ام وی ام X22 پرو دنده ای 1402-1403

MVM X22 Pro MT 1402-1403

ام وی ام X22 پرو دنده ای 1402-1403 ام وی ام X22 پرو دنده ای 1402-1403

بررسی ام وی ام X22 پرو دنده ای

ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای جدیدترین مدل از سری X22 پرو است که پس از مدل اتوماتیک در سال 1402 توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو هاچ بک کراس چینی از جمله ارزان‌ترین خودروها در این کلاس محسوب شده و به عنوان رقیبی جدی برای خودروهای هاچ بک داخلی شناخته می‌شود. ام وی ام X22 که یکی از محصولات برند چری است، بیش از ده سال است که در بازار حضور دارد. این خودرو توسط شریک تجاری چری در ایران، یعنی مدیران خودرو، تولید و با برند ام وی ام عرضه می‌شود. نسخه‌های اولیه ام وی ام X22 در اوایل دهه 90 وارد بازار ایران شدند و توانستند فروش بالایی را تجربه کنند.

به دلیل استقبال خوب از نسخه‌های مختلف MVM X22، مدیران خودرو تصمیم گرفت نسل جدید این هاچ بک کراس را نیز به محصولات خود اضافه کند و آن را جایگزین نسخه‌های قبلی نماید. نسل جدید این خودرو با نام ام وی ام X22 پرو وارد بازار شد و ابتدا نسخه اتوماتیک آن عرضه گردید. چند ماه بعد، مدیران خودرو نسخه دنده‌ای (MT) این خودرو را نیز معرفی کرد تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورد.

 ام-وی-ام-X22-پرو-دنده-ای-X22-Pro-MT
عکس داخلی ام وی ام X22 پرو دنده ای 1402-1403
price icon

0 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

0از 0کاربر

سال ساخت : 1402-1403

نکات مثبت ام وی ام X22 پرو دنده ای

طراحی خوب و به روز

قدرت بیشتر نسبت به نسخه اتوماتیک

استهلاک پایین تر نسبت به نسخه اتوماتیک

قیمت مناسب نسبت به رقبا

خدمات پس از فروش قابل قبول 

تنوع فروش (اقساط و نقدی)

نکات منفی ام وی ام X22 پرو دنده ای

گشتاور کمتر از نسخه اتوماتیک

تعلیق قدیمی در محور عقب

نبود برخی امکانات نسبت به نسخه اتوماتیک

سواری خشک

امنیت ام وی ام X22 پرو دنده ای

نقد کارشناسی ام وی ام X22 پرو دنده ای

مشخصات فنی MVM X22 پرو دنده ای

در بخش مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو دنده ای، با یک فیس ‌لیفت از نسل قبلی روبه‌رو هستیم. این خودرو دارای پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که از مدل قبلی به ارث رسیده است. با این حال، پیشرانه ام وی ام X22 پرو دنده ای اکنون قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. برخلاف نسخه اتوماتیک این خودرو که دارای موتور یک لیتری توربوشارژر است، ام وی ام X22 پرو دنده ای از موتور حجیم‌تر و تنفس طبیعی بهره می‌برد. استفاده از این پیشرانه باعث کاهش پیچیدگی‌های فنی MVM X22 پرو دنده ای در مقایسه با نسخه اتوماتیک شده و همچنین هزینه‌های نگهداری آن را برای مالکان کاهش می‌دهد. بنابراین، اگر به رانندگی در ترافیک‌های طولانی عادت ندارید، ام وی ام X22 پرو دنده ای یک هاچ‌بک کراس مناسب برای شماست.

حداکثر راندمان موتور ام وی ام X22 پرو دنده ای 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور است. این ارقام تفاوت چندانی با خروجی موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر نسخه اتوماتیک ندارند، بنابراین در آینده نزدیک شاهد رقابت تیپ دنده‌ای و اتوماتیک ام وی ام X22 پرو از نظر شتاب و کشش خواهیم بود. گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو بر عهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای هنوز اعلام نشده، اما با توجه به شباهت مشخصات فنی این خودرو با نسل اول، انتظار می‌رود که مصرف بنزین اقتصادی باشد. باک این خودرو نیز 50 لیتر ظرفیت دارد.

شتاب نسخه اتوماتیک MVM X22 پرو حدود 14 ثانیه به دست آمده و گفته می‌شود نسخه دنده‌ای چند ثانیه در زمینه شتاب‌گیری بهتر عمل می‌کند، هر چند حرکت دادن جثه 1.2 تنی با استفاده از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی کار ساده‌ای نیست.

 

بدنه و ظاهر خودرو MVM X22 پرو دنده ای

ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسخه اتوماتیک خود دارد و تغییرات قابل توجهی در این زمینه مشاهده نمی‌شود. این مدل در واقع فیس‌ لیفتی از نسل اول خود است و طراحان چری در طراحی آن به کراس‌اوورهای کوچک کره‌ای، به ‌ویژه برند هیوندای، نگاهی داشته‌اند. چراغ‌های اصلی که در نسل اول بزرگ و مربعی بودند، حالا با نوارهای دی‌لایت جایگزین شده‌اند. این چراغ‌های اصلی به لبه‌های جانبی سپر منتقل شده و درون محافظ‌های پلاستیکی مشکی رنگ پنهان شده‌اند. این سبک طراحی، اخیراً در خودروهای آسیایی دیگری نظیر لاماری ایما و کی ام سی K7 نیز دیده شده است.

در نمای جانبی ام وی ام X22 پرو دنده ای، تغییرات محسوسی نسبت به مدل قبلی وجود ندارد. تنها تغییر در طرح رینگ‌ها دیده می‌شود و در غیر این صورت تفاوت خاصی میان این مدل و نسخه قبلی آن نمی‌توان یافت. در نمای عقب نیز، تغییرات عمده‌ای صورت نگرفته است. الگوی چراغ‌ها مشابه مدل قبلی است، هرچند که کاسه چراغ‌ها گرافیک جدیدی دارد. در پایین سپر، دو خروجی اگزوز قرار دارد که در واقع کاربردی نیستند و تنها برای ایجاد ظاهری اسپرت به طراحی اضافه شده‌اند.

 

طراحی کابین و امکانات داخلی ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای

در بخش طراحی کابین و امکانات داخلی، ام وی ام X22 پرو دنده ای شاهد تحولات زیادی نسبت به نسل قبلی خود بوده است. این مدل به طراحی داخلی مشابه با برادر بزرگ‌ترش، ام وی ام X55 پرو، نزدیک شده است. نمایشگر جدید و فرمان دی ‌کات از جمله تغییرات بارز این مدل به شمار می‌آیند. داشبورد خودرو به طور نامحسوس به سمت راننده متمایل شده تا راحتی بیشتری در دسترسی به اجزای کابین فراهم کند. مجموعه نشانگرها هم به شکل جدید و آنالوگ طراحی شده‌اند. سیستم تهویه نیز با کنترلرهای جدیدی به‌روزرسانی شده است. به رغم تغییرات در دیگر بخش‌های کابین، روکش صندلی‌ها و تو دری‌ها همچنان با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی عرضه می‌شود.

MVM X22 پرو دنده ای به عنوان یک کراس ‌اوور جمع‌وجور یا هاچ ‌بک کراس، با فاصله بین دو محور 2555 میلی‌متر، گزینه‌ای مناسب برای جوانان و خانواده‌های کوچک است. فضای کافی سرنشینان به دلیل سقف بلند خودرو فراهم شده و حجم فضای بار نیز به 420 لیتر می‌رسد که برای مسافرت‌های کوتاه خانوادگی مناسب است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی خودرو ام وی ام X22 پرو دنده ای

ام وی ام X22 پرو دنده ای به امکانات زیر مجهز است:

امکانات ایمنی:

  • 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • سیستم ترمز و پایداری شامل ESP، ABS، EBD، EBA، HAC و HDC
  • سنسورهای نمایش‌دهنده میزان فشار باد تایرها (TPMS)

امکانات رفاهی:

  • نمایشگر 9 اینچی
  • Android Mirror Link
  • 4 بلندگو داخلی
  • بلوتوث
  • مسیریاب
  • رینگ 16 اینچی آلومینیومی
  • دوربین عقب
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم کروز کنترل
  • سنسور باران
  • سنسور نور
  • روکش چرمی صندلی‌ها به رنگ دوگانه
  • فرمان برقی دی‌کات با روکش چرمی
  • سانروف
  • گرمکن آینه‌های کناری

 

بررسی رقبا و قیمت خودرو ام وی ام X22 پرو دنده ای

نسل اول MVM X22 در زمان ورود به بازار با رقبای مختلفی، از جمله چانگان CS35، برلیانس کراس و رنو ساندرو استپ وی مواجه بود. اما نسل دوم این خودرو، یعنی ام وی ام X22 پرو دنده ای، در حال حاضر با هیچ ‌یک از این مدل‌ها در رقابت نیست و به تنهایی در بخش هاچ‌ بک کراس در این محدوده قیمتی ایستاده است. حال که سایپا نسخه دنده‌ای سایپا اطلس را به بازار معرفی کرده است، ممکن است این دو خودرو با یکدیگر به رقابت بپردازند. اگر سایپا اطلس نتواند خریداران را راضی کند، ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای به عنوان یک گزینه برجسته و بی ‌رقیب در بازار باقی خواهد ماند.

قیمت کارخانه ام وی ام ایکس 22 پرو مدل دنده ای در خرداد 1403 برابر است با 716.500.000 تومان و در حال حاضر یعنی مهر ماه 1403 به مبلغ 858.800.000 تومان افزایش پیدا کرده است.

گالری تصاویر ام وی ام X22 پرو دنده ای

property
گیربکس
5 سرعته دستی
property
حجم موتور سی سی
1499cc
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
116/6150
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
7.1

مشخصات ام وی ام X22 پرو دنده ای 1402-1403

مدل : MVM X22 PRO MT
کلاس : کراس اوور
گیربکس : 5 سرعته دستی
محور متحرک :
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4/16
حجم موتور سی سی : 1499cc
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 116/6150
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 143/4000
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 170
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) :
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1570/1760/4200
وزن خالص(کیلوگرم) : 1239
مشخصات تایر : 205/55 R16
مصرف ترکیبی(لیتر) : 7.1
استاندارد الایندگی : یورو 56
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 50
کیسه هوا : کیسه هوا SRS برای سرنشینان جلو
سیستم های ترمز و پایداری : ترمز دیسکی برای چهار چرخ مجهز به ABS+EBD/سیستم مستقل MC Pherson با فنر پیچشی و میله نگهدارنده و ضد لغزش برای چرخ های جلو/سیستم Torsion Beam برای چرخ های عقب/سیستم کنترل پایداری خودرو ESP/سیستم کنترل کشش TCS/ترمز ضد قفل ABS/توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم های امنیتی : مجهز به سیستم هشدار دهنده و ضد سرقت ایموبلایزر/سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS/سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سراشیبی HAC-HDC
سیستم های فرمان و هدایت : فرمان برقی D شکل چرمی/غربیلک ۳ شاخه فرمان دارای کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل
سیستم تهویه مطبوع : سیستم تهویه الکتریکی
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : چهار عدد بلندگوی استریو/مجهز به مانیتور 9 اینچی لمسی به همراه مسیریاب و بلوتوث/مجهز به سیستم چند رسانه ای با قابلیت پشتیبانی از فرمت MP3، اتصال پورت USB و بلوتوث
سیستم صندلی : صندلی های چرمی دو رنگ/امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی/مجهز به گرمکن صندلی برای راننده و سرنشین جلو
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های جانبی با قابلیت تاشوندگی برقی/آینه های جانبی مجهز به گرمکن
سیستم روشنایی : چراغ روشنایی در روز Day Light/چراغ های روشنایی اصلی هالوژنی
سایر امکانات : کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای کلیه سرنشینان/کروز کنترل/سنسور پارک و دوربین عقب/قابلیت اشتراک گذاری محتویات موبایل و تبلت بر روی صفحه نمایش چند رسانه ای خودرو/سیستم نمایش اطلاعات خودرو Trip Computer/رینگ آلومینیومی 16 اینچی اسپرت/مجهز به دیفیوز اسپرت/مجهز به کنسول وسط ردیف جلو/مجهز به برف پاک کن و گرمکن شیشه عقب/طراحی تریم داخلی دو رنگ نارنجی و مشکی/مجهز به سانروف برقی دو حالته/420 لیتر فضای صندوق عقب، قابلیت افزایش با جمع شدن صندلی های ردیف عقب/مجهز به کیت بدنه (سپر عقب اسپرت)
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره ام وی ام X22 پرو دنده ای 1402-1403

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading