گروه بهمن ریسپکت 2 1402-1403

BAHMAN GROUP Respect2 1402-1403

گروه بهمن ریسپکت 2 1402-1403 گروه بهمن ریسپکت 2 1402-1403

بررسی گروه بهمن ریسپکت 2

قبل از معرفی بیشتر خودرو ریسپکت 2 از گروه بهمن، باید اشاره کنیم که این مدل در زمینه مشخصات فنی و طراحی بیرونی تفاوتی با نسخه ریسپکت ندارد. تغییرات اساسی بین این دو نسخه در داخل کابین و تجهیزات و امکانات ظاهری مشهود است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. ریسپکت 2 یک سدان کلاس C است که توسط گروه بهمن موتور به بازار ایران عرضه شد. این خودرو با ویژگی‌های فنی قابل قبول، طراحی جذاب و امکانات فراوان توانسته جایگاه خوبی در بازار ایران پیدا کند. ریسپکت 2 زیرمجموعه‌ای از گروه چری است؛ بنابراین، نباید از اشتراک پلتفرم این خودرو با آریزو 5 و 6 تعجب کنید و مشخصات فنی آن نیز مشابه این دو مدل چری است. در واقع، می‌توان ریسپکت 2 را نسخه ارتقاء یافته آریزو 7 دانست.

در حال حاضر گروه بهمن و شرکت بهمن موتور ریسپکت جدید (ریسپکت ۲) را جایگزین نسخه فعلی در خط تولید کرده است. این خودرو با دو تغییر قابل توجه در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 به نمایش درآمده است. این تغییرات در کابین خودرو اعمال شده است؛ اولین تغییر مربوط به صفحه کیلومتر دیجیتالی است، درحالیکه تا قبل از این، ریسپکت، صفحه کیلومتر آنالوگی داشت. دومین تغییر نیز مربوط به اهرم تعویض دنده کاملا جدیدی است که فضای کابین را مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل کرده است.

 گروه-بهمن-ریسپکت-2-respect2
عکس داخلی گروه بهمن ریسپکت 2 1402-1403
price icon

0 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

0از 0کاربر

سال ساخت : 1402-1403

نکات مثبت گروه بهمن ریسپکت 2

نکات منفی گروه بهمن ریسپکت 2

امنیت گروه بهمن ریسپکت 2

نقد کارشناسی گروه بهمن ریسپکت 2

مشخصات فنی ریسپکت 2 بهمن موتور

ریسپکت 2 بهمن موتور با مشخصات فنی برجسته‌ای به بازار آمد. این سدان کلاس C مجهز به موتور توربوشارژ 1.5 لیتری است که از 4 سیلندر بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی معادل 154 اسب بخار و گشتاوری حداکثر 210 نیوتن متر تولید می‌کند. با استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر، ریسپکت جدید از عملکرد محیط‌زیستی قابل قبولی برخوردار است.

این خودرو به جعبه دنده 9 سرعته CVT و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل جلو مجهز است که عملکردی مشابه آریزو 5 و آریزو 6 دارد. از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو می‌توان به طراحی سال 2021، موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1498 سی سی، سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب اشاره کرد. ریسپکت 2 با حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت، وزن 1408 کیلوگرم و ابعاد 467 در 182.5 در 148.3 سانتی‌متر، همچنین فاصله بین دو محور 270 سانتی‌متر، آماده ارائه تجربه رانندگی مطلوبی می‌باشد. ظرفیت باک این خودرو 50 لیتر است و فرمان برقی آن نیز به راحتی رانندگی می‌افزاید. ترمزهای چهارچرخ دیسکی نیز امنیت و کنترل بیشتری را برای راننده فراهم می‌کنند.

 

طراحی بدنه خودرو نیو ریسپکت بهمن موتور

طراحی بدنه ریسپکت جدید بهمن موتور به نوعی خاص و جوان‌پسندانه است که ممکن است هارمونی کاملی همچون آریزو 6 نداشته باشد، اما توجه جوانان و خاص‌پسندان را به خود جلب می‌کند. نمای جلویی ریسپکت 2 با جلوپنجره عریضی که تا پایین سپر امتداد یافته و چراغ‌های دی‌لایت مدرن، ظاهری خشن و اسپرت به خودرو بخشیده است. کاپوت برجسته با خطوط شکسته نیز به زیبایی و خاص بودن نمای جلویی افزوده است.

در نمای جانبی، ریسپکت 2 از خشونت طراحی کاسته و بر وقار و زیبایی تاکید کرده است. خطوط ساده، شیک و منطقی همراه با رینگ‌های اسپرت 17 اینچی، نمای جانبی خودرو را ساده اما جذاب کرده‌اند. نمای پشتی ریسپکت 2 با حفظ سبک اسپرت، از چراغ‌های باریک و کشیده با فرمی متفاوت بهره می‌برد. به طور کلی، طراحی ظاهری این خودرو جذاب و چشم‌نواز است و توانسته توجه بازار را به خود جلب کند.

 

طراحی کابین و امکانات داخلی ریسپکت 2 بهمن موتور

طراحی کابین و امکانات داخلی ریسپکت 2 بهمن موتور به گونه‌ای است که رضایت تمامی افراد با سلیقه‌های مختلف را جلب می‌کند. تغییرات اعمال شده در مقایسه با نسخه پیشین، این خودرو را به یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار تبدیل کرده است. برای شروع، باید به تغییرات مهم ریسپکت 2 نسبت به نسخه قبلی اشاره کنیم. در حالی که ریسپکت دارای صفحه کیلومتر آنالوگ بود، ریسپکت 2 از یک صفحه کیلومتر دیجیتال بهره می‌برد که به مدرن‌تر شدن فضای داخلی کمک کرده است. همچنین، اهرم تعویض دنده جدید، جذابیت و جلوه‌ای مدرن به کابین بخشیده است.

صندلی‌های اسپرت یکپارچه در هر دو نسخه ریسپکت وجود دارند و با فراهم کردن دربرگیرندگی مناسب، راحتی سرنشینان جلو و عقب را تضمین می‌کنند. فاصله محوری مناسب این خودرو نیز باعث شده تا در مقایسه با سایر خودروهای خانواده آریزو، فضای پا برای سرنشینان عقب بیشتر و راحت‌تر باشد. یکی از نکات برجسته در طراحی داخلی ریسپکت، داشبورد برجسته و طراحی مناسب دریچه‌های تهویه هوا است که جلوه‌ای خاص و جالب به فضای داخلی بخشیده‌اند. فرمان D کات و نمایشگر مولتی مدیای لمسی نیز به این خودرو افزوده شده‌اند تا از لحاظ طراحی داخلی چیزی کم نداشته باشد.

 

امکانات ایمنی و رفاهی خودرو ریسپکت 2 بهمن موتور

ریسپکت 2 بهمن موتور در میان سدان‌های کلاس C با ارائه تجهیزات و امکانات فراوان، یک گزینه برجسته به شمار می‌آید. این خودرو در آخرین نسخه خود به نام ریسپکت 2، امکانات بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی اضافه کرده و از لحاظ امنیت و رفاه رانندگی بسیار ارتقا یافته است. ریسپکت 2 مجهز به ترمزهای چهارچرخ دیسکی است که با سیستم‌های کمکی متعددی تجهیز شده‌اند تا امنیت رانندگی را افزایش دهند. تجهیزات و امکانات این خودرو تجربه رانندگی ایمن و راحتی را به ارمغان می‌آورند. برخی از این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  • سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC)
  • دوربین دید عقب با خطوط راهنمای پویا
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • تهویه مطبوع با دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب
  • نورپردازی داخلی مناسب
  • چراغ‌های روشنایی در روز
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل
  • چراغ مشایعت تا در منزل
  • آینه داخلی ضد انعکاس
  • صفحه کیلومتر دیجیتال
  • اهرم تعویض دنده مدرن
  • 6 کیسه هوا شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای
  • نمایشگر مولتی مدیای لمسی 10.25 اینچی با 6 اسپیکر، ورودی USB و GPS
  • سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، BA، ESP، TCS، HAC
  • رینگ‌های 17 اینچی
  • ترمز پارک برقی و سیستم اتوهلد
  • فرمان D کات
  • سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
  • سانروف برقی
  • ورود بدون کلید
  • حالت‌های مختلف رانندگی (اسپرت و اقتصادی)
  • کروز کنترل
  • دوربین 360 درجه
  • روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان
  • شارژ وایرلس
  • سنسور نور و سنسور باران
  • آینه‌های جانبی تاشو خودکار
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو در 6 جهت
  • گرمکن صندلی‌های جلو

این امکانات، ریسپکت 2 را به یک گزینه مطلوب و مجهز برای کسانی که به دنبال ترکیب ایمنی و رفاه در یک خودرو هستند، تبدیل کرده است.

 

بررسی رقبا و قیمت خودرو ریسپکت 2 بهمن موتور

در سال‌های اخیر، اوور کراس‌ها توانسته‌اند محبوبیت زیادی در بازار ایران کسب کنند. اما با ورود سدان‌های خانواده ریسپکت، مشخص شد که این خودروها همچنان می‌توانند توجه خانواده‌ها و جوانان را به خود جلب کنند. ریسپکت در دو نسخه پرایم و 2 در بازار موجود است که از لحاظ مشخصات فنی و طراحی ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند. با خرید ریسپکت 2، شما خودرویی خواهید داشت که نسبت به نسخه پرایم، از صفحه کیلومتر دیجیتال و اهرم دنده مدرن بهره می‌برد و کابین بصری جذاب‌تری دارد. قیمت ریسپکت 2 به دلیل امکانات بیشتری که ارائه می‌دهد، کمی بالاتر از نسخه پرایم است. با این حال، هر دو نسخه با داشتن ویژگی‌های فنی مشابه با خودروهای آریزو 5 و 6، قیمت معقول‌تری دارند که ارزش خرید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

ریسپکت 2 بهمن موتور با ارائه امکانات بیشتر نسبت به نسخه قبلی و حفظ قیمت رقابتی، توانسته است خود را به عنوان یک گزینه جذاب در میان سدان‌های کلاس C در بازار ایران مطرح کند. این خودرو به دلیل طراحی مدرن، امکانات رفاهی و ایمنی متنوع و قیمت مناسب، گزینه‌ای مناسب برای خریدارانی است که به دنبال یک سدان با ارزش خرید بالا هستند.

در حال حاضر (مرداد 1403) قیمت کارخانه ای ریسپکت 2 بهمن موتور برابر است با 1.156.100.000 تومان.

گالری تصاویر گروه بهمن ریسپکت 2

property
گیربکس
9 سرعته اتوماتیک CVT
property
حجم موتور سی سی
1500cc توربو شارژ
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
154/5500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
7.5

مشخصات گروه بهمن ریسپکت 2 1402-1403

مدل : ریسپکت 2
کلاس : سدان
گیربکس : 9 سرعته اتوماتیک CVT
محور متحرک :
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4خطی/16
حجم موتور سی سی : 1500cc توربو شارژ
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 154/5500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 230/1750~4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 0
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) :
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1483/1825/4670
وزن خالص(کیلوگرم) : 1409
مشخصات تایر : 205/50 R17
مصرف ترکیبی(لیتر) : 7.5
استاندارد الایندگی : یورو 6
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 50
کیسه هوا : راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای
سیستم های ترمز و پایداری : نوع ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی/سیستم ترمز ABS-EBD/سیستم ترمز پارک برقی EPB/سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC/سیستم کنترل کششی TCS/سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو (EBA-TCS-HA) ESC
سیستم های امنیتی : سیستم توقف خودکار Auto Hold/کروز کنترل/سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها TPMS/سیستم ضد سرقت الکترونیکی IMMOBILIZER/سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف/سیستم هوشمند ورود بدون کلید KEYLESS/سیستم تشخیص مانع عقب/سیستم هشدار دهنده سرعت با قابلیت تنظیم/دوربین دید عقب به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگر/هشدار دهنده باز بودن کمربند راننده/سیستم اتصال صندلی کودک/قفل ایمنی کودک درب های عقب و شیشه ها/اتصال سه نقطه ای کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع/اتصال سه نقطه ای کمربند ردیف عقب به همراه قفل اضطراری
سیستم های فرمان و هدایت : فرمان برقی EPS/فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا/قابلیت تنظیم زاویه فرمان
سیستم تهویه مطبوع : سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : سیستم مولتی مدیا 10.25 TFT اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث/درگاه USB دو عدد جلو و یک عدد عقب/6 عدد بلندگو
سیستم صندلی : صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت به همراه گرمکن/صندلی سرنشین جلو قابل تنظیم دستی در 4 جهت به همراه گرمکن/صندلی عقب با قابلیت جمع شدن 40-60/روکش چرمی صندلی ها/سیستم اتصال صندلی کودک
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های جانبی جمع شونده اتوماتیک به همراه گرمکن و چراغ خوشامدگویی/آینه داخلی ضد تابش نور/شیشه های Privacy جانبی و عقب/سیستم تک لمسی برای باز و بسته شدن تمام شیشه ها
سیستم روشنایی : چراغ ها با تکنولوژی LED/چراغ های روشنایی در روز Day Light/چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع نور به صورت برقی/سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل FOLLOW ME/چراغ های مه شکن عقب/قابلیت روشن شدن خوکار چراغ های جلو Auto Light
سایر امکانات : استارت دکمه ای، روشن شدن خودرو با ریموت کنترل/نور محیطی داخل کابین با قابلیت تغییر در چند رنگ Ambient Lighting/جلو آمپر 7 اینچی/نشانگر تعویض دنده/دوربین 360 درجه برای سهولت در پارک/خروجی برق 12 ولت/شارژر وایرلس تلفن همراه، کنترل سیستم مولتی مدیا روی کنسول مرکزی/اهرم تعویض دنده الکترونیکی/ریموت کنترل مجهز به کلید صندوق عقب/Isofix/حالت های رانندگی اقتصادی و اسپرت/باز شدن درب باک از داخل خودرو/سانروف/کالیپر ترمز قرمز رنگ/برق پاک کن ژله ای Boneless
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره گروه بهمن ریسپکت 2 1402-1403

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading