فیدلیتی پرایم 1400-1403

Fidelity Prime 1400-1403

فیدلیتی پرایم 1400-1403 فیدلیتی پرایم 1400-1403

بررسی فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم Fidelity یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای گروه بهمن بوده که به تازگی آن را معرفی کرده است. این خودرو که در واقع نسخه ری‌برند شده جتور X70 از کمپانی چری است، با ترکیبی از طراحی مدرن، امکانات رفاهی متعدد و عملکرد فنی مناسب، توانسته توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند را به خود جلب کند.

با توجه به تجربیات مثبت گذشته گروه بهمن در عرضه محصولات با کیفیت و قابل اعتماد، فیدلیتی پرایم نیز به عنوان یک گزینه جذاب برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال یک کراس‌اوور اقتصادی و مجهز هستند، مطرح شده است. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مزایای این خودرو می‌پردازیم تا دریابیم چه عواملی باعث محبوبیت آن در بازار شده است

 فیدلیتی-پرایم-Prime
عکس داخلی فیدلیتی پرایم 1400-1403
price icon

0 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

0از 0کاربر

سال ساخت : 1400-1403

نکات مثبت فیدلیتی پرایم

کابین جادار

صندوق عقب بزرگ

ظرفیت ۵ تا ۷ سرنشین

خدمات پس از فروش

بازار فروش

نکات منفی فیدلیتی پرایم

تک دیفرانسیل

حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین

جعبه دنده دو کلاچه خشک

امنیت فیدلیتی پرایم

نقد کارشناسی فیدلیتی پرایم

خودرو فیدلیتی پرایم

خودرو بهمن فیدلیتی پرایم در اصل همان جتور X70 است که به عنوان یک کراس اوور در ایران با نام بهمن فیدلیتی پرایم معرفی شده است. شرکت جتور، یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی چری است که در سال 2018 تأسیس شد. به همین دلیل، خودروهای این برند از نظر فنی شباهت‌هایی با محصولات چری دارند. شرکت جتور، اغلب خودروهای اقتصادی در بازار چین تولید می‌کند و بسیاری از تولیدات این شرکت در دسته متوسط یا بزرگ قرار دارند.

فیدلیتی پرایم به عنوان یک کراس اوور محبوب در بازار خودروهای مونتاژی شناخته می‌شود. این خودرو از چهار ماهه آخر سال 1401 با جعبه دنده اتوماتیک جدید و امکانات ارتقاء یافته به بازار عرضه شد و هم‌اکنون مدل جدید آن در دسترس مشتریان قرار دارد. در ادامه به بررسی مشخصات این کراس اوور و تغییرات انجام شده در نسخه جدید می‌پردازیم تا نتایج این بهبودها را ارزیابی کنیم.

 

مشخصات فنی فیدلیتی پرایم

در زیر کاپوت فیدلیتی گروه بهمن، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با کد E4T15C قرار گرفته که توانایی تولید حداکثر 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در سال 2019، یک موتور قوی‌تر 1.6 لیتری برای جتور X70 معرفی شده بود که انتظار می‌رفت گروه بهمن از آن برای نسخه عرضه شده در ایران استفاده کند، اما با این حال، موتور 1.5 لیتری نیز مزایای خاص خود را دارد. این موتور با پیشرانه‌های چری آریزو و تیگو مشترک است، به این معنی که قطعات یدکی در دسترس بوده و تعمیرکاران ماهر «حتی خارج از نمایندگی بهمن» به راحتی می‌توانند آن را تعمیر کنند.

این پیشرانه تا حدی در بازار داخلی و در شرایط آب و هوایی و بنزین‌های موجود امتحان خود را پس داده و عملکرد نسبتاً قابل قبولی از نظر دوام داشته است. هرچند باید در نظر داشت که پیشرانه‌های توربو به رغم بهره‌وری بالا و مصرف سوخت پایین و گشتاور خطی، در مقایسه با موتورهای تنفس طبیعی، استهلاک بیشتری دارند و به بنزین سوپر و دقت بالاتری در نگهداری نیازمند هستند. همچنین، گیربکس دوکلاچه فیدلیتی در شهرهای پرترافیک و کوهپایه‌ای مانند تهران ممکن است استهلاک بیشتری داشته باشد و بهتر است در ترافیک‌های طولانی و سربالایی‌ها گیربکس در حالت دستی قرار گیرد.

فیدلیتی از لحاظ مصرف سوخت نیز وضعیت قابل قبولی دارد. مصرف سوخت 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر در شرایط ترکیبی، هرچند برای استانداردهای جهانی عدد شگفت‌انگیزی نیست، اما با توجه به اندازه و وزن نسبتاً بالای خودرو، قابل قبول است. از دیگر مشخصات فنی فیدلیتی می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و سیستم چند اتصالی مستقل در عقب اشاره کرد که سواری راحتی را برایتان امکان پذیر می‌کند.

 

طراحی بدنه خودرو فیدلیتی پرایم

طراحی بدنه فیدلیتی پرایم دارای ظاهری باوقار و ساده است که برخلاف بسیاری از رقبا، کمتر از المان‌های اسپرت استفاده می‌کند. چراغ‌های جلو به صورت باریک و کشیده طراحی شده‌اند و به جلوپنجره‌ای عریض و بزرگ متصل هستند. در سپر جلو تنها چراغ‌های مه شکن، تزئینات کرومی و ورودی هوای ثانویه دیده می‌شود. در نمای عقب بهمن فیدلیتی پرایم، طراحی به مراتب ساده‌تر و جذاب‌تری را مشاهده می‌کنیم. چراغ‌های عقب کشیده‌تر و بزرگ‌تر از چراغ‌های جلو هستند و گرافیک زیبایی دارند. درب صندوق نیز با حجم‌دهی‌های مختلفی طراحی شده است و بر روی سپر عقب دو خروجی فیک اگزوز و یک دیفیوزر ساده کرومی قرار دارد.

 

طراحی کابین و امکانات داخلی فیدلیتی پرایم

کابین فیدلیتی پرایم طراحی ساده و بدون توجه به ترندهای روز دنیا مانند یکپارچه شدن کلاستر و سیستم مالتی‌مدیا دارد. داشبورد فیدلیتی پرایم با طراحی ساده‌اش ماندگاری بالایی را نشان می‌دهد. در مرکز داشبورد یک صفحه نمایش وجود دارد که بیرون از داشبورد قرار گرفته و در زیر آن دریچه‌های تهویه مطبوع و پنل‌های کنترل سیستم تهویه و مالتی‌مدیای خودرو قرار دارند. فرمان به صورت D کات طراحی شده و یک کلاستر تمام دیجیتال اطلاعات مختلف را به راننده نمایش می‌دهد. از نظر متریال، فیدلیتی پرایم بهمن موتور دارای کیفیت قابل قبولی است و بخش‌های مختلف کابین از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند. فضای کابین برای پنج نفر کاملاً مناسب است، اما ردیف سوم صندلی‌ها مانند بسیاری از خودروهای هم‌ رده برای بزرگسالان مناسب نیست.

به طورکلی ، تیپ فیدلیتی پرایم جدید دارای ظرفیت پنج نفره است و اگر به دنبال نسخه هفت نفره این کراس اوور گروه بهمن هستند، باید تیپ دو این خودرو را انتخاب نمایید.

 

امکانات ایمنی و رفاهی خودرو فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم جدید با امکانات ایمنی و رفاهی متعددی عرضه می‌شود که راحتی و امنیت را برای سرنشینان فراهم می‌کند. این خودرو به امکانات زیر مجهز است:

  • صندلی‌های برقی جلو
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • فرمان کمکی برقی
  • سقف پانوراما
  • درِ صندوق عقب برقی
  • استارت دکمه‌ای
  • تهویه الکتریکی دستی
  • ترمز پارک برقی
  • اتوهلد
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سامانه DOW
  • نورپردازی کابین
  • نمایشگر لمسی
  • دوربین 360 درجه
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • تنظیم دستی صندلی‌های عقب
  • کروز کنترل
  • رادار خط‌خوان
  • رادار نقطه کور
  • فناوری LED چراغ‌ها
  • کولباکس
  • سنسور نور
  • سنسور باران
  • دوربین ثبت وقایع
  • رینگ آلومینیومی 20 اینچی
  • سنسور پایش باد تایرها
  • شیشه‌های عقب دودی
  • تنظیم حالت رانندگی
  • دسته دنده الکتریکی
  • چهار کیسه هوا
  • تریم داخلی چرم مصنوعی
  • دریچه تهویه ردیف دوم

 

بررسی رقبا و قیمت خودرو فیدلیتی پرایم Fidelity

رقبای فیدلیتی پرایم در این رده قیمتی کم نیستند. خودروهای تازه‌ واردی مانند کی ام سی K7 و دیگنیتی پرایم از گروه بهمن، همراه با کراس‌اوورهای قدیمی‌تر نظیر چری تیگو 7، به عنوان رقبای نزدیک این خودرو مطرح هستند. علاوه بر این، با توجه به قیمت نسبتاً بالای فیدلیتی، مشتریان ممکن است به جای خرید این خودرو، به سراغ خودروهای دست دوم کره‌ای و ژاپنی مانند توسان و اسپورتیج بروند که دارای سیستم دو دیفرانسیل و بازار دست دوم بهتری هستند. تجربه تلخ عرضه محدود برخی از ماشین‌های جدید در سال‌های اخیر نیز باعث شده است که مشتریان نسبت به خرید گزینه‌های تازه‌ وارد بدبین شوند.

با این حال، نباید فراموش کرد که گروه بهمن یکی از برندهای خوشنام و معتبر در کشور است و قراردادهای امیدوارکننده‌ای برای داخلی‌سازی و مونتاژ بسیاری از قطعات (حتی پیشرانه) فیدلیتی دارد. در شرایطی که هزینه‌های نگهداری خودرو بالا رفته است، داشتن یک محصول صفر کیلومتر با گارانتی می‌تواند ریسک کمتری نسبت به خرید خودروهای دست دوم از برندهای معتبرتر داشته باشد.

قیمت کارخانه ای فیدلیتی پرایم (اردیبهشت 1403) در نسخه 5 نفره 1.408.900.000 تومان و در نسخه 7 نفره 1.413.700.000 تومان می باشد.

گالری تصاویر فیدلیتی پرایم

property
گیربکس
6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT
property
حجم موتور سی سی
1500cc توربو شارژ
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
155/5500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
8.1

مشخصات فیدلیتی پرایم 1400-1403

مدل : فیدلیتی پرایم
کلاس : کراس اوور
گیربکس : 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT
محور متحرک :
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4خطی/16
حجم موتور سی سی : 1500cc توربو شارژ
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 155/5500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 230/1750~4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 0
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) :
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1710/1900/4735
وزن خالص(کیلوگرم) : 1575
مشخصات تایر : 255/45 R20
مصرف ترکیبی(لیتر) : 8.1
استاندارد الایندگی : یورو 5
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 55
کیسه هوا : راننده، سرنشین جلو و جانبی
سیستم های ترمز و پایداری : سیستم کمکی ترمز EBA-EBD-BA/ترمز پارک برقی EPB به همراه سیستم توقف خودکار AUTO HOLD/سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC/سیستم کنترل کششی TCS/سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC
سیستم های امنیتی : کالیپرهای قرمز سیستم ترمز/سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط LDW/سیستم رادار تشخیص نقاط کور BSD/سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها TPMS/سیستم ضد سرقت الکترونیکی IMMOBILIZER/سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف
سیستم های فرمان و هدایت : فرمان برقی EPS/فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا/قابلیت تنظیم فرمان(بالا و پایین)
سیستم تهویه مطبوع : سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : 8 عدد بلندگو/یک خروجی USB در جلو و دو عدد در عقب/دارای 2 عدد سوکت برق 12 ولت/صفحه نمایشگر لمسی 10.25 اینچی به همراه بلوتوث/قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا MIRROR LINK
سیستم صندلی : صندلی راننده برقی قابل تنظیم در 6 جهت به همراه گرمکن/صندلی سرنشین جلو برقی قابل تنظیم در 4 جهت به همراه گرمکن/پوشش چرمی صندلی ها/قابلیت تاشدن صندلی های ردیف دوم و حرکت ریلی/صندلی های ردیف آخر به صورت کاملا تاشو/سیستم اتصال صندلی کودک
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های جانبی جمع شونده اتوماتیک به همراه گرمکن، چراغ راهنما و خوش آمدگویی/آینه آرایشی و چراغ روشنایی آفتابگیر راننده و سرنشین جلو/آینه داخلی با عملکرد خودکار ضد انعکاس نور/شیشه های PRIVACY جانبی و عقب
سیستم روشنایی : تمامی چراغ ها با تکنولوژی FULL LED/روشنایی خودکار چراغ های جلو AUTO LIGHT/چراغ روشنایی در روز DRL/چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع نور به صورت برقی/سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل FOLLOW ME
سایر امکانات : استارت دکمه ای/سیستم هوشمند ورود بدون کلید KEYLESS/دستگیره های درب با پوشش کروم/نور محیط داخل کابین AMBIENT LIGHTING/جلو آمپر 12.3 اینچی دیجیتال TFT/دوربین 360 درجه برای سهولت در پارک و دوربین عقب/دوربین ثبت وقایع رانندگی/قفل مرکزی، ریموت کنترل با قابلیت جستجو خودرو/تثبیت کننده سرعت خودرو CRUISE CONTROL/حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت/سانروف پانوراما/سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو)/سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندوق (توسط پا)/جک هیدرولیکی باز کردن درب موتور/درب صندوق عقب با قابلیت تشخیص مانع/برف پاک کن با سنسور باران RAIN SENSOR/برف پاک کن شیشه عقب/تیغه های برف پاک کن به صورت ژله ای BONELESS
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره فیدلیتی پرایم 1400-1403

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading