بتواند از پس حریفانی چون پورشه کاین و لکسوس LX570 بربیاید! که پس از سپری شدن اندکی زمان معادله بازی کاملا به سود این SUV زیبا چرخید و قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2400 CC نیز مزید بر علت شد تا خریداران روی خوش به XC90 نشان دهند.

 

کابین ولوو XC90

 

همانطور که میدانید قلب تپنده این SUV درشت اندام یک پیشرانه به حجم دقیق 1969CC است که با کمک توربوشارژر و سوپرشارژر دارای حداکثر توان خروجی 316 اسب بخار و گشتاور ایده آل 400 نیوتن متر میباشد که با گیربکس هشت سرعته ساخت AISIN هماهنگی بینظیری از خود نشان می‌دهند.

 

بیشتر مدل های وارداتی در نسخه Inscription هستند و از مدل‌های R design و momentum تعداد کمتری در خیابان ها تردد میکنند.

 

ولوو XC90

 

در مجموع ولوو XC90 ترکیبی از ایمنی بی نظیر و امکانات رفاهی افراطی است ولی متاسفانه این پیشرانه قدرتمند به دلیل ضریب تراکم بالا و به‌کارگیری سامانه‌های پرخوران سوپرشارژر و توربوشارژر به شدت به کیفیت بنزین حساس بوده و با توجه به کیفیت پایین بنزین کشورمان حتی با اضافه کردن مکمل باز هم با مقداری غفلت این پیشرانه دچار خسارت های جبران ناپذیری میشود که با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش ضعیف وارد کننده محترم میتوان به نخریدن XC90 اتفاق نظر داشته باشیم!

در نهایت باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که خرید ولوو XC90 باتوجه به وضعیت نامعلوم خدمات پس از فروش و نگهداری سخت، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و بهتر است برای خرید یک شاسی بلند لوکس و تمام عیار، به سراغ سایر گزینه‌ها بروید. البته اگر با تامین قطعات ولوو XC90 مشکلی ندارید، بدون شک یکی از بهترین خودروهای ممکن برای خرید است.

 

باتوجه به حساسیت موتور ولوو XC90 بهتر است همواره از بنزین باکیفیت برای آن استفاده نمایید. استفاده از مکمل‌های اصل هم می‌تواند راه حل خوبی برای حفظ عملکرد موتور آن باشد.

 

برای مشاهده مکمل بنزین و اکتان بوستر اورجینال به فروشگاه ماشین3 مراجعه فرمایید.

 

بررسی و مشخصات خودرو

سایر ویدیوهای ماشین 3



نظرات کاربران

  • user icon
    نویسنده : بهادر راد
    تاریخ : 1395/09/01

    دیگه هیچ حرفی واسه گفتن باقی نذاشته بی انصاف!!!

  • user icon
    نویسنده : سلمان
    تاریخ : 1395/11/05

    تو اون ویدیو طرف گفت ۶۷ هزار دلار ولی باید تو قیمتش به ۲۰۰ هزار دلار برسه

  • user icon
    نویسنده : سلمان
    تاریخ : 1395/11/05

    و یه سوال دیگه تفاوت مدل اینسکریپشن با اردیزاین چیه ؟؟؟

  • user icon
    نویسنده : سعید
    تاریخ : 1396/07/19

    بین این دو ماشین موندم کدومو بخرم واقعا توی دو راهی ام ولوو یا پراید

  • user icon
    نویسنده : Sajad
    تاریخ : 1397/01/30

    Man xc90 daram. Vaghean eftezahe khadamateshoon. Gheymataye service hashoonam kheyli balas hatta balatar az porsche cayen. Mohandesashoonam kollan hichi az volvo nemifahman faghad eddea daran.

  • user icon
    نویسنده : Sajad
    تاریخ : 1397/01/30

    Man xc90 daram. Vaghean eftezahe khadamateshoon. Gheymataye service hashoonam kheyli balas hatta balatar az porsche cayen. Mohandesashoonam kollan hichi az volvo nemifahman faghad eddea daran.

  • user icon
    نویسنده : کاووسی
    تاریخ : 1397/02/12

    Volvo XC90 دارم
    بسیار ماشین خوبی هست
    قدرت بسیار بالا و بی رقیب
    شتاب بسیار بالا برابر ۶ ثانیه که برای این حجم موتور اعجاب انگیزه.
    البته خدماتش گرون قیمت هست در ایران

  • user icon
    نویسنده : reza
    تاریخ : 1398/03/01

    ولوو XC90 ماشین خیلی خوبیه ولی اصلا به درد ایران نمیخوره با این بنزین آشغالی که ما داریم . ولی واقعا ولوو XC90 ماشین باحالی هستش

  • user icon
    نویسنده : نادری
    تاریخ : 1398/03/01

    ولوو XC90 یکی از بهترین شاسی بلند های دنیاس خیلی ماشین با کیفیتی هستش ولوو XC90

  • user icon
    نویسنده : مهرداد
    تاریخ : 1398/03/01

    ولوو XC90 واقعا یک ماشین تانک به معنی واقعی هستش ولی با بنزین این به دیلیل توربو شارژ خیلی حساسش مشکل داهر به نظر من خرید ولوو XC90 در ایران اشتباه هستش و چون نمایندگی نداره توی ایران و خیلی کشکی وارد بازار شده برای هیمن خیلی ریسک داره خرید ولوو XC90

  • user icon
    نویسنده : ساسان
    تاریخ : 1398/03/01

    ولوو XC90 به نظر من ماشین جالبی هستش ولی روغن خوب و بنزین خوب برای ولوو XC90 وجود نداره داخل بازار ایران و اصلا خرید ولوو XC90 کار منطقی نیستش

  • user icon
    نویسنده : هشمتی
    تاریخ : 1398/03/01

    ولوو XC90 یکی از بهترین خودرو های دنیاست و واقعا معرکه هتش ولی خرید ولوو XC90 داخل ایران کاملا کار غلطی هستش چون این ماشین ولوو XC90 هیچ خدمات پس از فروش مناسبی در ایران نداره

  • user icon
    نویسنده : علی هاشمی
    تاریخ : 1398/03/01

    بدن شک ولوو XC90 یک ماشین بی نظیر هستش ولی هیچ خدماتی برای این ماشین فوق العاده وجود نداره و از همه مهمتر ایتکه ولوو XC90 بنزین خیلی با کیفیت نیاز داره که ما اصلا بنزین خوبی نداریم داخل ایران

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading