ام وی ام X22 پرو 1400-1403

MVM X22 Pro AT 1400-1403

ام وی ام X22 پرو 1400-1403 ام وی ام X22 پرو 1400-1403

بررسی ام وی ام X22 پرو

شرکت مدیران خودرو برای رقابت با محصولاتی مثل لیفان X50، تصمیم گرفت تا ام وی ام X22 یا همان چری تیگو 3X را در سال 96 به بازار معرفی کند. این خودرو در طول سال‌ها توانسته توجهات زیادی را جلب کند و نیازهای مشتریان را تا حد زیادی برآورده سازد. با ورود نسخه فیس لیفت این خودرو به بازار چین، شریک ایرانی چری نیز تصمیم گرفت تا این مدل جدید را با نام ام وی ام X22 پرو به دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند.

در این بررسی، تغییرات ظاهری، مشخصات فنی، امکانات و همه جنبه‌های MVM X22pro کراس اوور کوچک شهری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 ام-وی-ام-X22-پرو-X22-Pro-AT
عکس داخلی ام وی ام X22 پرو 1400-1403
price icon

0 میلیون تومان

(حدود قیمت)
امتیاز کاربران از : 10

1

0از 0کاربر

سال ساخت : 1400-1403

نکات مثبت ام وی ام X22 پرو

طراحی داخلی و خارجی زیبا و جذاب

مجهز به سانروف برای زیبایی و تهویه بهتر کابین خودرو

آپشن‌های و امکانات رفاهی خوب

شرایط فروش اقساطی متنوع

خدمات پس از فروش مناسب

نکات منفی ام وی ام X22 پرو

موتور توربوشارژ نسبتا ضعیف

سیستم تهویه دستی

عملکرد ضعیف سیستم تعلیق در دفع ضربه‌های وارد شده به کابین (به‌خصوص برای سرنشینان عقب)

عدم تغییر در نمای ظاهری عقب

هندلینگ و پایداری نسبتا کم

حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین

امنیت ام وی ام X22 پرو

نقد کارشناسی ام وی ام X22 پرو

مشخصات فنی MVM X22 پرو

برخلاف بسیاری از فیس لیفت‌های موجود در بازار ایران، MVM X22 Pro نه تنها از لحاظ ظاهری تغییرات زیادی داشته، بلکه زیر کاپوت نیز دستخوش تغییرات اساسی شده و موتور و گیربکس جدیدی به آن اضافه شده است. موتور ام وی ام X22 پرو اکنون با یک سیلندر کمتر عرضه می‌شود، اما با اضافه شدن سیستم توربوشارژ، کمبود قدرت ناشی از حذف یک سیلندر به خوبی جبران شده است. این موتور جدید همچنان قدرتی برابر با 102 اسب بخار ارائه می‌دهد و حداکثر گشتاور آن نیز 150 نیوتن متر است که از دور موتور 1750 به طور کامل در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

با فشردن پدال گاز ام وی ام X22 پرو، متوجه خواهید شد که علی‌رغم حذف یک سیلندر، شتاب اولیه خودرو تغییر چندانی نکرده و همچنان کارایی مناسبی برای نیازهای شهری و خانوادگی ارائه می‌دهد. گیربکس CVT نیز با دقت و نرمی به فشردن پدال گاز واکنش نشان می‌دهد و عملکردی نسبتا قابل قبول دارد. البته گیربکس‌های CVT به طور کلی با شتاب‌گیری هیجان ‌انگیز چندان هماهنگ نیستند و نباید از آنها انتظار عملکردی مشابه گیربکس‌های دوکلاچه یا اتوماتیک با تورک کانورتر را داشت. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 14 ثانیه است که برای نیازهای خانوادگی مناسب و کافی به نظر می‌رسد.

در زمینه هندلینگ و کیفیت سواری نیز، ام وی ام X22 پرو بهبودهایی داشته است. ضربات وارده به کابین تا حدی کاهش یافته اما همچنان حس خشکی در صندلی‌های عقب احساس می‌شود. سیستم‌های کنترل پایداری نیز تعادل خودرو را در پیچ‌ها بهبود بخشیده‌اند، هرچند که در سرعت‌های بالا همچنان ممکن است با بادی ‌رول و تکان‌های جانبی مواجه شوید. قدرت ترمزها نیز در شرایط عادی کافی و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد.

 

بدنه و ظاهر خودرو ام وی ام X22 پرو

طراحی خودروهای اقتصادی همیشه چالشی بزرگ برای طراحان بوده است. آن‌ها باید خودرویی جذاب خلق کنند و در عین حال هزینه‌های تولید را کاهش دهند. نسخه اصلی ام وی ام X22 با نگاهی به ام وی ام X33s طراحی شده بود، اما برای MVM X22 Pro، طراحان چری به سراغ الهام گرفتن از هیوندای کونا رفتند. نمای جلوی ام وی ام X22 پرو به وضوح شباهت زیادی به هیوندای کونا دارد، اما طراحان با استفاده از چند المان ساده توانسته‌اند از اتهام کپی ‌برداری فرار کنند. جلوپنجره جدید چری با طرح کهکشانی در نمای جلو این خودرو دیده می‌شود و به آن ظاهر لوکس‌تری بخشیده است. چراغ‌های اصلی به نواحی جانبی سپر منتقل شده‌اند و دو چراغ باریک و تیز روی کاپوت تنها به عنوان دی‌لایت عمل می‌کنند.

بیشترین تغییرات ظاهری ام وی ام X22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی، در قسمت جلو خودرو دیده می‌شود، در حالی که نواحی جانبی و عقبی تغییرات چندانی نداشته‌اند. به جز تغییر طرح رینگ‌ها و انتقال چراغ مه شکن به زیر سپر عقب، تفاوت دیگری بین ام وی ام X22 پرو و ام وی ام X22 معمولی مشاهده نمی‌شود. این مسئله نشان می‌دهد که این خودرو همچنان یک خودروی اقتصادی بوده و بودجه محدودی برای تغییرات در اختیار طراحان قرار گرفته است.

 

طراحی کابین و امکانات داخلی MVM X22 پرو

اگر از نمای جانبی و عقب ام وی ام X22 پرو که تغییرات زیادی نداشته‌اند ناامید شده‌اید، نگران نباشید، زیرا داخل کابین و طراحی داخلی این خودرو با ویژگی‌های جدیدی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. طراحی داخلی ام وی ام X22 پرو به طور کامل با نسخه قبلی متفاوت است و بیشتر شبیه به محصولات جدید این شرکت مانند آریزو 5 فیس لیفت به نظر می‌رسد. داشبورد کمی به سمت راننده متمایل شده تا کنترل بر روی ابزارها و ادوات خودرو آسان‌تر باشد. بیشتر کلیدهای فیزیکی حذف شده‌اند و تنها راه تعامل با سیستم چندرسانه‌ای از طریق لمس صفحه نمایش خواهد بود. فرمان D کات یکی دیگر از ویژگی‌های جدید کابین ام ام وی ام X22 پرو است که به دکمه‌های کنترلی نیز مجهز شده است. پشت آمپر دیجیتالی نیز به کابین حس مدرنیته و امروزی می‌بخشد.

حجم صندوق عقب همچنان 420 لیتر باقی مانده و فضای کافی برای قرار دادن وسایل وجود دارد. همچنین، کابین این خودرو برای چهار سرنشین بزرگسال فضای مناسبی دارد، البته به شرطی که سرنشینان عقب خیلی بلند قد نباشند.

 

امکانات ایمنی و رفاهی خودرو ام وی ام X22 پرو

mvm X22 پرو ابتدا با تیپ اکسلنت به بازار آمد و شامل مهم‌ترین تجهیزات زیر بود:

  • فرمان D کات با دکمه‌های کنترلی
  • نمایشگر 9 اینچی لمسی
  • دو کیسه هوای راننده و سرنشین
  • ترمز ضد قفل ABS و سیستم ترمز EBD
  • ترمزهای دیسکی جلو و عقب
  • سامانه کنترل پایداری ESP
  • دی لایت
  • تهویه با تنظیم دستی
  • آینه‌های جانبی با تنظیم برقی
  • حسگر پارک عقب
  • سانروف

در اوایل سال 1401، نسخه IE ام وی ام X22 پرو به بازار عرضه شد که شامل سه آپشن اضافی بود:

  • استارت دکمه‌ای
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • آینه‌های جانبی تاشونده برقی

 

بررسی رقبا و قیمت خودرو ام وی ام X22 پرو

در گذشته، رقابت داغی میان هاچ ‌بک کراس‌ها در کشور جریان داشت و ام وی ام X22 با خودروهایی مانند چانگان CS35، دانگ فنگ H30 کراس، لیفان X50 و جک S3 رقابت می‌کرد. اما به دلیل بازگشت تحریم‌ها، بسیاری از این رقبا از بازار حذف شده‌اند و تنها جک S3 همچنان در میدان باقی مانده است. جک S3 از سال 1396 با همان مشخصات و ظاهر به تولید می‌رسد و از نظر قیمتی نیز در سطحی مشابه با ام وی ام X22 قرار دارد. رقابت میان MVM X22 Pro و جک S3، رقابتی در ظاهر و پیشرانه خواهد بود. ام وی ام X22 پرو با ظاهر جذاب و اسپرت و پیشرانه توربو شارژر، توجه علاقه‌مندان به شتاب و عملکرد را به خود جلب می‌کند. در حالی که جک S3 با پیشرانه تنفس طبیعی کم ‌دردسر و فضای بزرگ‌تر، مصرف‌کنندگان محتاط‌تر را به سمت خود می‌کشاند.

در حال حاضر، قیمت ام وی ام X22 Pro اتوماتیک حدود 1,070,000,000 تومان است. با اینکه این خودرو در مدت زمان کوتاهی توانسته توجه برخی مشتریان را به خود جلب کند، اما شرایط فعلی بازار ایران و قیمت نسبتاً بالای آن باعث شده تا نتواند به اندازه مدل قبلی، استقبال مورد انتظار را به دست آورد. همچنین، خبرهایی از آزاد شدن واردات خودروهای اقتصادی به گوش می‌رسد و احتمالاً طی چند ماه آینده، رقبای معتبر و سرسختی برای ام وی ام X22 پرو وارد بازار ایران خواهند شد. در این صورت، رقابت برای این کراس اوور چینی در این بازه قیمتی بسیار سخت‌تر خواهد شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که تحولات بازار چگونه پیش می‌روند تا بتوانیم به طور دقیق‌تری در مورد آینده ام وی ام X22 پرو و شرایط بازار آن در کشور اظهار نظر کنیم.

گالری تصاویر ام وی ام X22 پرو

property
گیربکس
9 سرعته CVT
property
حجم موتور سی سی
998cc توربو
property
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
102/5500
property
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه)
14
property
مصرف ترکیبی(لیتر)
8

مشخصات ام وی ام X22 پرو 1400-1403

مدل : MVM X22 PRO AT
کلاس : کراس اوور
گیربکس : 9 سرعته CVT
محور متحرک :
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 3 سیلندر خطی
حجم موتور سی سی : 998cc توربو
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 102/5500
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 150/4500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 0
شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 14
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1570/1760/4200
وزن خالص(کیلوگرم) : 1239
مشخصات تایر : 16 اینچ آلومینیومی
مصرف ترکیبی(لیتر) : 8
استاندارد الایندگی : یورو 5
حجم مخزن سوخت(لیتر) : 50
کیسه هوا : کیسه هوا SRS برای سرنشینان جلو (2عدد)
سیستم های ترمز و پایداری : ترمز دیسکی برای چهار چرخ مجهز به ABS+EBD/سیستم مستقل MC Pherson برای چرخ های جلو/سیستم Torsion Beam برای چرخ های عقب/سیستم کنترل پایداری خودرو Bosch ESP 9.3/سیستم کنترل کشش TCS/سیستم ترمز کمکی الکترونیکی EBA/سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS
سیستم های امنیتی : مجهز به سیستم هشدار دهنده و ضد سرقت ایموبلایزر/سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS/سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سراشیبی HAC-HDC
سیستم های فرمان و هدایت : فرمان برقی D-Cut چرمی/غربیلک ۳ شاخه فرمان دارای کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل
سیستم تهویه مطبوع : سیستم تهویه الکتریکی
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : چهار عدد بلندگوی استریو/مجهز به مانیتور 9 اینچی لمسی به همراه مسیریاب و بلوتوث/مجهز به سیستم چند رسانه ای با قابلیت پشتیبانی از فرمت MP3، اتصال پورت USB و بلوتوث
سیستم صندلی : صندلی های چرمی دو رنگ/امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی/مجهز به گرمکن صندلی برای راننده و سرنشین جلو
سیستم اینه و شیشه ها : آینه های جانبی با قابلیت تاشوندگی برقی/آینه های جانبی مجهز به گرمکن
سیستم روشنایی : چراغ باریک لبه کاپوت از نوع LED/دی لایت
سایر امکانات : سیستم استارت پیشرانه با دکمه/قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت/KeyLess/کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای کلیه سرنشینان/کروز کنترل/سیستم ترمز پارک برقی و اتوهلد/سنسور پارک و دوربین عقب/قابلیت اشتراک گذاری محتویات موبایل و تبلت بر روی صفحه نمایش چند رسانه ای خودرو/سیستم نمایش اطلاعات خودرو Trip Computer/رینگ آلومینیومی 16 اینچی اسپرت/مجهز به دیفیوز اسپرت/مجهز به کنسول وسط (زیر آرنجی)/مجهز به برف پاک کن و گرمکن شیشه عقب/طراحی تریم داخلی دو رنگ نارنجی و مشکی/مجهز به سانروف برقی دو حالته
نویسنده : ماشین 3



نظرات کاربران درباره ام وی ام X22 پرو 1400-1403

ثبت نظر

نظرات شما بعد ار تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد

loading